Project: Area 51 by Niek-H

Niek-H

p0rno
Welkom op mijn project page, hieronder ff snel wat info over mijn scooterverleden...

SR STEALTH:

dit was mijn 1e scooter, heb hem meerdere keren overgespoten, de laatste kleuren die ze had waren: Zwart met Fluor Rose.
hieronder ff snel wat picca`s:

Scoot2.jpg


Terror.jpg


hierboven zie je de kleuren die ik voor de laatste kleurencombo had..

Scooterbehandeling.jpg


Voorkantzijaanzicht.jpg


Termico.jpg


en hierboven zie je de scooter hoe ze was net voordat ik hem wegdeed... heb er nog wel spijt van..

====

heb later ook nog een typhoon erbij gehad, later gelijk verkocht... piaggio lag me niet zo, dus ben maar verder gegaan met mina hor.

====

Area 51:

dit is dus mijn huidige project, ik heb deze scooter gekocht van een jongen bij mij uit de buurt, ding was best afgeragt, achtervelg zat een scheur in, kappen waren slecht gespoten.
dus heb ik als eerste alles gestript en frame roestvrij gemaakt en geschilderd.

1069402162rimg0036.jpg


radiateur zag er ook niet al te best meer uit :P

radiateur2.jpg


dus die heb ik helemaal steen-/zandvrij gemaakt.
later dus blok gestript, later gesplitst, vertanding eruit en toen begonnen met het schoonmaken van het blok..

carters.jpg


ik heb helaas nog geen foto`s van het blok als die af is.. en ook nog niet van het radje wat klaar is.

Had intussen ook al wat spulletjes besteld bij Fast-Parts.nl, toevallig was het diezelfde dag nog binnen dus heb het gelijk ff opgehaald.

Binnenrotor:

Foto29.jpg


Yasuni C16 (nieuwe type):

Foto26.jpg


Doppler 10-pen Krukas:
Hier al half gemonteerd in het carter...

Foto21.jpg


cilinder en de rest van het spul had ik nog van mijn SR, dus dat heb ik ook niet opnieuw gekocht..
verder heb ik wel wat klein spul gekocht, kill-switch enzo

Foto48.jpg


Foto47.jpg


later de kappen geschuurd en gespoten, kleuren waren toen metallic paars, rose, zwart, grijs ( jaja, veel kleurtjes, maar wel grappig ), na 2 weken was ik erop uitgekeken dus ben weer bezig met schuren en nu maak ik hem geel/zwart.

Foto42.jpg


Foto43.jpg


Toen zag ze er later zo uit:

Foto46.jpg


Nog een pic van me area op de werkbank:

Foto37.jpg


Ik heb ook een tank in de buddy, tankje komt van een "Nam Fang" ( min hor. kort karter ) af. (Gijs, nog bedankt hiervoor).
hier maak ik asap pics van.

Sorry voor de soms brakke pics, zijn met me telefoon gemaakt :P. meer pics volgen nog...

Heb een Aerox achtervelg gekocht van Black&Blue van Forum, ding staat nu geschuurd en al in de schuur..

~~~Setup~~~

Eurocilindro 70cc (BMF TUNED)
Carters (BMF TUNED)
Yasuni C16
Selettra Binnenrotor
Malossi MHR2000
TP koppeling
21mm Dell`ortho
Membraam ( Home Tuned )
SKF C4 lagers
SKF C4 vertandingslagers

het is niet zo`n project met SPEED cils, en super dure uitlaten enzow, maar een project om gewoon lekker te blazen.. dus aub geen reply`s met: "Waarom neem je een Eurocilindro?"...


Groeten Niek
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

hey, ligt het aan de area ofzo dat die altijd een andere kleur gespoten moet worden:rolleyes:

hey, ziet er leuk uit, zal wel wat worden dit, succes
 
Last edited:
Originally posted by blackX
hey, ligt het aan de area ofzo dat die altijd een andere kleur gespoten moet worden:rolleyes:

he bas:#

hey, ziet er leuk uit, zal wel wat worden dit, succes


ik weet niet, de vorige eigenaar had hem heel erg slecht gespoten, was keer onderuit gegaan ofzow.. dus daarom dacht ik, ik ga maar mooi kleurtje spuiten.. })
 
Originally posted by Speedyrules
über :W

heeft de originele rad btw wel voldoende koeling met zo'n setup ?


heeft tot nu toe nog voldoende koeling, komt denk ik ook omdat het winter is... ik ga eind winter, begin zomer een extra rad plaatsen... waar ik die ga plaatsen en welk rad moet ik nog uitzoeken..
 
Als je die kap achter het voorwiel weghaalt kan er een 2e standaard Area-rad. achter het voorwiel.Een kartradje kan ook alleen die zijn duur.
 
Originally posted by Bas@Area
Als je die kap achter het voorwiel weghaalt kan er een 2e standaard Area-rad. achter het voorwiel.Een kartradje kan ook alleen die zijn duur.

die kap heb ik nieteens meer :P bedankt voor het idee Bas
 
Hey Niek.
Hier een reply van mij. Ziet er heel leuk uit.
Misschien komen we elkaar een keer tegen op een meeting en kunnen we een keer sprinten ofzo ;)
Ga zo door.

groetjes
 
**UPDATE**

kappen zijn deels geschuurt/gespoten.
verder ga ik andere cilinder halen, zit te denken aan Pro Race II, verder ben ik nog op zoek naar een stereo voorvork....

**ophangingspunten van de voorkap zijn ook gefixt, binnenkort pics ervan...
 
Originally posted by Niek-H
**UPDATE**

kappen zijn deels geschuurt/gespoten.
verder ga ik andere cilinder halen, zit te denken aan Pro Race II, verder ben ik nog op zoek naar een stereo voorvork....

**ophangingspunten van de voorkap zijn ook gefixt, binnenkort pics ervan...

ik heb op scooterbase een BW's gezien met een area vork in, een BW's heeft dezelfde balhoofddiameter als het oudere model aerox ( tot 2001 geloof ik ?) ;)

verder zou ik std vorkje houden, stuurt heel wat scherper dan zo'n log stereo geval :D
 
Originally posted by Speedyrules
ik heb op scooterbase een BW's gezien met een area vork in, een BW's heeft dezelfde balhoofddiameter als het oudere model aerox ( tot 2001 geloof ik ?) ;)

verder zou ik std vorkje houden, stuurt heel wat scherper dan zo'n log stereo geval :D

een stereo-arm ( 2 vorkpoten ) stuurt juist beter dan een monoarm ( 1 poot zegmaar ). verder heb ik al gekeken hoe en wat ik moet doen om een Benelli of een SR voorvork passend te krijgen... pics komen zsm
 
Originally posted by Niek-H
een stereo-arm ( 2 vorkpoten ) stuurt juist beter dan een monoarm ( 1 poot zegmaar ). verder heb ik al gekeken hoe en wat ik moet doen om een Benelli of een SR voorvork passend te krijgen... pics komen zsm

kwestie van rijden ,heb kang speedfight gereden , de enige scoot die ik scherper weet sturen is de quartz van een maat van me :)

verder, een SR vork zal (denk ik) niet passen, gezien die 'conisch' verloopt zeg maar :) (heb anders wel nieuw model SR kroonstuk liggen moest je toch willen proberen)
 
Originally posted by Speedyrules
kwestie van rijden ,heb kang speedfight gereden , de enige scoot die ik scherper weet sturen is de quartz van een maat van me :)

verder, een SR vork zal (denk ik) niet passen, gezien die 'conisch' verloopt zeg maar :) (heb anders wel nieuw model SR kroonstuk liggen moest je toch willen proberen)

je zal versteld staan als je over maandje weer in dit topic gaat kijken ;)

mijn deadline voor de voorvork is eind deze maand, kan ook eerder, maar heb er op dit moment ff het geld niet voor... zijn iets belangrijkere dingen nu... maar heb de plannen al, gaat passen met paar aanpassingen... of een benelli voorvork komt erin, of die van een sr...
 
Back
Top