Race ontsteking

Jeroen L

blaat member
Ik heb op mijn zenith nu een MVT Serie 2 ontsteking gezet, wat een klotewerk is dat om te installeren, gebruiksaanwijzing lijkt meer op het spelletje hints, klopt weinig van. Maar toch eindelijk gelukt en het was allemaal niet voor niets want hij trekt een stuk harder op en is veel feller. Maar misschien dat die standaard cdi gewoon klote is bij een zenith... Moet alleen wel snel nog een MVT spanningsregelaar erbij kopen anders heb ik geen licht en kan ik binnenkort ook niet meer elektrisch starten.

------------------
Zenith-schijfrem, MHR replica, bidalot uitlaat met yasuni demper, malossi multivar, 19,5mm DO, MVT Serie II ontsteking, spruitstuk uitgevijld, Malossi racemembraan, olympia koppeling, betor gasveer, luchtfilter verplaatst(anders paste die gasveer ook niet)
 
Advertisement - register to remove this

Kewl wat kost dat grapje, en die spanningsregelaar wat kost zo iets.
Want ik krijg een topp. 70cc tuned met 19mm carb dus dan zal het ook wel nut hebben: Ik heb hetzelfde blok als jij.

Hoe hard draait jouw bak zo me deze setup?
Heb je ook een andere vertanding?
 
Ontsteking+cdi+bobine was 399 gulden, spanningsregelaar is zo 85 piek, maarja, hehe ik dacht laat ik eens gek doen :)
Ik heb geen andere vertanding, gaat mij vooral om het optrekken en ik weet niet hoe hard hij nu rijdt, heb hier weinig wegen waar ik kan blazen helaas... Maar als ik uit stilstand volgas geef heb ik nu gewoon een wheelie, en zonder die ontsteking had ik dat nog net niet.
 
Ja, het spietje moet je van de krukas afhalen en dan gewoon door het boegiegat meten, en de streepjes uitlijnen en het vliegwiel vastzetten en weer controleren. Ik heb hem 6mm voor BDP gezet zoals in de handleiding stond.
 
Back
Top