This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

probleem verlichting en ontsteking

Br3cht

Well-Known Member
sinds maandag heb ik geen achterlicht meer, de volgende dag ook geen stoplicht.
Vervang ik het lampje, volgende dag alles weer stuk.

Nu gisteren had ik ook geen voorlicht meer, geen tellerverlichting
enkel nog claxon en pinkers.
Dan nadat ik dit allemaal gezien had begon mijn brommer ook te stotteren (presies geen ontsteking af en toe)
maar vandaag 6km gereden en geen probleem

weet iemand wat ik hier kan aan doen?
Ik heb nog nergens naar gekeken maar om een idee te hebben naar wat ik moet zoeken,...

ik dacht al zekering, maar dan zou de ontsteking nu niet meer werken
spanningsregelaar, maar dit houd alles mooi op 12v, nu niets
batterij stuk, neen want pinkers werken nog (denk dat die op batterij staan)
 
heb even batterij nagemeten 12.7volt, zit dus goed
zekering ook nog inorde
voorlamp is nog intact werkt gewoon op 12v
stoplicht werkt ook enkel achterlicht werkt niet (draad is door)

ik heb vliegwiel kap en dat kapje met schoppen eraf gehaald
net als dat grijs ding vanvoor achter de voorkap (waar 4draden aanhangen)
ook de tellerkap eraf gehaald
maar toen wou ik die remschakelaars testen en alles werkte terug
en heb nog niets terug gemonteerd

iemand een logische verklaring?

Ook nog een vraagje over een bakje dat boven het vliegwiel hangt
dat gaat net over het vliegwiel heen, wat is dit?
 
accu

Het is eigenlijk niet goed dat hij 12,7V aangeeft.
Mischien gaat je zekering nog net niet kapot van maar je lamp kan niet tegen meer dan 12,0 volt.

bij het hat aangaan van je stoplicht komt er 2x zoveel weerstand waardoor hij blijkbaar kapot gaat.

Dit is mijn voorzienderlijke uitleg.
tip: Koop een nieuwe accu of haal je dynamo tijdelijk buiten bereik
 
Maar bij een auto is dat toch hetzelfde, een perfecte batterij geeft 12.7v als het minder is dan is die stuk
daarom dient de gelijkrichter om je spanning naar 12v te verminderen dacht ik altijd
 

:/ een accu geeft wel vaker meer aan -.- en een lampje gaat om het aantal watt's incl volt:+

meet wel eens vakers accu's boven de 24v ( ja die hebben we ja)

dus dat is geen probleem.

en er zijn nu al meerdere problemen hier mee zoizo is dit het 3e topic ondertussen kan je al wat searchen
 
heb de batterij ook gemeten als de motor aanstaat is mooi 14.4v
perfecte batterij

allemaal nieuwe lampjes gaan halen (ook al was het niet nodig)
Alles werkt weer
maar toch wil ik weten hoe het komt
ergens vuil tussen of..