This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Probleem met uitlaat opknappen

TimB

KTP Stage 6 Zip SP
Hey,

Ik zit hier met een probleempje. Ben dus begonnen met het opknappen van mijn Hebo Racing 2. Er zat wat oppervlakkige roest op en ik wilde graag de lasnaden terug, dus ik denk ik ga hem schuren en ik hoopte op een resultaat als hieronder:


© by ???

Deze ziet er dus mooi uit, hij glanst mooi en dergelijke. Maar mijn eigen uitlaat begint er meer zo uit te zien:


© by zip#19

Dit ziet er, zoals jullie zelf wel kunnen zien, een stuk minder mooi uit. :|

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe en hoe ik het resultaat zo kan krijgen als de MHR pijp? Misschien dat iemand de eigenaar van de MHR pijp kan laten reageren?

Bij voorbaat dank,
Tim
 
stop een zachte schuurkop in een boormachine en behandel de lasnaden

als alle onreinheden eruit zien koop je heel zacht schuurpapier, 1200 ofzo, eh je schuurt de uitlaat op zijn breeds, niet op zijn langs, op.

dan smeer je je piep in met 2takt olie en je neemt een gasbrander, als je wilt dat de lasnaden verkleuren dan concentreer je de vlam van je brander op de lasnaad , die zou dan mooie moeten blauw kleuren , als je wilt dat de gehele uitlaat bruind dan meot je ene beetje spelen met de gasbrander en de hoeveelheid opggesmeerde olie, dat kan niemand je voor zeggen

als dat allemaal gebeurt is en je hebt hem zoals je wenst, dan neem je een ZACHT doekje met benzine en je wrijft er alle olie weer af

een spuitbus hittebestendige lak leegspuiten en klaar is kees , dan kan de pijp er weer een heel eind tegenaan ! :W

tip : als je motip httebestendige lak gebruikt, staat nota bene ook op de bus zelf , dan moet je om ideaal resultaat te krijgen een kwartiertje oid na het spuiten al een minuutje of 5 je motor laten kopen (of als je onin ene propere straat woont , de staat een paar keer in en uit rjiden , dna kan de lak inbakken en dan ziet het er echt geweldig uit !
 
wat voor mij goed werkte is, met grof schuur papier je roest wegschuren en dan met de lasnaden meeschuren, en voor de afwerking staalwol met water dan word hij al heel mooi, brander op je lasnaden zetten en dan langs je lasnaden trekken totdat hij verkleurd.
 
tip: laat een ander de pijp rond draaien als je de gasbrander er op zet voor een beter resultaat succes dermee
 
ik heb mijn uitlaat eerst gepolijst daarna heb ik die lasnaden met een gasbrander eringemaakt en daarna wat WD-40 olie erop gedaan en met de gasbrander overheen gegaan en dat een paar keer en dan wordt die egt gloedje nieuw