sierkap area probleem met wiel

CrossRally

Banned
Ik wil op me rally lc, zo`n sierkap en achterspartbord plaatsen van een area.
Plaats voor me veer is al gemaakt. Het enigste probleem zit is met me velg.

Die past dus niet omdat ie te groot is. Ik wilde zoiezo al andere velgen dus dat maakt niet zo uit.

De standaard maat van mijn scooter is 130/80-12 Waar staat dit precies voor? Weet alleen dat 12 12inch is.

En area achtervelg is 130/60-13. Zal het lukken om er een 130/70-12 eronder
te krijgen?
 
Advertisement - register to remove this

130 staat voor de dikte van je band, 80 heeft met de hoogte van de band te maken, en 12 is gewoon 12" (dit laatste weet ik niet helemaal 100%) en een 130-70-12 onder area gaat niet lukken denk ik 130-70-13 miss wel, omdat beta ook 70 is, en ook met 60 kan.

Dus ik denk niet dat je plannetje gaat werken....

edit

130= 13cm breed
60= hoogte in procenten van de breedte= 60%x13
13= velgmaat in inch
 
Dickozzz said:
130 staat voor de dikte van je band, 80 heeft met de hoogte van de band te maken, en 12 is gewoon 12" (dit laatste weet ik niet helemaal 100%) en een 130-70-12 onder area gaat niet lukken denk ik 130-70-13 miss wel, omdat beta ook 70 is, en ook met 60 kan.

Dus ik denk niet dat je plannetje gaat werken....

edit

130= 13cm breed
60= hoogte in procenten van de breedte= 60%x13
13= velgmaat in inch

Die velg moet onder me rally lc, niet onder de area.
 
Dickozzz said:
ik snap het punt alleen niet... je wilt een dikke band om je velg?

Nee, ik wil die sierkap+ spartbord van een area op me Aprilia Rally LC

Krijg de sierkap er wel erop, maar het wiel komt tegen het spartbord aan omdat het standaard rally wiel te groot is.
Die is dus 130/80-12. Die van een area past logisch dus wel omdat ie daarvoor gemaakt is. Nou wilde ik dus een kleine wiel onder me rally lc plaatsen. Dus een 130/70-12 wiel. Maar zal dit net gaan passen?

Aangezien een area een 130/60-13 heeft. Breedte blijft het zelfde. Maar ipv 80 hoog word ie 70 hoog.
 
Area velgen op je rally lijkt echt brute shit 8), area + NRG velgen zijn de vetste velgen die er zijn dus... Maar ik denk niet dat het gaat passen, beetje prutsen aan je as denks.
 
MinaRallyLC said:
Nee, ik wil die sierkap+ spartbord van een area op me Aprilia Rally LC

Krijg de sierkap er wel erop, maar het wiel komt tegen het spartbord aan omdat het standaard rally wiel te groot is.
Die is dus 130/80-12. Die van een area past logisch dus wel omdat ie daarvoor gemaakt is. Nou wilde ik dus een kleine wiel onder me rally lc plaatsen. Dus een 130/70-12 wiel. Maar zal dit net gaan passen?

Aangezien een area een 130/60-13 heeft. Breedte blijft het zelfde. Maar ipv 80 hoog word ie 70 hoog.

Vind het maar een vaag verhaal. Er zit namelijk nagoenoeg geen verschil in de totale hoogte van de band. Je verandert alleen de verhouding band/velg. Zelfs een 140/60-13 velg die ik als vervanging heb voor de standaard 130/90-10 (3 inch verschil dus) is maar net wat hoger (totale hoogte band+velg dus) dan die 10" Rally.

dat Area spatbord moet gewoon passen. Aangezien een Area wiel dan NET even wat groter zal zijn in totale hoogte, zou je zelfs extra ruimte moeten overhouden.

Maat van me heeft een Area, weet niet of ie dat sparbord ook heeft, anders zal ik eens kijken, want het moet volgens mij passen.

Anders ligt het aan wat anders en niet aan je velg/band.
 
Folkert@MinaRally said:
Vind het maar een vaag verhaal. Er zit namelijk nagoenoeg geen verschil in de totale hoogte van de band. Je verandert alleen de verhouding band/velg. Zelfs een 140/60-13 velg die ik als vervanging heb voor de standaard 130/90-10 (3 inch verschil dus) is maar net wat hoger (totale hoogte band+velg dus) dan die 10" Rally.

dat Area spatbord moet gewoon passen. Aangezien een Area wiel dan NET even wat groter zal zijn in totale hoogte, zou je zelfs extra ruimte moeten overhouden.

Maat van me heeft een Area, weet niet of ie dat sparbord ook heeft, anders zal ik eens kijken, want het moet volgens mij passen.

Anders ligt het aan wat anders en niet aan je velg/band.

Hoezo is het maar een vaag verhaal?

Area heeft gewoon een kleiner type wielen. Daardoor is dat spartbord ook wat lager. Aangezien ik een groter wiel heb, kan me achterwiel niet meer erop en komt tegen het spartbord aan. Dus dan moet ik een kleinere wiel hebben. En dan snap ik zelf ook nog wel.

Mijn standaard banden maat is 130/80-12
De van een area is 130/60-12

Maar als ik 130/70-12 gaat dat dan net nog passen?

Dit gaat btw over de RALLY LIQUID COOLED! en die heeft een andere bandenmaat dan een RALLY LUCHT GEKOELD.
 
Back
Top