Aerox afstelling problemen

Roxxy

New Member
Ik heb een aerox . Heb nieuwe 70dr gezet als ook polini speedclutch witte malossi drukveer en masossi vario heb er 7 gr loodjes inzitten . En een originele carbu van de maat van de sproeier heb ik geen idee staat nix op dus veronderstel dat hij origineel is . Hij wil niet optrekken en haald niet meer dan 50 kan iemand me helpen ?
 
Advertisement - register to remove this

Loodjes? Rollen bedoel je?
Ik heb het vermoeden dat je scooter gewoon niet afgesteld is.
Begrijp me niet verkeerd maar door je verhaal vermoed ik zo een beetje dat je niet echt weet hoe en wat en adviseer ik je om het uit te besteden aan een scooterzaak/vriend die er verstand van heeft. Laat hem gewoon goed afstellen.
Zorg ook dat je uitlaat ontgrenst is want ik weet niet met wat voor uitlaat je rijd maar is die std is het vgsmij niet zo goed voor je cil.

Om er toch verder op in te gaan;
Drukveer is veel te slap, probeer eens een gele malossi drukveer
Rollen lijken me te zwaar, wat voor uitlaat heb je?
Als je met een std begrenst uitlaatje rijd kom je niet ver met 70cc.

Verder...

Alles goed gemonteerd? Pijltje van zuiger naar uitlaatpoort?

Maakt je scooter toeren of geen toeren als je optrekt?
Als hij toch flink wat toeren maakt heb je overtoeren en dus te strakke trekveren of als het vanaf 30 is te lichte rollen.
Maakt hij bijna geen toeren? Vanuit stilstand zijn het dan te slappe trekveren en vanaf 30 te zware rollen.

Of stottert te scooter/komt niet op toeren?
Dan is je sproeier te groot, al denk ik dat dit niet het geval is aangezien je een grotere cil heb dus ook een grotere sproeier nodig hebt.
Wat ook nog zou kunnen is dat je mengsel te weinig lucht krijgt.
De afstelling van de carburateur is daarom ook belangrijk. Als de luchtschroef niet goed staat dan is de sproeier maat ook niet goed. Stel dus je stationair schroef af op een warme motor en stel daarna je hoofdsproeier af op een mooie koffie bruine bougie.

Je hebt een nieuwe 70dr maar verder niets aangepast?
Je hebt een grotere sproeier nodig. Ik ben van 50 naar 70 gegaan en ging van sproeier 84 naar 92.

Wil je meer uit je blokje halen denk dan aan een gepaste uitlaat en bijvoorbeeld een 17.5 carb. Ik ga ervanuit dat je nu 12.5 hebt.

Misschien heb je iets aan mijn setup aangezien we allebei het zelfde blokje hebben:

Beta Ark LC 2005 DD met 70dr
Laser x pro uitlaat
Malossi multivar met 6 gram rollen(net ietsje te zwaar, 5.5 te licht zal rond de 5.7 nodig hebben)
Naraku koppeling met rode trekveren en gele malossi drukveer icm torsioncontroller
17.5 dell sproeier 92

Wat de mensen vooral erg zou helpen om jou te kunnen helpen is als je wat meer informatie geeft over de setup van je scooter.
 
Last edited:
Idd rollen ik heb een stage 6 uitlaat ik denk dat het aan de carburator ligt aangezien hij bij de vorige eigenaar 95 liep maar hij heeft hem laten afstellen en een rondeel in de uitlaat laten zetten met een gat van 6 mm veel te klein dus . Eerst dacht ik dat de cilinder opgestookt was maar hij blijft 50 gaan en trekt helemaal niet op . Het en8ge wat ik heb bij gezet is de polini koppeling de witte druk veer en de dr70 cilinder . De piston zit goed en de pijl wijst idd naar beneden . Een halve kik en hij is aan
 
Back
Top