Probleem aerox ontsteking ?

maurice aeorx

New Member
Ik heb nu al ongeveer 1 week last van een probleem ik reed met de scooter, valt op eens uit. Ook start die niet meer en vonkt niet meer. Uurtje verder en hij start weer en dat is nu al meerdere keren gebeurt is het een probleem met de ontsteking. Wie kan mij helpen?, alvast bedankt.




MOD_EDIT: Van iets compleet onleesbaar, leesbaar gemaakt zodat andere gebruikers de vraag beter begrijpen.
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

Een beetje interpunctie gebruiken is niet geheel overbodig, maar wat ik dus begrijp is dat hij uitvalt en je bougie niet vonkt en wanneer je dit een uur later probeert hij het wel weer doet. Ik zou beginnen met je bougie te vervangen, daar kan het ook aan liggen. Als dit het niet is, dan kan het aan je bougiedop, bobine, cdi of ontsteking liggen.

Kun je wat meer info geven om wat voor scooter heb betreft? Merk, model, 2-takt, 4-takt etc.
 
Nee na een tijdje rijden als die goed warm is slaat die af vonk weg doet niks meer staat die weer tijdje stil en hij slaat weer aan
is het de bobine of de ontsteking die oververhit is ?
 
Yamaha aerox 2003 2 takt 50 cc malossi yasuni r 17mm caburateur Standard luchtfilter malossi vario malossi koppeling witte trekveren 5.5 gram rollen standart ontsteking standart bobine
 
Ik denk een defecte condensator in de CDI.. Als die defect is kan de scooter hele rare dingen gaan doen...

- Heel slecht starten (na vele pogingen (stuk of 10) slaat hij om de zoveel keer weer aan.
- De onsteking kan gaan overspringen.. (de timing word dan verdraait) Je kan gas geven wat je wilt maar de scooter wilt net sneller gaan.
- Slechte verbranding mengsel (blijft veel nattigheid aan de bougie zitten)
- Inhouden van de motor.
- Slecht stationair lopen.
- Grotere kans op uitvallen.
 
Nee hij loopt wel slecht stationair maar kan wel 7 km rijden en dan valt hij opeens uit vonk weg doet niks meer 10 min later en hij doet het weer. inhouden doet hij ook niet en de boegie is mooi koffiebruin en droog
 
Back
Top