Raar stangetje Frame

Ekeloo

Well-Known Member
Dag allemaal,

Ik heb al een tijdje mijn sr50 en ben hier en daar bezig geweest met opvoeren en herstellen van de scooter.

Maar tot ergenis blijf ik mij afvragen wat voor uitstekende stang er aan mijn frame zit.

15253301337802549106760156637175.jpg

Heeft iemand enig idee waarvoor dit is en waarvoor ik het kan gebruiken ?

mvg
 
Advertisement - register to remove this

Dag allemaal,

Ik heb al een tijdje mijn sr50 en ben hier en daar bezig geweest met opvoeren en herstellen van de scooter.

Maar tot ergenis blijf ik mij afvragen wat voor uitstekende stang er aan mijn frame zit.

View attachment 49728

Heeft iemand enig idee waarvoor dit is en waarvoor ik het kan gebruiken ?

mvg
Ik zie dat je een SR50 R hebt, heb ik ook.
Maar dat stangetje heb ik niet..

Is het goed op het frame gelast? Of kan je zien dat het er door iemand is opgezet
Lijkt mij onnodig..
 
Welk type /bouwjaar SR heb je exact? Ik ben ook wel benieuwd, want lijkt me niet iets standaard?
 
Dit is een zgn diefstalpreventiehaak....
Er behoort nog wat bij en ook kan men dan daar de helm bevestigen.
(iets van een groot kabelslot o.i.d.)

Op de nieuwere types is dit vervangen, dacht dat de laatste van bj 2010 waren die dit hadden.
(ook ditech en de carb uitvoering waren van zo'n haak voorzien)
 
Dit is een zgn diefstalpreventiehaak....
Er behoort nog wat bij en ook kan men dan daar de helm bevestigen.
(iets van een groot kabelslot o.i.d.)

Op de nieuwere types is dit vervangen, dacht dat de laatste van bj 2010 waren die dit hadden.
(ook ditech en de carb uitvoering waren van zo'n haak voorzien)

Ik heb er een uit 2008, die heeft die stang echter niet...
Als ik zo naar de foto kijk, zie ik wel een blauwe velg, volgens mij hadden ze dat voor 2005??
Correct me if i'm wrong :p
 
Pff, dat zou kunnen natuurlijk, weet ook niet alles aangezien de SR in héél veel uitvoeringen is uitgebracht.
Ben ook maar een hobby boer hoor !..lol.
Maar appie is niet de enige wat dat betreft, ook Yamaha heeft zoiets aan de rechterkant van het frame.
Komt erop neer dat men zo makkelijk de scoot kan vastmaken aan de aanwezige straatmeubilair en/of voorzieningen in de schuur of garage. Wat ik wel weet is dat de IE-50, IE-361 en de C-364 dit wel standaard op het frame hadden zitten.

Edit: Ik had een klein bestandje gevonden op m'n pc waar het bovenstaande in stond vermeld.
Heb nu een wat duidelijker bestand gevonden welke wat meer duidelijkheid verschaft.
Dus bij deze:

X1uSEH5.jpg


Helaas geen exacte bouwjaren maar het is in ieder geval wel duidelijk voor de TS.
Ter info, blijkbaar was dit een optioneel iets.., niet de haak zelf maar wel het kabelslot.

TX0sPbt.jpg
 
Last edited:
Aha, bedankt voor je moeite!

Ik zal eens kijken wat zo'n slotje kost

Heb trouwens sr50 carb uit 2006, of het sr50 r is geen idee, zoals jullie al zeiden heeft de sr heel veel uitvoeringen
 
Die sloten zijn duur, en tegenwoordig lastiger te vinden.. Aangezien de sloten van aprilia zelf komen.

En zo heel veilig zijn die sloten ook niet.. Kwestie van de haak eraf slijpen en dan is de scooter ook los.. Het is een nogal gefaalt concept.
 
Back
Top