Raar probleem Derbi Senda

Siebe

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een occasie Derbi Senda x-race '09 die 70-75 liep -door het vlootje eruit te halen- (verder niets veranderd) toen ik hem kocht.
Na een aantal weken zo rijden liet ik een vlootje inlassen zodat hij 50-55 loopt. Een paar maanden later wou ik nog eens sneller rijden voor de fun, dus haalde de ingelaste vloot eruit en monteerde mijn uitlaat.
De maximum snelheid die mijn Derbi haalde was 60 km/h... :?

Help me alstublieft, ik weet echt niet waarom hij nu -zonder vloot- trager loopt dan toen ik hem kocht.
Dank bij voorbaat!
 
Advertisement - register to remove this

dat komt omdat je aan dingen zit waar je geen verstand van hebt , voor hetzelfde geld was je de brommer gewoon kapot gelopen!!

laat het ding gewoon even door een dealer nakijken voordat het wel stuk gaat..
 
Jha, het enige wat ik deed, was de vloot eruithalen... Simpel toch, dus waarom zou hij kapotlopen?
Ik vind het gewoon vreemd dat hij 70-75 kon toen ik hem kocht zonder vloot en na een paar maanden aan 50-55 (met ingelaste vloot) rijden maar slechts 60 kan zonder vloot.
 
Ik neem aan dat je met het vlootje de restrictor in je uitlaat bedoeld?
Is je uitlaat of poort niet wat dicht gekoold waardoor hij minder loopt.
Binnen in je uitlaat zelf zitten ook nog restrictors welke vol kunnen raken.
Heb eens zo'n pijp open gemaakt omdat er wat in rammelde.

Ga er eens flink met de brander op en er in om de kool er uit te halen.
 
Ik neem aan dat je met het vlootje de restrictor in je uitlaat bedoeld?
Is je uitlaat of poort niet wat dicht gekoold waardoor hij minder loopt.
Binnen in je uitlaat zelf zitten ook nog restrictors welke vol kunnen raken.
Heb eens zo'n pijp open gemaakt omdat er wat in rammelde.

Ga er eens flink met de brander op en er in om de kool er uit te halen.
Welja, het vlootje zit in de uitlaat waar die en de cilinder samenkomen.
'K zou misschien wel eens kunnen proberen om de kool uit te branden, maar zal het wel helpen?
 
nee...

uitbranden is ouderwets en werd vroeger gedaan bij zundapps e.d. , die losse bochten en dempers hadden en moesten dus ook uit elkaar gehaald worden..

met de huidige uitlaten kan en hoeft dit niet meer , vroeger was de olie ook weel slechter.

als de uitlaat verstopt zou zijn zou je dit ook moeten merken , begrensd of niet , en zou de prop voor in de uitlaat ook dicht gaan zitten..
 
Het was maar een idee.

Had laatst een snor cilinder waar de kool zelfs tot in de spoelpoorten zat.
Begrenst rijden geeft geen optimale verbranding.
 
je hebt zeker niet afgesteld ook toen je de prop eruit had en er weer in deed.

zuiger en cilinder misschien wel op hun flikker gehad daardoor (te arm).

edit: als je zomaar de prop (vloot) eruit haalt zonder de carb af te stellen heb je best veel kans dat ie vast loopt
 
Back
Top