probleem met rollen druk en trekveer

PTR

Well-Known Member
hallo
ik heb dus een honda vision met-in
een vario van polini met rollen 6.3gram een rode drukveer en paarse trekveren
op de 50cc std blok ging dit heel goed ik ging 80 km/h .
(heb ook open proma uitlaat)
nu heb ik een 70cc blok van malossi en heb met veel moeite juiste sproeier gevonden nu dit is oke maar ik kan de scoot zelfs met mijn voeten tegen houden als ik erop zit en wind tegen kom ik niet boven de 30km/h.
moet ik nu ligtere rollen steken of andere trekveertjes of ligt het aan de drukveer ?
t is mijn eerste scooter waar ik zo aan werk dus ben nog wel wat noob of hoe zeg je dat .
alvast bedankt

Advertisement - register to remove this

Er van uit gaande dat je carb goed is, sproeier, luchtschroef op 1,5 etc dan moet je luisteren naar het toerental. Draait hij heel weinig toeren of juist heel veel. In het geval van weinig toeren moet je lichtere rollen (en evt strakkere trekveertjes), als hij teveel toeren maakt moet je juist zwaarder.

Maar je moet eerst je carburateur goed afstellen, en er de goeie hittegraad bougie in hebben, meten of de cilinder/zuiger goed zijn enz

Er van uit gaande dat je carb goed is, sproeier, luchtschroef op 1,5 etc dan moet je luisteren naar het toerental. Draait hij heel weinig toeren of juist heel veel. In het geval van weinig toeren moet je lichtere rollen (en evt strakkere trekveertjes), als hij teveel toeren maakt moet je juist zwaarder.

Maar je moet eerst je carburateur goed afstellen, en er de goeie hittegraad bougie in hebben, meten of de cilinder/zuiger goed zijn enz
oke dat begrijp ik al bedankt voor de reactie nu ik snap het een en het ander niet goed die bougie hoe bepaal ik die graad ? en waar zie ik dat op de bougie en ja zijn toeren blijven vrij laag en als hij op toeren zit en ik laat de gas los dan is het precies of de motor in zijn toeren wil blijven en uitbold.
zou dit met de lichtere rollen opgelost zijn ?

het klinkt eigenlijk niet alsof er een verkeerde bougie inzit, dus dat zou ik nog even zo houden..

Heeft de scooter een dip? zoja bij welke snelheid gaat die dan voorbij? ik denk iig dat je wat lichtere rollen moet proberen..

Back