Problemen met computerspel

Stephan.

Senior User
Ik heb dus Windows Vista, en ik wilde weer een keer Worms spelen, Worms Armageddon om precies te zijn. Maar nu loopt hij echt kneiter traag en er is niet normaal mee te spelen. Terwijl mijn computer echt 15x de minimum eisen heeft en het echt meer dan extreem soepel hoort te lopen.

Wat kan ik doen zodat ik worms weer normaal kan spelen.
 
Advertisement - register to remove this

Heb je een dual core CPU? Misschien moet je er 1 uitschakelen? (Helpt bij sommige games).

Heb je hiervoor XP ofzo gehad op dezelfde PC? Liep het toen wel goed? Misschien kun je de compatibiliteit aanpassen?
 
rechter muisknop -> compatibileit en dan -> xp?

Misschien werkt dat, anders komt het gewoon door vista. Dan moet je eventueel een patch downloaden, vaak wel op de website te vinden van de developer.
 
Heb je een dual core CPU? Misschien moet je er 1 uitschakelen? (Helpt bij sommige games).

Heb je hiervoor XP ofzo gehad op dezelfde PC? Liep het toen wel goed? Misschien kun je de compatibiliteit aanpassen?

Ik heb Dual core ja, maar hiervoor had ik XP. Alleen worms heb ik nu pas gedownload voor het eerst.

rechter muisknop -> compatibiliteit en dan -> xp?

Misschien werkt dat, anders komt het gewoon door vista. Dan moet je eventueel een patch downloaden, vaak wel op de website te vinden van de developer.

Daar zat ik ook al aan te denken, alleen waar vind je die compatibiliteit dan?
 
Daar zat ik ook al aan te denken, alleen waar vind je die compatibiliteit dan?
Rechtsklikken op het .exe bestand waarmee je het spel start en dan eigenschappen.

Waar?
Als je rechtsklikt op de snelkoppeling waarmee je het spel start en dan eigenschappen dan zie je bij "doel" waar het bestand staat en hoe het heet (Denk worms.exe).
 
Heb het al gevonden, maar dat werkt ook niet.
Windows 98 compatibiliteit geprobeert? (Als je die kunt kiezen).

ff vraagje tussendoor :p Hoe kan je bij een Dual Core 1 uitschakelen?
Je schakelt 'm niet echt uit, je zorgt ervoor dat het programma gebruik maakt van maar 1 core:
Taakbeheer -> Processen -> Rechtsklikken op het programma (b.v. Worms.exe of Firefox.exe) -> Affiniteit instellen... (1tje afvinken).
 
Back
Top