This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Probleem met starten Yamaha neos

wierd

Well-Known Member
Hallo

Thuis heb ik een Yamaha Neos staan die niet meer wil starten. Eerst startte hij altijd, sinds hij een week buiten heeft gestaan wil hij niet meer starten. Ik heb al een nieuwe bougie gekocht. Ook hebben we hem eens uit elkaar gedaan en veel benzine in het gat waar je de bougie in draait gedaan. Toen wou hij wel starten, maar de volgende morgen weer het zelfde probleem.

Kan iemand helpen??

Wierd
 
met dit weer kan het wel eens voorkomen dat er vuil in je carb terecht komt en uiteindelijk bijvoorbeeld je sproeiers verstopt raken...
dan start je scooter moeilijk..

wat je kunt doen is even je luchtfilter element schoon maken, je carb en sproeiers schoonmaken en het nog eens proberen
 

Oke ik zal het vandaag meteen proberen.
 
Ik heb alles ervan af gehaald en de carb ziet er schoon uit, ik heb de luchtfilter schoon gemaakt maar dan komt het probleem. Waar zitter de sproeiertjes bij een neos?
 
Ik heb alles schoongemaakt en net nog een keer geprobeert, maar hij doet het alleen als je benzine bij de bougie doet. Hoe meer benzine bij de bougie hoe langer hij loopt, dus het lijkt wel alsof hij geen benzine krijgt.
 
dat kan wel kloppen..
dat kan komen door bijvoorbeeld:

- kapotte membraan kleppen.
- verstopte sproeiers
- kapotte benzine kraan
- geen benzine
- verstopte carb
 
dat kan wel kloppen..
dat kan komen door bijvoorbeeld:

- kapotte membraan kleppen.
- verstopte sproeiers
- kapotte benzine kraan
- geen benzine
- verstopte carb

Sproeiers zijn niet verstopt, zit benzine in en de carb is ook niet verstopt.
Hoe kan ik controleren of de membraankleppen en de benzinekraan niet kapot zijn.
 
membraan eruit halen..
dus spruitstuk eraf en dan kun je hem eruit halen. kijken of de kleppen nog heel zijn en of ze helemaal aansluiten op het membraan..

als er wel benzine in je carb zit is er dus waarschijnlijk een aanzuigprobleem..
 
membraan eruit halen..
dus spruitstuk eraf en dan kun je hem eruit halen. kijken of de kleppen nog heel zijn en of ze helemaal aansluiten op het membraan..

als er wel benzine in je carb zit is er dus waarschijnlijk een aanzuigprobleem..

Als ik de carb eruit haal komt er benzine uit. Maar wat merk je als de membraankleppen kapot zijn?
 
Net het membraan gecontroleerd en zit er heel en schoon uit.
Maar misschien zit er iets verstopt waar de lucht wordt aangezogen, want het membraan komt in de cilinder uit.
 
haal je luchtfilter er eens af.. hou je hand voor de luchtfilter en trap hem dan eens aan..
voelen of je wat zuigkracht voelt aan je hand..

en heb je uberhaupt wel compressie?
 
Post automatically merged:

hallo, ik heb ook een Yamaha neo's die ook niet wilde starten toen heb ik bij de benzinepomp een flesje injector+plus+cleaner
For petrol engines gekocht en in de benzinetank gedaan toen
Wilde hij weer starten nu doe ik om de vier tankbeurten een half flesje in de benzinetank geen problemen meer gehad met starten
 
Last edited:
Wat een ongelofelijke onzin, helemaal nergens voor nodig.

Goede manier om dingen kapot te maken ook. Een keer een agressief goedje gebruiken om de boel schoon te maken kan wel, niet constant. Dat is gewoon vragen om problemen.

En dit is een topic uit 2009.