Joost@aerox
3BR Tuner
ik heb vandaag een hebo vario opgehaald bij jps, zit er in, past verder prima. er zaten 2 setjes rollen bij, namelijk 5,4 en 6,5. aangezien ik in mijn originele vario 4,2 had(was wel te licht) denk ik ik ram er 5,4 in. gemonteerd, alles aangedraaid en ff een proefritje. vanuit stilstand trekt hij goed weg, tot aan de 60 ongeveer dan trekt hij heel langzaam door naar de 80 ongeer. ook als je het gas loslaat reageert hij helemaal niet fel, een te slappe drukveer zou je in eerste instantie zeggen, maar die hoeft toch niet aangepast te worden bij een andere vario? ook heb ik geen id of het gewicht van die rollen goed is. ik had met mijn std vario wel door dat die rollen wat te licht waren, maar bij deze weet ik het niet hoor.
ik had de vario oorspronkelijk gekocht om een wat hogere top te krijgen, maar die was met mijn oude vario nog hoger! en daar kwam de snaar niet helemaal bovenaan dat zag je aan de afdruk.
wat ik zelf moet aanpassen is de drukveer denk ik, gasherneming is veel te tam lijkt me. ook moeten er andere rollers in, maar ik weet niet of ik lichter of zwaarder moet gaan. iemand misschien ideeen? ik weet wel dat ik zelf moet uitproberen maar al die bouten en schroefjes gaan er niet echt op vooruit als ik hem zo vaak open schroef. ik zou dus graag een beetje een richtlijn willen hebben van jullie.
alvast bedankt :7
ik had de vario oorspronkelijk gekocht om een wat hogere top te krijgen, maar die was met mijn oude vario nog hoger! en daar kwam de snaar niet helemaal bovenaan dat zag je aan de afdruk.
wat ik zelf moet aanpassen is de drukveer denk ik, gasherneming is veel te tam lijkt me. ook moeten er andere rollers in, maar ik weet niet of ik lichter of zwaarder moet gaan. iemand misschien ideeen? ik weet wel dat ik zelf moet uitproberen maar al die bouten en schroefjes gaan er niet echt op vooruit als ik hem zo vaak open schroef. ik zou dus graag een beetje een richtlijn willen hebben van jullie.
alvast bedankt :7