Probs. @ firefox + elekt. schema gevraagd.

Status
Not open for further replies.

Stevie

grmblfffsss
Hoi :).

Ik zit nu al 1,5 maand te kutten met me scooter, en ben nu bezig met het checken van alle bedrading. Het lijkt erop dat we in de buurt komen van het probleem. Wel heeeel handig zou zijn een bedradingschema. Iemand idee waar ik die kan vinden, of heeft iemand er 1?

We zijn er trouwens achter gekomen dat de bougie heeeeel onregelmatig en zwak vonkt. We hebben al een andere bobine geprobeert, en zijn alle bedrading aan het nagaan. Hebben extra massa aangelegd etc etc. We gaan straks kijken of het chipkey slot wel een goed signaal doorgeeft naar de bobine.

Iemand nog andere ideeén wat het zou kunnen zijn dat het is?

Advertisement - register to remove this

Volgens mij kan je een bedradingsschema bij je dealer kan fixen of anders bij de maker van je scoot.

Check de website en mail ze.

En anders moet je ff wachten of iemand het hier heeft.

Hmnz, zou toch echt cdi zijn dan of de sensor is gaar....

Monteer anders eens het ontstekingsgedeelte van je oude FF, dus spoelen, vliegwiel, cdi en bobine......en check het dan nog 's.

Originally posted by LXSpeedfighterz
Hmnz, zou toch echt cdi zijn dan of de sensor is gaar....

Monteer anders eens het ontstekingsgedeelte van je oude FF, dus spoelen, vliegwiel, cdi en bobine......en check het dan nog 's.

Jah, hebben er nu een andere bobine op, en zijn aan het testen. Proberen misschien zaterdag ff andere contactslot i.v.m. chipkey etc. Misschien dat de chipkey een te zwak signaal naar de bobine afgeeft ofzo.

Natuurlijk, als we dan niks wijzer worden, dan proberen we de andere ontsteking.

Contact Erwinski even, die heeft er 1 liggen geloof ik...

Die spulletjes heb ik zelf ook allemaal :). Kheb hier 2 firefoxen. 1tje waarvan frame en kappen van aan stront zijn, en 1 waar ik normaal gesproken mee vlam (nu dus niet :(. )

é lá firefox, volgens mij .. :o

http://3xor.free.fr/files/elec2.jpg
elec2.jpg

Niemand tips, ideeén hoe ik dit probleem moet aanpakken?
Scooter ligt echt 100% uitelkaar, draadboom is helemaal gestript, bobine hangt er los bij, extra massa aangesloten, etc etc.

Het vonken gaat zeer vaag: als je hem van contact zet, en vervolgens weer op contact zet, en dan gaat kicken, dan bij de 1ste paar kicken vonkt hij redelijk goed. Maar na een paar kicken is de vonkt hij heel zwak en soms helemaal niet.

Iemand idee hoe dit kan? Of waar we moeten zoeken?

maakt je hele ontsteking maar helemaal schoon,heb die kwaaltje ook wel eens gehad op mn Sfera,met een fijn schuur papiertje al het rotzooi even wegschuren,kan zijn dat ie weer beter doet,maar weet et niet zeker of het bij jou ook het probleem is,proberen kan geen kwaad. Succes Stevie!

OK, ik heb weer vorderingen gemaakt :).

Nadat we elke keer zaten te prutsen met een andere bobine, gingen we ook maar eens een ander slot met chipkey proberen. We sluiten het aan, ik kick 3 keer, en hoppa: motortje draait.
Dus de oorzaak dat me scooter niet meer wou starten was waarschijnlijk een zwak signaal van de chipkey naar de bobine.

Ok, ik dus blij. Ik ben weer een tijdje zoet met inmekaar zetten van scooter. Ik start hem, rijd garage uit, en 10 meter verderop: mwooooooooap.
Dus, scooter ging meteen garage weer in.

Bleek dat luchtfilter vol benzine zat :S. Luchtfilter weer mooi droog & schoongemaakt. En probeer weer te starten...maar neej, geen teken van leven. Dan maar van sproeier 86 naar 82. Werkte ook niet. Toen sproeier 78...werkte ook niet...sproeier 84 ook niet. En op 86 start ie ook niet. :S :S.

Vlotterbakje loopt vol, vacuum is goed, membraam is ok...en als ik benzine in bougiegat spuit loopt de scooter 2 seconde, en valt ie weer uit.

Scooter is nu overigens weer totaal orgineel...dus orgineel luchtfilter, cilinder, en std. uitlaat & 12 mm carb.

IEMAND TIPS OF IDEEËN? Alles is welkom...
Ben nu zelfs zo wanhopig dat ik de scooter bijna naar de scooterdealer breng om hem te LATEN fixen...

Alvast bedankt!@!!

Originally posted by Casper
keerringen?
vonktie nu nog wel?
bougie nat?

- keeringen zijn vrij nieuw
- bougie vonkt > hij start immers wel als ik benzine in bougiegat gooi.
- bougie wordt wel wat nat...maar niet TE nat.

ik kreeg zelf het idee dat er eigenlijk niks mis is met scoot...want bougie vonkt, hij krijgt benzine etc. Nu loopt de scooter wel als ik VERSE benzine in bougiegat spuit. Nu dacht ik heel even dat de scooter misschien niet start omdat de benzine nu al 2 maanden oud is... Maja, dat lijkt mij zelf niet helemaal 100% logisch...want benzine is volgens mij nog best goed na 2 maanden.

Maar nu begon Ron er ook over...dat het maybe aan de benzine ligt.

Kan het zijn dat na 2 maanden de benzine ze power heeft verloren???? En dat daardoor de scooter niet start...

Originally posted by Stevie
ik kreeg zelf het idee dat er eigenlijk niks mis is met scoot...want bougie vonkt, hij krijgt benzine etc. Nu loopt de scooter wel als ik VERSE benzine in bougiegat spuit. Nu dacht ik heel even dat de scooter misschien niet start omdat de benzine nu al 2 maanden oud is... Maja, dat lijkt mij zelf niet helemaal 100% logisch...want benzine is volgens mij nog best goed na 2 maanden.

Maar nu begon Ron er ook over...dat het maybe aan de benzine ligt.

Kan het zijn dat na 2 maanden de benzine ze power heeft verloren???? En dat daardoor de scooter niet start...

Ik weet niet als het zo is of kan zijn, maar beter laat je tank leeg lopen in een cherry can oid, en haal 2 L nieuwe benzine en probeer het daarmee...

suc6!

jeetje, ik wordt nu wel aardig crazy van me scoot.
Ik heb niet zoveel tijd...vandaar dat het wat lang duurt voordat ik weer met de scooter sleutel. Afgelopen zondag heb ik hem weer voor het eerst aangeraakt in 2 weken.

Het volgende heb ik toen gedaan:
- caberateur vervangen: van de std. 12 mm naar een 17.5 mm.
Ook nu startde hij NIET.
- kwam toen tot de ontdekking dat zelfs met doeken in me luchtfilter het vlotterbakje NIET goed volloopt...
- heb toen vacuum getest door aan slangetje te zuigen...benzine spoot uit de caberateur...

sindsdien dansen de vraagtekens weer boven me hoofd.
ik was van plan om morgen de scooter bij de scooterdealer neer te zetten...maar zo zielig wil ik ook weer niet zijn...dus komend weekend weer een poging om het apparaat tot starten te brengen.

Nu graag wat tips wat ik kan doen om erachter te komen waarom vlotterbak niet vol loopt. Als ik aan vacuum zuig spuit er dus benzine uit...dus geen idee wat dan de volgende stap is.

Ook heb ik nieuwe benzine erin gedaan...er zit nu dus splinternieuwe, zuiver benzine in.

alvast enorm bedankt..!

Dat je vlotterbak niet volloopt is met allebei je carbs? Het is namelijk erg vaag dat als je eraan zuigt dat ie wel benzine aanvoert maar dat de vlotterbak dan neit constant volstaat:?
en het is nu nog steeds zo dat als je benzine in de cilinder gooit dat ie het dan wel doet?
Is je membraan/membraanplaatjes nog wel goed/heb je niet ergens valse lucht?

Originally posted by $aint
Dat je vlotterbak niet volloopt is met allebei je carbs? Het is namelijk erg vaag dat als je eraan zuigt dat ie wel benzine aanvoert maar dat de vlotterbak dan neit constant volstaat:?
en het is nu nog steeds zo dat als je benzine in de cilinder gooit dat ie het dan wel doet?
Is je membraan/membraanplaatjes nog wel goed/heb je niet ergens valse lucht?

- membraam is zekerweten 100%
- als ik benzine in bougiegat spuit, start hij binnen 10 kicken. Maar dan valt hij na 3 seconde meteen weer uit.
- valse lucht? Mja, zou niet weten waar...maar dan hoorte hij toch wel te starten als ik doeken in luchtfilter heb?

en voor de rest...ik weet het ook niet meer. Het is inderdaad vaag dat vlotterbak wel helemaal vol loopt als ik zelf aan vacuum zuig...maar ook dan start scooter niet wanneer vlotterbak mega vol zit. Wat een rampen scooter....:'(

Status
Not open for further replies.
Back