puch is nat bij begin van uitlaat

DanieLL.05

Member
Heyyy,

Ik heb laatst een puch maxi gekocht voor een prima prijsje.

nu heb ik 2 probleempjes,

1: bij het begin van mijn uitlaat zit overaal smeer, althans daar lijkt het op. Het is een 2takt dus ik zou niet helemaal snappen hoe er smeer kan komen.
ap8iBHYm0rfL9C7_pASKaOBQSbCaE-ExTw48ctRC2RcJ1U_M_HU_kwueMSc4QzooYcjbmCgM_t3J-5HzelzogB1k6fXfMiy_GWxhcGR_bYUH5qtLc0FVLfy00hPSwc7nPaHfPLelpo8v-Hg3QG6zXdhaKMg9nJVfv2r6khEObnln0g3jz8AsatCtkWaODizkNgEQsCowVr1S_QiUKizDdcntykL2HMT3ziOmOw03PnHTeQwzFbA7ZQzzqaFzaO8Zov-x0vU45CwFzuFa8HJFyYwZsyu5c4TmaIuo_rT0iA7Re9SxHOzoJj_PRBLe3kG2mPSxtB8_lQqRmvAaa7PZnSUujULaeWiFgRIrDOgS2C8_mW8dgOjCW2pOxuwV_BWP6IhmwOt5VEz1oRbKrTlwEjLXZoEvMkImMu3RTIFYm6YN7LIvO8wpETVOX5BGvZ-bnA3U4cIp7pYjfYqp_Z_yVk78s1GfX_HTYkSML6sY1dyUwA_AEm2e8jJYv3dYg-0Lh_-rt9ReRrKAonzpDvdBV0GYXiUTvrjigfmaxAU1X0fShbEOWA9FLw3y12lW22rp3FTIW9ceNDfm3hvJBl9AXrcVZOHPnrgF76UMfvattAVJTwtSUOY56Bzf8Ws6Ef4_QmFFDaZNinZNcT4uc0jivf3mkVK4hYrU7JtBCr2ewq5uyIoSjLJAznH4955nQFsR9rTclwCYu9hMqlEdbnphUilrv5HziZZ2doaepMX3ypeqWsYFr8oZQrnyUjMcgXxorn7mZifxJc327pXxCBkLYUrmgesZ3VRAvCMtZv61ztgYw-S10m03RhOZbfzARSwF5_bjxxtAoPy8ovbfST5lbz_T14STwz0JZYCNXzL-KDpPCelLCr4mgHuDOSKOJDyYgodPNIUcj7NxBEtkHG5kRlJbb_LQh59myEmRfvQIuDkrnVTKzue9UlNOG6Yn4dMt_XIG528lkgE01Y-JjTb8FPGh8bUBC9DwbfwsJB8YgW_8Sb7Fn_rNbipaGnpI9npxT3vh1yjX0KishVMmBMZDMqM_luM=w529-h939-s-no
UhWO2w9Ck4KRY3fkuK00Vcy5zFYrtvlvExm5OYESafIOnXAp0bD6Im0vP6VsHbmusxQEloZjTT_NLcywKEzMoWQ2DahEf3QX3G_-xVS9sMd5S99OL9u5hkC2-JuC_u6B7OLQWbz9lT2LIrdrXxWMr4pNfKRaI7-4QX7wJvWa1UCvds9-4M7bomzKdLA88WOFVwchlW0DTv5Xr1d23J5GkGmgGt0Zu7af5FGJDtFGwx8TIifEKyFtOjwRVxgpb7T_y7pCNov998dnMOxfHFP8NTAJYe6lN9m7J_axVwd_jB6tVomJj8k9LkPzeOvGAkdcfP_6PD5qpMqdq84hkOo8GCgP-iuLGpvh0m9-X4I5b7aVXVtoWuV9s8Dck24SDqdpQT38dGKDpAe67oaP3Ij-42Vz17Et8_ZGQJKrdY_6hd_lkJkFoTt6K2igHgxxjkoLLq7RUqbuklxEAqxDSvsSmNMGTt17E66JS6e1LghbycXEonHkCkefYL67-r1uUZl1UMAt1lkoODdKmv_sIUyA--XusLDsOLNRkZJvl3sjDO4w_ovnXNvMubgJyY5OAU3pMSqdjs0oIJ0wN58aQclEAwHZw1YXeeGofFA-_OJZQ_FwuEfTxX7nyYsbGMjrkWjZXKl_sM_-Z7imraqHcmBruANQBM-FV2oNzZdFowJqh8rMf7mY-s_ZtQjIcIlWoSa9QOwo6v7Fqq1YLhSPknxiVP4KojN9RcdXKMvkEQau7Z84OXsL71mJZwaOdWR1t2q0co3MjYDrNqY4OY-JQWGuU6gw9QtoAwYxsAlaHjeCV7VTgwX8Z_dPxDcJClMCVfssydPq3uP18e7uN8Lw5E-RBzpyUFZ3Q3BnEKV8TrwNx_XB4r4s4F1aK5NcaXZqncTqa2Yj1gxkwyve47FY_2ZH0bNsXmI4qXdvt0SLGgalz10GONIMUkr3JByXhkF54cM86x37XDLKGbcoRZBbRlAeH7vMPdTDJW0k0BntcWtx9LaDR0QC3lGJy1hmoqOyriyFkdKKrcIhSdKXOoHcTWhmQC__1IE=w1667-h939-s-no


probleem 2. Het is een 70cc met een 15/45 vertanding, zwaarde veer in gezet, 17.5mm carb, maar zijn top snelheid is maar 62 kmpu. Heb gelezen over mensen die makkelijk 70+ haalde. Cilinder merk is een PSR. Is dit gewoon een gevalletje van iedere brommer is anders. Of mis ik iets?
 
Advertisement - register to remove this

Uitlaatpakking ondicht, te rijk mengsel.

Pakking vervangen. Stuk volgas rijden en bougie bekijken.
hoi, sorry voor t late antwoord. Pakking zou goed moeten zijn (is nieuw)
mijn bougie is wel zwart maar snap niet helemaal hoezo, als ik sproeier kleiner ga gaat hij slechter lopen. Is het dan mijn ontsteking?
Post automatically merged:

Lijkt erop dat je veel te rijk rijdt en er onverbrande benzine via je uitlaat uitkomt en dat blijkbaar je uitlaat niet volledig sealed op de cilinder ook.
waar zou dat door kunnen komen? te lage compressie of slechte ontsteking?
 
mijn Kreidler (50 cc standaard en later een "getunede" 50) had dit ook altijd. (die uitlaat schoof je op een stuk buis aan de cilinder en kneep je dicht met een klem dus dat lekte altijd een beetje. later rolde ik hier een dun velletje aluminium tussen, maar dat trilde na verloop van tijd weer dóór.
maar het gaat dus om resten van smeerolie, dat zegt niet per sé iets over je mengverhouding en je verbranding, de vraag is hoe vet smeer je? meng je zelf of heeft ie een pompje?
 
mijn Kreidler (50 cc standaard en later een "getunede" 50) had dit ook altijd. (die uitlaat schoof je op een stuk buis aan de cilinder en kneep je dicht met een klem dus dat lekte altijd een beetje. later rolde ik hier een dun velletje aluminium tussen, maar dat trilde na verloop van tijd weer dóór.
maar het gaat dus om resten van smeerolie, dat zegt niet per sé iets over je mengverhouding en je verbranding, de vraag is hoe vet smeer je? meng je zelf of heeft ie een pompje?
ik meng hem zelf 1:45. O en sorry voor de late reactie! was druk met school:astonished:
Post automatically merged:

ook vind ik zelf dat die nogal slecht op trekt. Geen idee of t toevallig met elkaar te maken kan hebben. T is maar een 1 bak dus schakelt niet. Top is atm 70 met tandwiel 17-38. Heb op dit moment even geen filmpje maar denk dat die 0-30 zo'n 10 seconden wel duurt
 
Last edited:
ik meng hem zelf 1:45. O en sorry voor de late reactie! was druk met school:astonished:
alleen maar goed, school gaat voor ;)
is je puch zwaar opgevoerd of standaard? in geval van standaard kan je gewoon 1:50 mengen.
ik ga nog verder en ga weer reclame maken voor Triboron 2-stroke formula: na even "wennen" bij stationair en deellast (of als je wil met een mengsel van 1:1:100 triboron:eek:lie:benzine) hoef je dat maar 1:100 te mengen, is vergeleken met olie niet vet en rookt bijna niet. maar smeert desondanks prima!
dit spul gaat bij mij in een Tomos snor, een kettingzaag, een antieke bosmaaier, een bladblazer (deze drie krijgen Aspen4 met de juiste hoeveelheid Triboron) twee buitenboordmotoren (waarvan één zelfs met maar 1:200 omdat die op olie maar 1:100 voorgeschreven kreeg) en ze lopen er allemaal prachtig op, niet gewoon goed, maar béter dan met olie (de bosmaaier moest ik bijstellen omdat de benzine dus "dunner" is dan wanneer er olie bij gaat, daardoor liep deze ineens te rijk! )
Maar je moet niet in mijn verkooppraatjes trappen, gewoon eerst eens zelf onderzoek doen ;)
 
alleen maar goed, school gaat voor ;)
is je puch zwaar opgevoerd of standaard? in geval van standaard kan je gewoon 1:50 mengen.
ik ga nog verder en ga weer reclame maken voor Triboron 2-stroke formula: na even "wennen" bij stationair en deellast (of als je wil met een mengsel van 1:1:100 triboron:eek:lie:benzine) hoef je dat maar 1:100 te mengen, is vergeleken met olie niet vet en rookt bijna niet. maar smeert desondanks prima!
dit spul gaat bij mij in een Tomos snor, een kettingzaag, een antieke bosmaaier, een bladblazer (deze drie krijgen Aspen4 met de juiste hoeveelheid Triboron) twee buitenboordmotoren (waarvan één zelfs met maar 1:200 omdat die op olie maar 1:100 voorgeschreven kreeg) en ze lopen er allemaal prachtig op, niet gewoon goed, maar béter dan met olie (de bosmaaier moest ik bijstellen omdat de benzine dus "dunner" is dan wanneer er olie bij gaat, daardoor liep deze ineens te rijk! )
Maar je moet niet in mijn verkooppraatjes trappen, gewoon eerst eens zelf onderzoek doen ;)
ja heb wel is van dat spul gehoort ja, niet echt naar in gekeken maar zoals jij het hier aan mij verkoopt klinkt t toch wel een stuk beter als mn POWER RS. tis een 70cc puch dus heb beetje gelezen en de meeste mensen deden 1:45 dus ik dan ook maar :nomouth:.
 
Back
Top