raar carb probleem

jeroenaerox

aerox sjeezer
ik krijg mijn dellorto 21mm niet lekker afgesteld, als ik de luchschoef helenmaal dicht draai blijft hij lopen, draai ik hem iets open loopt hij nog slechter.
ik heb de hele carb al los gehaald en alle kanale schoon geblazen maar dat helpt niks. het gaat om een nieuwe carb, en heb scootparts ook al gemaild daar heb ik hem besteld.

maar wat zou het kunnen zijn verder ?? ik weet het echt niet.


ook heb ik de uitlaatpoort van mijn airsal t6 70cc 1.5mm omhoog gelegd kan het zijn dat hij daardoor slecht trek van onderuit, ik heb zelf het ide dat dat ook aan de carb ligt ?
 
Advertisement - register to remove this

sproeier is niet te klein, denk echt dat het me de lucht te maken heeft. voor het bijwerken van de uitlaatpoort had ik ook al het probleem met me carb.

zal zondag eens even alles rustig bekijken.

maar in princiepe zal hij toch nooit mogen blijven lopen met dichtgedraaide luchtschroef ook al zit er een veels te kleine sproeier in ? en doet hij dat toch zou dat betekenen dat er bij de carb op spuiter oid valse lucht getrokken word ?
 
sproeier is in ieder geval niet te klein met choke erop begint hij gelijk te stotteren/4 takte..

ik heb gewoon het idde dat hij nog steeds teveel lucht krijgt, maar de luchtschroef kan niet verder dicht..
 
sorry voor de botte reactie :*, maar ik zie de logica er niet van in..
als ik choke krijg hij teveel mengsel, ook als ik de choke iets los doe. hoezo zou die dan met een grotere sproeier wel goed lopen dat is toch niet logish ??

vandaag weinig tijd gehad, maar ik ga van de week welleens testen..
 
jeroenaerox said:
lees me vorige post eens dans, met de choke erop verzuipt hij. ik weet niet hoe jij een scooter afsteld magoed..

morge zal ik nog eens kijken of ik ergens iets kan vinde..


niet op de choke , de choke is voor het starten ,als ik bij mijn racescooter de choke erop zet slaat de bougie zo vet ,alleen als het koud is pak ik de choke , trap m aan en doe gelijk de choke eraf , zo moet het bij jou ook zijn.

dus doe es niet zo eigenwijs en ga je sproeier enz afstellen. je luchtschroef zet je gewoon op 1,5 , dan moet die gewoon goed staan , en dan als de scooter gewoon goed loopt kun je die altijd nog een halve slag verdraaien om te kijken of ie dan net wat beter loopt

een choke heeft niks met afstelling te maken , niks...
 
ik zou idd je luchtstelschroef gwoon 1.5slag open zette en een grotere sproeier nemen... zit er dik in dat ie ut dan wel doet.. en als ie goed is afgesteld moet ie makkelijk starte zonder choke
 
melf #50 said:
niet op de choke , de choke is voor het starten ,als ik bij mijn racescooter de choke erop zet slaat de bougie zo vet ,alleen als het koud is pak ik de choke , trap m aan en doe gelijk de choke eraf , zo moet het bij jou ook zijn.

dus doe es niet zo eigenwijs en ga je sproeier enz afstellen. je luchtschroef zet je gewoon op 1,5 , dan moet die gewoon goed staan , en dan als de scooter gewoon goed loopt kun je die altijd nog een halve slag verdraaien om te kijken of ie dan net wat beter loopt

een choke heeft niks met afstelling te maken , niks...


maar dat is juist het probleem, zet ik hem 1.5 slagen open loopt hij gewoon bagger ook met verschillende sproeiers..
ik moet hem helenmaal dicht draaien wil hij wat beter lopen, en nog steeds geeft hij niet alles wat hij kan..
normaal zou een scooter met een dichtgedraaide luchtschroef uit moeten vallen tog ? en daarom vind ik het raar en heb het ide dat de carb niet goed is..
hij trekt nerges valse lucht, dat heb ik gecontroleerd.
 
Luchtschroef helemaal dicht gedraaid wilt niet zeggen dat er geen lucht meer door de carbu kan.
De luchtstelschroef is slechts een FIJNafstelling.

Probeer nu gewoon wat er gezegd wordt. Anders zou het nutteloos zijn om dit topic te starten.

succes!
 
idd , ik denk dat jij gewoon niet kunt afstellen (no offence) , dat je er gewoon niet uit komt , dus op een verkeerde manier het probeert.


het is normaal dat als je de timing van de cilinder veranderd dat je dan behoorlijk wat dingen zou moeten veranderen ,en hoe hoger de timing van de uitlaatpoort hoe moeilijker het word om de scooter echt goed te laten lopen.

door de uitlaatpoort omhoog te halen heb je het alleen maar minder gemaat waarschijnlijk.
 
melf #50 said:
idd , ik denk dat jij gewoon niet kunt afstellen (no offence) , dat je er gewoon niet uit komt , dus op een verkeerde manier het probeert.


het is normaal dat als je de timing van de cilinder veranderd dat je dan behoorlijk wat dingen zou moeten veranderen ,en hoe hoger de timing van de uitlaatpoort hoe moeilijker het word om de scooter echt goed te laten lopen.

door de uitlaatpoort omhoog te halen heb je het alleen maar minder gemaat waarschijnlijk.


ik heb al redenlijk wat scooters afgesteld maar denk wat je wilt..

die carb is naar mijn mening gewoon niet goed.
maar als jullie hier alleen maar kunne zegge dat ik niet kan afstellen of een grotere sproeier moet nemen laat maar zitten..
ik heb ook al verschillende afstelling geprobeerd, maar het wil gewoon niet.

ook toen de cilinder nog untuned was had ik al dat probleem met die luchtschroef..

als ik de schroef bekijk gaat hij ook niet ver naar binnen, bij mijn vorige 17.5 ging de schroef een eind de carb in, hier blijft de kop nog een eindje erbuiten steken. is dat normaal ?
of wille jullie me nu niet meer helpe..

die kerel van scootparts.nl zegt ook al van zoek het maar uit afstelfout van jou, ja dat is makkenlijk gezegd. mooie bagger site..
 
Tuurlijk willen wij helpen:) Maar jij moet ook hulp willen hebben, en accepteren dat we misschien was simpele dingen zeggen soms. Als jij zeker weet dat het die carb is, dan probeer je toch een andere?

Heb je hem eral helemaal afgehad om ff te kijken of er niet wat loos mee is? Mja iig succes verder:)
 
crazybond700 said:
Tuurlijk willen wij helpen:) Maar jij moet ook hulp willen hebben, en accepteren dat we misschien was simpele dingen zeggen soms. Als jij zeker weet dat het die carb is, dan probeer je toch een andere?

Heb je hem eral helemaal afgehad om ff te kijken of er niet wat loos mee is? Mja iig succes verder:)


ik accepteer ook wel dingen maar kan soms wat eigenweis zijn sorry :p

de carb is er al verschillende keren af geweest, alle kanaaltjes schoon geblazen, donderdag kan ik een 17.5 van iemand lenen dan ga ik die zeker testen.

als ik het zo bekijk lijkt het net op de luchschroef er verder in zou moeten als wat hij erin gaat. de kop van de luchtschroef blijft ook nog uit de carb steken als hij helenmaal in gedraaid staat. valt die normaal gesproken niet in de carb ? of leg ik het nu op een rare manier uit :p

ik kan er helaas geen pic van maken anders had ik dat wel ff gedaan..
 
crazybond700 said:
Kun je hem erniet even helemaal uitdraaien en kijken of er geen schade aan is ofzo? En hij was nieuw en hij heeft altijd zo gezeten?

hij is er uit geweest, zater geen braampjes oid aan, heb hem ook eens getest zonder dat veertje, maar maakte niks uit.
de carb is nieuw en heb er ook al vanaf het begin last van. ik vind het echt appart.

hij heeft net gelopen en zag dat het dekseltje boven de gaschuif een beetje nat was(echt heel weinig), precies daar waar je het bochtje van de gaskabel erin schroeft.
mischien dat hij hierdoor valse lucht aantrekt..
 
Back
Top