Zip 4T probleem loopt onregelmatig met raar geluid uit de Carter maar waar vandaan?

Advertisement - register to remove this

Kijk als je continu met een koude motor weg vliegt dan is het ook niet raar dat je blok kaduk gaat.

Alleen al als ik het geluid hoor van je blok, dan zegt dat toch eigenlijk genoeg.. Hoor dat blok totaal niet mooi lopen en hoor er allemaal rammeltjes en dingen er door heen..

Je moet niet vergeten dat de kop en alle onderdelen die daar inzitten zeer belangrijk zijn om het blok goed te laten lopen.. Dus al zal een klep niet goed staan of niet op tijd dan kan het blok niet starten, houd geen compressie vast en valt dan ook uit met stationair..

De overbrenging onderdelen zoals vario / riem koppeling zijn niet zo zeer belangrijke onderdelen..

Met de kleppen bedoel ik namelijk alles... Zoals spelling op de hevel brug, verrote klepveren, klepseals misschien kapot gelopen.
Er zit dus iets niet goed in de cilinderkop.

Je hoort duidelijk dat de moter smoort als je geen gas geeft... En bij gas lijkt hij moeilijk aan te houden te zijn..


Trouwens begin gewoon eerst met de simpele dingen zoals carburateur na kijken en kijken of het benzine filter schoon is..
Misschien iets een keerring of pakking defect (keering lijkt mij vrij uitgesloten want dan zal de scooter al niet willen starten)
 
Last edited:
Back
Top