racecilinder

benelliracer

Well-Known Member
Ik wou even vragen welke cilinder+uitlaat jullie het beste vinden voor de SOBW standaard klasse. Ik zat zelf te twijvelen tussen de giet van polini, malossi en hebo, volgens mij is de polini het beste, want ik heb hier veel goeds over gehoord. Maar misschien is het wel beter een van een wat minder merk een alu te nemen, want ik heb ooit gehoord dat een alu beter te tunen is (kan dit kloppen?)
En de uitlaat die ik wil is toch wel de evo 50, dit is toch wel de beste voor een giet of minder snelle alu?
 
Advertisement - register to remove this

hehehe Polini 50 giet??? Voor de standaard klasse van de SOBW???
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Leukheid
smile.gif

biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Sorry, ik kom niet meer bij van het
biggrin.gif


Okee, genoeg ge
biggrin.gif
effe serieus. Denk jij nou echt dat je lekker snel kunt scheuren met een gietijzeren 50cc? Nee dus. Baggerdingen zijn het, VOORAL van Polini! Ik spreek uit ervaring! Me broertje heb die cilinder nu ook en is nu al versleten, na 300km!!!! Sowieso geen gietijzeren cilinder kopen!
Wat al aantrekkelijkere cilinders zijn, dat zijn de MHR Team 50 en de Evo 50, maar liever een MHR Team 50
wink.gif
Monteer er een 25mm carbu bij, een vet lange vertanding, noem het allemaal maar op.
Maruh, jij wilt dus gaan racen? Dan moet je wel wat meer verstand hebben van scooters. Of zorg dat er een tuner is die het tunen doet en dat jij raced
wink.gif


Greetz
 
euh, Daanje... in de standaard klasse mag je cilinder geen winkelwaarde van meer dan 300 piek (ofsow) hebben!!! Je kan bijvoorbeeld wel een alu Airsal 50 halen en dan eerst heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg gaan bijwerken
biggrin.gif


Julian Broer komt trouwens met zijn Matton Ark ook aardig mee en daar zit een, jawel, standaard cilinder onder
smile.gif
smile.gif


[This message has been edited by NastroAzzuro (edited 20 February 2001).]
 
HAHAHAHAHAHAHAhAhAHAHAHAHAHAHAHA

Mag ik nu ook even lachen? Toevallig ken ik Julian al een tijdje, en in de winkel waar hij voor raced (matton/PU) loop ik vaak rond, en ik kan je vertellen dat hij NIET met een standaard cilinder rijdt hoor!

Hij heeft ooit is met een een of andere peusjo cilinder gereden met hele grote koelribben, maar nu niet meer geloof ik
 
Originally posted by @prili@:
ik weet niet wat jouw broertje doet, maar volgens mij heeft hij dan nog nooit van inrijden gehoord.

Hij heb juist zoveel mogelijk ze best gedaan dat ding perfect in te rijden. Die hele cilinder is gewoon kut, vind ik dan.

Dat een cilinder in de standaard klasse een bepaalde grens heb in winkelwaarde wist ik niet
wink.gif


Greetz
 
Oke leuke cilinder die mhr 50 maar die mag dus niet en het klopt dat je cilinder niet duurder mag zijn dan 300,-. En over die giet polini, Daan volgens mij ligt het gewoon aan je broertje hoor of hij heeft heel ongelukkig een verkeerd exemplaar gekregen.
En over die Yamashi S1 weet ik niet veel, kan je me er nog wat over vertellen.
En nog als laatst welke cilinder moet ik nou nemen.
 
Ga iig voor een alu cilinder en niet voor een gietijzer!! de hebo alu cilinders zijn geloof ik vrij duur (iig over de 300) dus een airsal is helemaal nog niet zo'n gek idee, alleen moet je die zelf nog helemaal afwerken want daar is bij die dingen niet de moeite voor genomen. Ik weet niet of die Yamashi S1 pijpen echt supergoed zijn, je ziet ze alleen vrij veel in vooral de standaard klasse en zijn veel goedkoper dan een evo pijp.
 
Een Hebo Alu meer dan fl. 300,=? Benelliracer, ik neem aan dat je A.C. gaat rijden (zoals vrijwel iedereen in de standaard klasse) dus zijn de cilinders veel betaalbaarder...

Ik heb op dit moment een Hebo Alu 70 in bestelling bij Arne (voor een scootertje dat een vriend van me en ik samen aan het bouwen zijn) en die kost fl. 332,= incl. bestelkosten...

Greetz.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Een Hebo Alu meer dan fl. 300,=? Benelliracer, ik neem aan dat je A.C. gaat rijden (zoals vrijwel iedereen in de standaard klasse) dus zijn de cilinders veel betaalbaarder...

Ik heb op dit moment een Hebo Alu 70 (dus minstens zo duur als een 50cc) in bestelling bij Arne (voor een scootertje dat een vriend van me en ik samen aan het bouwen zijn) en die kost fl. 332,= incl. bestelkosten...

Je zou als uitlaat een Yasuni R kunnen proberen...

Ik vind dat je behoorlijk wat "basic" vragen hebt voor iemand die aan scooterracen wil gaan doen, verdiep je maar eens een beetje (wie doet je tuning?)...

Greetz.
 
Heb ik ooit gezegd dat ik aan de scooterraces wil gaan me doen???????
Oke dat is dan wel het meest voor de hand liggend, maar niet de bedoeling. Ik wil gewoon me scoot hebben net als in de standaard klasse, want voor een top klasse scoot heb ik niet genoeg. Ik weet dat het allemaal heel vaag is maar goed.
En geld voor een evo 50 uitlaat heb dan nog wel dus dat is dan geen probleem, maar is die yasuni nou beter of gewoon een goedkoper alternatief?
 
Inderdaad errug vaag...

Waarom geen middelsnelle 70cc i.p.v. een (zuigerverenvretende, kettingzaagachtige) extreme 50cc?

Koop een DR/MK/TP-cilinder (herkenbaar
smile.gif
smile.gif
), of neem een MHR70 Replica/ Hebo 70cc Alu...

Greetz.
 
Bidalot 50cc misschien?

Bart Nrg Mc²: 70cc? in de race mag je maar 50cc hebben
wink.gif


Benelliracer: ik snap jou niet helemaal
confused.gif
Eerst laat je ons denken dat je mee wil doen aan races, maar nu wil je je scoot zo hebben???
Idd errug vaag, maar wat wil je nou precies? Racen of niet? en als je niet mee wil doen aan races, waarom wil je hem dan zo hebben als in de standaardklasse??? 70cc is toch veel leuker al een snelle 50?!
Vage zooi!

Greetz
 
Oke ik ga het jullie even uitleggen. Hier komt het.
Ik wil niet mee doen aan de SOBW (of andere) scooter races.
En ik wil een scoot gewoon goed tunen, maar als ik een 70cc neem komen daar zoveel duurdere dingen bij, zoals een mhr krukas, radiateur (niet nodig maar als je tuned doe het dan goed), en als ie dan zo snel loopt een nieuwe ontsteking, grotere carbu en dus meer verbruik en noem maar op. Wat ik dus wil zeggen ik heb geen geld genoeg voor een leuk 70cc project.
En mij lijkt het gewoon leuk om op een scoot te rijden die dan bijna gelijk is aan de scoots uit de standaard klasse (dit is ook maar een mening).
Weet iemand trouwens hoe hard ze rijden in de standaard klasse (in de top toch 145 ofzo)?
Ik hoop dat het allemaal duidelijk is en verwacht mij niet te zien volgend jaar in de standaard klasse.
 
Waarom is 70cc rijden veel duurder als 50cc rijden...

Denk je soms dat er een enorm prijsverschil zit tussen "extreme" (MHR/Evo) cilinders?

Bijvoorbeeld;

Polini Evo 50 >> fl. 459,95
Polini Evo 70 >> fl. 499,95
Malossi MHR 50 >> fl. 345,95
Malossi MHR Team 50 >> fl. xxx
Malossi MHR Team 70 >> fl. 495,95

Valt duz nogal mee...
Een andere krukas heb je toch nodig, of het nou een snelle 50cc of een snelle 70cc is...

In de standaardklasse rijden ze geen 145 km/u (dat is maximaal behaalde snelheid in Top Scooterklasse)...

Als je je scoot precies zo wilt maken als scoots in de Standaardklasse, mag je geeneens een andere carb
wink.gif
...

Greetz.
 
Back
Top