Ja vonk is gewoon prima. Je denkt dat het eventueel de cdi zou kunnen zijn, die verzwakt is?Heb je een goede vonk?
Hoe kan ik dit testen of meeten?Werkt de automatische Choke ???
kijk eens op you tube , (elektrische choke scooter )Hoe kan ik dit testen of meeten?
Nee hoor, als de vonk goed is, ligt het daar niet aan.Ja vonk is gewoon prima. Je denkt dat het eventueel de cdi zou kunnen zijn, die verzwakt is?
het probleem is als ik geen gas bij geef hij helemaal niet start. Zowel met kick als elek nietAccu goed opgeladen.
Kleppen gecontroleerd/gesteld.
Werking e-choke.
Juiste sproeier.
En blijf van het gas af tijdens de koude start.
Hij moet zonder gas te geven starten.het probleem is als ik geen gas bij geef hij helemaal niet start. Zowel met kick als elek niet
Nee moet ik nog even doen, enige wat ik nog niet heb vervangen. Het lijkt erop als ik veel kick waardoor meer benzine in carb komt, hij dan pas echt wilt starten.Hij moet zonder gas te geven starten.
Choke al nagekeken ?
Top dankjewel voor het meedenken en jouw reactie. Ik ga er gelijk mee aan de slag.Nee hoor, als de vonk goed is, ligt het daar niet aan.
Kijk eens wat @Broos schreeft in post#5 dit zijn de dingen die in vele gevallen de oorzaak zijn.
Testen van de E-choke vindt je HIER.
Als het al aan de E-choke ligt, blijft deze hangen in de uitgeschoven stand en drukt daardoor het verrijkingskanaaltje dicht waardoor de scooter te weinig benzine krijgt voor de koude start.
Ja ik moet even kijken of de kleppen op tijd staan. Wat bedoel je met de kop eraf?Je CDI verzwakt niet zo snel.
> Let wel op je klepspeling. Met name de inlaat wil wel eens te strak komen te staan wanneer je er te lang niet naar kijkt, en dan ga je compressie missen en wordt het starten een zeer moeizame klus. En uiteindelijk moet de kop eraf.
> Wanneer er valse lucht wordt aangezogen kan dit ook een reden zijn om slecht te starten. Wanneer je een keer start en tegelijk wat remmenreiniger in het luchtfilter of direct in de carburateur spuit weet je meteen of de verhouding lucht/benzine goed of fout is.
Top ik ga er gelijk mee aan de slag, bedankt voor de tips!Je kleppen staan waarschijnlijk wel op tijd, maar het gaat om de speling.
Wanneer een klep geen speling heeft gaat ie op den duur verbranden en lekken.
En dan moet ie vervangen worden, en dan moet de cilinderkop eraf. (In het ergste geval heb je een andere cilinderkop nodig)