probleem met snelheid

ic3cold

Well-Known Member
hallo, ik heb dus het probleem dat mijn aerox in het begin 50km reed en op een week reed die maar 45 meer en nu raakt hij amper nog aan de 40km per uur weet iemand wat de oorzaak(en) kan zijn??



GRTZ
 
Advertisement - register to remove this

Bougie kapot, verrotte scooter gekocht (blok is op), cilinder versleten, carburateur niet goed afgesteld, band loopt leeg.. kan zoveel zijn.

Begin eens met te vertellen hoe het klinkt en of hij nog wel goed optrekt, of plaats eens een filmpje waarin je met volgas tot je topsnelheid rijdt bijv.
 
Bougie kapot, verrotte scooter gekocht (blok is op), cilinder versleten, carburateur niet goed afgesteld, band loopt leeg.. kan zoveel zijn.

Begin eens met te vertellen hoe het klinkt en of hij nog wel goed optrekt, of plaats eens een filmpje waarin je met volgas tot je topsnelheid rijdt bijv.


-bougie kapot kan denk ik niet want heb nog niet zo lang geleden een nieuwe laten steken.
-wat bedoel je precies met: "blok is op" want er steekt ook nog niet zo lang een nieuwe vario+koelvin en V-riem in.
-band is pas opgepompt en toen verminderde hij ook van snelheid. toen ik hem had opgepomt reed hij nog 45 en dacht ik ook dat het misschien dat was. maar dat was het ook niet. want hij bleef 45 rijden en nu ineens maar 40 niet meer.
-dan blijven de cilinder en de carbu nog over. of zijn er nog meer mogelijkheden??
 
Bougie kan na 2 minuten al kapot zijn dus dat zegt niets. Maargoed, ik noemde die dingen die ik noemde, omdat je te weinig informatie geeft, en ik aan wilde geven dat het echt van alles kan zijn.

Wat heb je gedaan waarna dit probleem is ontstaan. Complete vario en v-snaar vervangen blijkt nu. Dan zou ik beginnen met daar het probleem te zoeken, wellicht komt de snaar niet meer bovenin of is de afstelling verkeerd of is er iets losgeschoten (geleider van de vario bijvoorbeeld) waardoor het niet goed meer loopt.

Hoe klinkt het geheel, en op topsnelheid?
 
Bougie kan na 2 minuten al kapot zijn dus dat zegt niets. Maargoed, ik noemde die dingen die ik noemde, omdat je te weinig informatie geeft, en ik aan wilde geven dat het echt van alles kan zijn.

Wat heb je gedaan waarna dit probleem is ontstaan. Complete vario en v-snaar vervangen blijkt nu. Dan zou ik beginnen met daar het probleem te zoeken, wellicht komt de snaar niet meer bovenin of is de afstelling verkeerd of is er iets losgeschoten (geleider van de vario bijvoorbeeld) waardoor het niet goed meer loopt.

Hoe klinkt het geheel, en op topsnelheid?

ja maar het probleem is toch een hele tijd achteraf ontstaan hoor.. maar er kan altijd wel iets losschieten of loskomen lijkt mij.

op rolantie als hij gewoon stil staat klinkt hij nog altijd hetzelfde.
en als ik nu aan mijn top kom (40 per uur) dan maakt hij een zwaarder geluid (precies dat hij niet op toeren geraakt of ben ik mis??) dan in het begin toen was het scherper.
 
Check dat nog eens goed, en of er geen scheuren inzitten.

Is je membraan (het stuk dat je blok en carb. verbind) van rubber? Kijk eens of daar geen scheur in zit. Check ook de pakking daaronder, ofwel zet hem op de bokstandaard en geef gas tot je het 'zwaardere geluid hoort' dan kun je uitzoeken waar het wegkomt.
 
Check dat nog eens goed, en of er geen scheuren inzitten.

Is je membraan (het stuk dat je blok en carb. verbind) van rubber? Kijk eens of daar geen scheur in zit. Check ook de pakking daaronder, ofwel zet hem op de bokstandaard en geef gas tot je het 'zwaardere geluid hoort' dan kun je uitzoeken waar het wegkomt.

ik kan nergens scheuren zien. en bokstandaard heb ik niet maar zal hem eens op een blok zetten. dan moet het ook lukken. :)
 
Ik wilde al zeggen, word de uitlaat niet eens genoemd...
Maar gelukkig, ik denk persoonlijk dat het de uitlaat is.

ik heb het op mijn werk als koerier ook al een paar keer gehad, of de slang op je uitlaat kan ook roet in zitten.
Het is een kwartiertje werk om hem even los te halen, even kijken en voelen hoe zwaar hij is.
Check je bougie kleur ook maar even, als hij wit is heb je misschien wel een warmloper gehad ofzo.
 
Ik wilde al zeggen, word de uitlaat niet eens genoemd...
Maar gelukkig, ik denk persoonlijk dat het de uitlaat is.

ik heb het op mijn werk als koerier ook al een paar keer gehad, of de slang op je uitlaat kan ook roet in zitten.
Het is een kwartiertje werk om hem even los te halen, even kijken en voelen hoe zwaar hij is.
Check je bougie kleur ook maar even, als hij wit is heb je misschien wel een warmloper gehad ofzo.

sorry dat ik lang ben weg geweest kon niet meer op internet.

woensdag ga ik carbu uitkuisen en miss ook uitlaat ontkolen, ga 1st kijken wat hij doet met carbu uitkuisen.


heb nog een vraagje wat is da maximum lengt van de schokdemper dat ik op m'n aerox kan zetten zonder dat het olie tankje weg moet?? had gehoord dat het 330mm is of is dit niet zo?? grtz.
 
Back
Top