This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

probleem ontsteking?

aeverwin

Well-Known Member
hallo,

ik weet niet of dit bij motorisch hoort maarja het gaat om de ontsteking dus heb hem maar hier neergezet.

Ik heb net mijn scooter weer rijdent gekregen.
het gaat om een sachs speedjet met een aerox blok er onder watergekoeld dus.
mijn setup is ncy 70cc - yasuni r (komt binnekort een snelleren waarschijnlijk een c20 - dell ortho 21 - s6 koppeling - polini super speed vario - s6 v force membraan.

nu heb ik het blok lopend maar het stotterd als ik in hogere toeren kom dit is tussen de 10000-11000 ergens kan het neit goed zien want mijn s6 toerentellertje tript hem een beetje.

nu dacht ik dus kan dit komen omdat mijn orginele ontsteking dit niet bij kan houden? ncy 70 is ongeveer gelijk aan een stage 6 racing.

het ligt niet aan de sproeiers ik heb dit met verscillende geprobeert verandert niks aan het stotteren.

weet iemand mij te helpen?

Ja maar is bijna zelfde vriend
Die 2 cil lijken op elkaar!
maar ik rijd idd met de mhr.

haha oke ja de cilinder maakt niet zo heel veel uit het gaat ongeveer het zelfde als een s6 race maarja ik vind het raar ik rijd ook met de orginele ontsteking maar het lijkt net of deze het niet bij houd.

de scooter wil wel harder als ik meer gas geef maar hij gaat stotteren en zakt dan weer in.

en hoe meer gas hoe meer stotteren.

ik kan hem soms! ook door trekken tot over de 80 op de teller maar als hij dat 3 seconden dan rijd dan valt het weer in de stotter en valt hij helemaal weg. echt raar.
vandaar mijn vraag.

zou het trouwens ok aan de bougie kabel kunne liggen?

Hmm stotteren kan ook wel icm door koude weer of verstopte sproeier ofzo.
Ik heb in ieder geval alles nieuw gekocht dus; bougiekabel&dop&bougie en mijn schatje rijd weer !

Hmm stotteren kan ook wel icm door koude weer of verstopte sproeier ofzo.
Ik heb in ieder geval alles nieuw gekocht dus; bougiekabel&dop&bougie en mijn schatje rijd weer !

oke dan probeer ik dat ook heb nu een nieuwe bougie kabel en dop liggen die bougie is 50 km oud dus daar kan het niet aan liggen volges mij hij ziet er ook gewoon goed uit.

Hmm
daar rijd ik zelf ook mee namelijk..
Heb je je carb afstelling al wel goed staan?

ja ik denk van wel ik heb echt al heel veel geprobeert met sproeiers enzo.
zou het kunnnen da het aan mijn yasuni r licht?
maar zelf lijkt het mij meer op een ontstekings probleem. en het word met de dag erger lijkt wel :S

ik rij ook met s6r en heb da gestotter ook in het optrekken en op top
kga volgende week een hpi monteren hopelijk is het dan weg

houd mij even op de hoogste aub.
maar heb jij ook dat het soms gewoon je gas weg valt ofzo?
dan hoor je buahammm en dan zakt tie helemaal in.
of het gevoel dat tie niet vaak genoeg vonkt zegmaar?

Heeft de bougiekabel en die zooi ook geen zin gehad?
Miss kan je een filmpje maken brengt ook vaak duidelijkheid !
Woon je toevallig bij mij in de buurt wou ik best ff komen
maarja Zeeland is beetje ver weg

Heeft de bougiekabel en die zooi ook geen zin gehad?
Miss kan je een filmpje maken brengt ook vaak duidelijkheid !
Woon je toevallig bij mij in de buurt wou ik best ff komen
maarja Zeeland is beetje ver weg

die bougie kabel heb ik nog niet vervangen doordat die bobine zegmaar zit ingesealt dus moet eerst ook nog een andere bobine hebben :S
dan ga ik dat proberen.
ik heb een filmpje [ame="http://www.youtube.com/watch?v=xQKkZlvWAXU"]YouTube- soundchek ncy 70 - yasuni R 21 dell ortho.[/ame]
maar deze is neit zo duidelijk je hoort wel ergens in het midden hem 1 x stotteren ik maak morge ook een duidelijker filmpje.

helaas is zeeland een beetje ver.

hij is er nu dus helemaal mee gestopt.
maar volges mij zijn die kabeltjes bij mijn bobine verroest en maakt hij niet mer goede aarde ofzo. heb gen spatbord meer omdat die niet paste dus alle regen knalt er tegen.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=X8LH6B2rmtg"]YouTube- stotter probleempje ontsteking?.3gp[/ame]

filmpje van de stotters wat duidelijker als de eerste denk ik.

Last edited:

Je zegt dat je scoot er helemaal mee is gestopt maar nog wel een filmpje kan maken van het stotteren?8P

Snap btw dat stuk van je spatbord ook niet dat je aarde daarmee kan verkloten zeg maar..
Rijd zelf namelijk ook zonder en heb nergens last van maar wie weet.
Kun je een andere cdi/bobine regelen via via ? en testen kan je dat meteen uitsluiten.

hoor het wel weer!<]

haha heel logische opmerking.
maar het filmpje is sochtens gemaakt en hij i er savonds rond half 12 mee gestopt.

dat spatbord verkloot niks maar de water/ rotzooi die het nu niet tegen houd wel?

de cdi is het niet de heb ik al geprobeert, de bobine moet ik nog eventjes kijken voor een andere.

(denk zelf dat het ergens een probleem met massa is heb het aleen nog neit gevonden)
bedankt
aeverwin

Last edited: