This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

race stuur en je meters dan

Divided

Banned
zo race stuur is leuk .
hoe doe je dat met je meters

je kilometer en toerenteller is op te lossen om hier een digitale versie van te kopen .
maar hoe zit met je benzine meter...
want die aansluiting van meting en alles zit er .
maar kan je zo benzine meter ook digitaal laten meten.
of bestaat er een klein analoog metertje die je er op aan kan sluiten.

want ik vind zo benzine meter wel HEEL handig .

1 van jullie ervaring ermee , hoe lossen jullie dit op ?
 
Originally posted by Armon
Voor je verlichting heb ik ook nog wel een andere oplossing: bcd halogeen koplamp, voor zenith / buxy. Die vervangt je voorneus scherm. (snap je )

ja ik ken ze ... aleen ze zijn iets van 80 euro ... best veel geld voor een lampje vind ik ..
 
Originally posted by zenith98
ja ik ken ze ... aleen ze zijn iets van 80 euro ... best veel geld voor een lampje vind ik ..

alsof zelf gaan klooien en kutten met lampen/spotjes ed wel voordeliger is...lukt het je niet, heb je je kap verneukt en kan je alsnog een nwe kap kopen..

ik zou voor zo'n bcd kap gaan..sim-pel
 
Vergeet niet dat je benzinemeter t alleen doet als je contact aanstaat
Dat wordt dus.. buddy open, vast houden, contact aan, wachten tot metertje is opgelopen, en dan kijken.

wil je tijdens t rijden kijken; stoppen, contact uit, buddy open, contact aan, kijken..

heel gedoe
 
Originally posted by zenith98
hoe maak je van een metertje .. een lampje dan ?
mij meter ziet er net zo uit als km teller ... loop op met zo staafje..

Je hebt toch zowiezo naast de teller toch ook een waarschuwingslampje (al dan niet in de teller)

Gebruik dan die aansluiting, ditch je teller en pak die 2 draden en fix er een lampje aan.
 
Originally posted by Folkert@MinaRally
Je hebt toch zowiezo naast de teller toch ook een waarschuwingslampje (al dan niet in de teller)

Gebruik dan die aansluiting, ditch je teller en pak die 2 draden en fix er een lampje aan.

naast de teller een waarschuwings lampje ... alleen van me olie.. nou die heb ik niet ..(tank mengsmering) en een lampje van grootlicht.

ik heb eg geen waarschuwings lampje alleen een metertje
 
bouw er eenlichtunit van bijv. een aerox in de voorkap

of 2 pvc kokerjes schuin afzagen op voorkap maken en halogeen erin


maar beste lijkt mij iets van een andere scoot erop fixen
 
je moet ook onthouden dat je geen knipperlichten mee heb, en als je ze std op je scooter zitten, moeten ze erop blijven, kan je bekeuring voor krijgen...je mag dan ook niet je hand uitsteken...
en je hebt geen toeter...
En voor benzine kijk je gewoon even in je tank..
Om zeker te weten dat je bezine genoeg hebt, moet je een fietstellertje kopen, die afstanden kan opmeten, dan weet je dat je bijvoorbeeld op 6 liter bezine +/- 70 km rijd..
als je hem dan weer volgegooid, reset je weer het fietstellertje
ik heb zelf ook zenith, alleen ik rijd er niet dagelijks mee dus ik heb voor geen verlichting (rij nooit in het donker)
Maar ik had zelf bedacht, als je een beetje handig bij me frezen etc, je neuskapje te bewerken, en daar van die halogeen lampje in te doen die je heel vaak in plafons ziet zitten...en daar een cool figuurtje van te maken?
 
je mag zeker wel je hand uitsteken

alleen mag je niks aan je scoot veranderen (volgens boekje)



je mag kaal stuur (als er geen scherpe delen uitsteken)
je mag je knippers verwijderen ( het o zo fijne gedoogenbeleid )

je MOET voor + achterlicht hebben ookal gebruik je ze nooit

als je alles netjes afwerkt hebben ze er geen moeite mee

als je de neon`s, lampen enzo als kerstlampies op je scoot drapeert dan ken je stoppe.


heel veel word gedoogd

als je je hand maar uitsteekt mag je zonder knippers

je mag verbouwen wat je wil als je het netjes en veilig doet
lengte mag niet veranderd worden

opvoeren mag niet
racepijp mag wel

je mag niet harder rijden
als je scoot van voor 1994 is mag hij wel harder kunnen
ivm met evt revisie

zo kan je nog ff doorgaan

Originally posted by c0z4r
bla bla bla....

zit je bij de politie???

nee?? : hoef je hieronder als niet geschreven te beschouwen

zo ja .. snap je dr geen reet van, ben je net begonnen en mag je scooterrijders flink in hun kont pakken. macho die macht wil hebben maar dat alleen heeft met politiepakje

zoooo......

..das was weer ff al me agressie tege politie ambtenaartjes
LEER TOCH EEN ECHT VAK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
mag serieus

staat ergens in de wet

heb het ooit eens nagezocht omdat ik een puch uit 1962 heb waar amper orginele onderdelen voor zijn

en dus moet je bijv de cilinder uit draaien om weer te kunnen rijden en dan gaat hij helaas harder

veel dingen zoals ontsteking zijn gedoneerd van een scoot
ga je weer harder omdat scoots hogere toerentallen kunnen bereiken

uitlaatje kan je alleen nog naamaak van krijgen met bocht die 3 mm dikker is dan ori.

zo kan je nog ff doorgaan

DAT DING LIEP/ LOOPT NA ZON REVISIE 85
dan wil je geen bekeuringen omdat je niks anders kon dan dat
 
je schakelaars in je kap onder de stuurkap verwerken

heb je ook niet van die lelijke draden

gewoon ff met dremel de goede vormpjes uitslijpen/frezen
 
jah dat was ik ook verplan .. gewoon direct onder mestuur een paar schakelaars.. voor licht. elec start en neon en ik moet kijken of ik me knipper licht en toeter schakelaar binnen hand bereik krijg .. meschien in me stuur verwerken ..
nog ff over na denken.

weet iemand over er een TNT clamp bestaat voor peugeot zenith .
stond nl. niet op scootparts.

anders maak ik van me eigen stuur wel sportstuutje