Probleem met starten, speedfight 2

Cygo-G44

Well-Known Member
Ik heb een probleem met mijn speedfight 2, vanmorgen toen ik bij school weg wilde rijden startte hij niet. Ik heb 50 keer lopen kicken maar geen resultaat. Als ik kick blijft mijn kickstart beneden hangen en komt hij zeg maar niet vanzelf omhoog. Wat is er dus niet goed en hoe maak ik het weer? (na een kwartier kicken eindelijk aangegaan maar waarschijnlijk is het morgen weer dus ik moet hem eerst maken)

Gr
 
Advertisement - register to remove this

wss is of je kickstart, of je kickstartrondsel afgesleten/dolgedraaid...

ff het mechanisme nakijken of alles nog netjes op zn plaats zit en dr nog goed uitziet, en zo nodig vervangen ;)
 
die is waarschijnlijk gewoon smerig en/of droog , gewoon even het rondsel schoonmaken met een staalborstel , vooral tussen de tandjes in , en het halve tandwiel , beide dus van het deksel. daarna even wat WD40 erop spuiten.

jouw probleem kan zijn dat je sproeiers verstopt zitten , of mischien gewoon je bougie kapot oid.

ik zou iig even de bougie vervangen ,en de carburateur los halen (hiervoor hoef je alleen maar de vlotterbak eraf te halen , dit kan als de carterkap eraf is namelijk.) en zowel de stationairsproeier (zeer belangrijk) als de hoofdsproeier eruit halen , doorblazen met lucht uit een compressor , evenals de carb. en maak ook even het luchtfilter schoon met het blaaspistool.

ook even kijken of de luchtstelschroef goed staat , draai deze helemaal in en dan weer 1,5 slag uit.
 
Mja, dat is wel zo, maar van een afstellingsprobleem blijft je kickstart niet hangen natuurlijk :)

Kan trouwens ook nog best zijn dat je choke het gewoon begeven heeft, al lijkt me dat vrij onwaarschijnlijk...
 
Hij start niet meer electrisch sinds een week ofzo maar volgens mij komt dat omdat mijn accu leeg is want soms na een paar dagen start hij nog net wel 1 keer electrisch en dan weer niet, er is ook al 15000km met 1 accu gereden dus volgens mij kan het wel zo zijn dat hij op is of niet?
 
Owwh, dan heb je best kans dat er ook te weinig stroom is om je electrische choke aan te zetten, waardoor het natuurlijk een stuk lastiger gaat... had een maat van mij laatst ook...

ik zou zeggen, laad of vervang je accu ff, best kans dat dat een stuk scheelt ;)
 
neej :) je kickstartmechanisme zal je nogsteeds moeten nakijken/schoonmaken/evt vervangen, accu is alleen voor je electrische choke ;)

het scheelt wel in zoverre, dat als je choke het weer doet, je wss een stuk minder hoeft te kicken
 
Ok maar ik snap alleen niet dat hij van het een op het andere moment het niet meer doet? Gister en de maanden daarvoor kickte hij gewoon altijd in 1 keer aan. En sinds vanmorgen moet ik 50 keer kicken?
 
Een mens kan ook heel gezond zijn en de volgende dag een abrupte hardstilstand krijgen, zo werkt dat met een machine ook. Doe gewoon even wat ze zeggen dan zal het vast wel goed komen. ;)
 
Ja dat wil ik dus wel maar ik heb nog nooit aan een scooter gesleuteld dus kan ik hem niet beter naar een dealer ofzo brengen? of staat er hier ergens een tutorial waar alle onderdelen zitten etc?
 
Dat kan natuurlijk altijd :) vraag is of het echt nodig is, enigste wat je moet doen is een paar boutjes van je carterkap loshalen, kap weghalen, en als je dan niks geks ziet, ff een paar foto's maken zodat wij er ff naar kunnen kijken :)

En een redelijk overzicht van wat waar zit kan je hier wss wel vinden: http://www.easyparts.nl/choosesubmodel/3/615/0-968-1-m419-m180-m615/Speedfight_2.html (ff het juiste model selecteren, krijg je vanzelf een overzichtje ;))

Succes! en mocht je er alsnog niet uitkomen, laat het ff weten ;)
 
Ja dat is misschien wel beter maarja ik heb het geld ook niet op mijn rug groeien dus ik zit nog te twijfelen wat ik zou doen, ik kan wel wat foto's maken als ik de cartekap eraf heb gehaald
 
mja , goed , je kunt ook de pech hebben dat je wat verkeerds doet , en vooral @ peugeot met de carb , ik heb al genoeg dingen gezien wat kapot kan gaan door ondeskundig sleutelen.

moet je kijken wat het DAN gaat kosten ;)
 
Je hebt gelijk ja ik zal eerst is naar de dealer gaan en vragen wat het bij elkaar gaat kosten, misschien dat mijn ouders wat betalen en als het echt te veel word kan ik zelf alsnog gaan kijken
 
Back
Top