This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

puch ntt rijdt steeds langzamer en trekt steeds minder

robinpross

dj mastertone
hallo

ik heb een puch ntt (vergelijkbaar met een thyphoon) en hij reedt toen ik hem nog net had max. 70km/h en nu 6 maanden later rijdt hij max. 45 en trekt voor geen meter, kan iemand mij daar bij helpen waar het aan lig?
ik zat zelf te denken dat de uitlaat dicht gaat zitten.
setup = standaard
alleen de vario begrenzer eruit
groeten robin pross
 
Last edited:
dieselmaniac said:
yup, dit moet je even nakijken:

rolletjes
v-snaar
drukveer

het beste kan je ze gelijk vervangen

kan niet is allemaal nagekeken en is allemaal goed
het lijkt mij dat hij verzuipt, kan dat?
 
Last edited:
de std cilinder van piaggio wil nogal eens hardd slijten , ik zou de cilinder er even af pakken en laten opmeten met een micrometer .

of de uitlaat zit dicht....
 
melf #50 said:
de std cilinder van piaggio wil nogal eens hardd slijten , ik zou de cilinder er even af pakken en laten opmeten met een micrometer .

of de uitlaat zit dicht....
dat ken niet, de uitlaat is pas schoongebrand en de cilinder is pas gehoond
en zit de eerste overmaat zuiger in
 
uitlaat kun je niet schoonbranden....

maar heb je verder niks veranderd? carburateur ook schoongemaakt? en filter schoon?

mischien dat de variogewichten te zwaar zijn..
 
melf #50 said:
uitlaat kun je niet schoonbranden....

maar heb je verder niks veranderd? carburateur ook schoongemaakt? en filter schoon?

mischien dat de variogewichten te zwaar zijn..
de gewichten heb ik een keer lichteren in gedaan en de cabr. ga ik binnenkort naar kijken
ik denk dat er ook een te grote sproeier in zit.
in het begin heb ik het idee dat hij verzuipt.
zou dat eventueel ook het probleem kunnen zijn
dat de sproeier te groot is?
maar ik heb verder niets veranderd en ik weet wel dat die gene die voor mij deze scoot heeft gehad dat hij er een terugloper er onder heeft gehad
dus ik denk dat hij daardoor een te grote sproeier erin gezet heeft
en ik heb mijn cabr. nog nooit echt goed gecontroleerd of het allemaal goed is
en de uitlaat kan het probleem volgensmij ook nooit zijn
ik heb de laatste tijd wel veel door het zand gereden
(heb ik speciale banden voor).
 
Heb je soms een powerfilter oid? Of is je std filter bewerkt? Lijkt mij dat je carb zand heeft aangezogen dan, waardoor je cilinder(wand) beschadigd is geraakt.
 
het "verzuipen" zoals jij het noemt is meestal een te kleine sproeier , omdat als je het gas open doet en er een te kleine sproeier in zit er teveel lucht en te weinig benzine in komt waardoor de ontbranding minder wordt of zelfs stopt en dus smoort ie...

als de sproeier te groot is zal die gaan viertakken , oftewel stotteren / sputteren

wordt vaak verward...
 
dan lijkt mij het dat de sproeier te groot is want dan stottert ie en lijkt mij het dat hij daardoor verzuipt, probeer bijvoorbeeld eens als je aan het rijden ben en je geeft volgas de shoke aan te zetten (als je een handshoke heb) dan zul je zien dat hij verzuipt ofterwijl viertakken
als je de brommer probeert te starten als hij verzopen is dan krijg je dat ding ook niet aan
 
probleem is al opgelost (denk ik), ik heb een nieuwe uitlaat besteld omdat de uitlaat pot dicht zat en ik heb het roet er zelfs met een vijl eruit proberen te porren

allemaal hartelijk bedankt om me te helpen bij het probleem te zoeken
groeten robin pross
 
Last edited: