als er een te grote sproeier in zou zitten zou die gewoon niet goed rijden , en constant pruttelen , en een iets te grote sproeier rijdt ie wel gewoon redelijk mee.
het KAN zijn dat de krukaskeerring aan de rechterkant lek is , waardoor er olie word aangezogen vanuit het carter.
daarom haal ik altijd het hele blok uit elkaar als ik een nieuwe cilinder monteer en het moet goed zijn , krukaslagers en keerringen kosten niet veel , ook zet ik er nieuwe contactpunten en condensator in altijd. zo weet je zeker dat het blok goed is , en betrouwbaar en dat is erg belangrijk met een 70cc ,en 9 van de 10 puch blokken zijn gewoon slecht..
de hittegraad van de bougie heeft weinig te maken met de snelheid , zelfs op een std cilinder kun je gewoon prima rijden met een B9 ..
het ligt meer aan de temperatuur , maar daar komt wel weer de afstelling van de carburateur bij kijken.
verder , de cilinderkop die jij hebt wat jij zegt wat een hogedrukkop zou moeten zijn is niet perse berekend op een Airsal , het kan zelfs zijn dat een std 50cc kop beter is zelfs , waarom? omdat de cilinder waarschijnlijk gewoon gemaakt is voor gebruik met std kop.
de inhoud van een 70cc kop is juist groter ,dus MINDER druk , en grotere compressiekamer (meer inhoud) , dus minder compressie eigenlijk.
echter zal dit per cilinder en kop verschillen ,ook de dikte van de voet en koppakkingen spelen mee , de goeie manier is om minimaal de Squishband te meten , je kunt zelfs de hele inhoud van de kop meten als het moet.
maar volgens mij heeft een Airsal voor puch een niet helemaal ronde zuiger waardoor dit weer moeilijker word.
kort gezegd , de kop moet met 70cc juist minder inhoud (dus druk) hebben eigenlijk (in verhouding tot een std 50cc kop)