raar probleem met trommelrem

VaTaR

Well-Known Member
ik heb laatst mijn remblokjes vervangen door nieuwe.

Wat bleek => de remblokjes die erin zaten waren niet echt versleten...

Ik heb toch die nieuwe ingestoken omdat ik dacht dat hij misschien toch beter zou remmen, wat dus niet het geval is

Ik heb nu laatst iets raars ontdekt , namelijk : als ik aan het rijden ben en ik probeer te remmen met achterrem, dan piept die serieus en kan ik mijn remhendel bijna niet induwen

Als ik mijn brommer in de garage wil zetten, duw ik hem achteruit en als ik dan aan mijn rem trek, kan ik die verder intrekken dan als ik vooruit rij :s en dan remt hij ook wel redelijk goed

Aan wat zou dit kunnen liggen?
Kan het zijn dat mijn wiel er omgekeerd op moet ofzo? ik heb dat nooit veranderd maar hij heeft dan ook nog nooit deftig geremd via mijn trommelrem

remkabel heb ik ook al gedacht, maar dan zou ik normala in achteruit ook bijna niet kunnen remmen?

Advertisement - register to remove this

hoe bedoel je andersom insteken?

je kan dit toch niet verkeerd steken?
aan de ene kant heb je een gat en aan de andere kant van het remblokje een platte kant die over een plaatje moet

(dit plaatje wordt verdraaid als je aan de rem trekt zodat je remblokken open gaan)

dus ik denk niet dat ik het verkeerd gestoken heb :s

gewoon eens je kabel loshalen , dan de hevel onder bij je blok indrukken, dan moet ie direct terugkomen , het kan zijn dat ie een beetje zwaar gaat, dan moet je hem eruit halen (hevel,asje etc.) en even schoonmaken, opschuren en smeren.

kan ook zijn dat je remkabel verkeerd ligt

kan een slecht merk blokken zijn (beginnen gauw te piepen)

mischien remtrommel en blokken even opschuren en goed inremmen, verder nog even centreren (rem inknijpen als je je wielmoer aandraait)

ook even de kabel aan beide kanten lospakken en voelen of ie niet zwaar gaat.

Back