Probleem met onsteking peugot zenith

joell010

New Member
Hallo iedereen, ik heb een probleem.

Mijn peugot zenith brom kenteken heeft iets raars met de ontsteking. Ik heb al meerdere malen in 2 weken tijd mijn stator vervangen.

Nu is het zo dat als ik 5 min rij meteen de stator kapot gaat en geen vonk meer heb.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Ergens een kortsluiting vermoed ik dan, zekeringen allemaal nog heel of overbrugt?
Alle zekeringen zijn in orde, wel is het zo dat mijn knipperlicht niet fell knippert. Mvg
Post automatically merged:

En dan heb je natuurlijk nog de vraag of er wel een goede massa ligt naar het blok.
Massalabel is zeker weten goed, massa loop naar de startmotor en die heb ik nagekeken staat zeker stroom op.

Wel heb ik gezien dat ze een led lampje hebben aangesloten op het contactslot/ hier dus stekker doorgeknipt zekering er tussen en dan naar een led lamp.

Dit heb ik zelf niet gedaan.
 
Alle zekeringen zijn in orde, wel is het zo dat mijn knipperlicht niet fell knippert. Mvg
Post automatically merged:


Massalabel is zeker weten goed, massa loop naar de startmotor en die heb ik nagekeken staat zeker stroom op.

Wel heb ik gezien dat ze een led lampje hebben aangesloten op het contactslot/ hier dus stekker doorgeknipt zekering er tussen en dan naar een led lamp.

Dit heb ik zelf niet gedaan.
kan een "waarschuwingslampje"voor alarm kunnen zijn.
 
Alle zekeringen zijn in orde, wel is het zo dat mijn knipperlicht niet fell knippert. Mvg
Post automatically merged:


Massalabel is zeker weten goed, massa loop naar de startmotor en die heb ik nagekeken staat zeker stroom op.

Wel heb ik gezien dat ze een led lampje hebben aangesloten op het contactslot/ hier dus stekker doorgeknipt zekering er tussen en dan naar een led lamp.

Dit heb ik zelf niet gedaan.
Dit bedoel ik een waarschuwingslampje. heb een aantal zeniths gehad die een waarschuwingslampje hebben gehad. in de jaren 90 hadden ook veel auto's dat. Dan "leek"het of er een alarm inzit. En universeel alarm kan overal op/in.
1723556219754.png

 
Dit bedoel ik een waarschuwingslampje. heb een aantal zeniths gehad die een waarschuwingslampje hebben gehad. in de jaren 90 hadden ook veel auto's dat. Dan "leek"het of er een alarm inzit. En universeel alarm kan overal op/in.
View attachment 77254

Nee zeker niet helaas dit is echt een lamp voor de sier, toch bedankt voor jullie snelle reeactie als ik thuis ben ga ik even kijken naar de bedrading, mvg
 
massa loop naar de startmotor en die heb ik nagekeken staat zeker stroom op.
Heb eigenlijk het vermoeden dat je dat niet bedoelt... Maar als er stroom op je massa staat gaat er iets mis.

Maak anders even een paar foto's, dat maakt een hoop duidelijk.

Vroeger was zo'n knipperend lampje inderdaad bijna net zo goed als een echt alarm. Weet nog dat mijn vader specifiek een knipperend lampje kocht voor zijn auto. :tearsofjoy:
 
Last edited:
Heb eigenlijk het vermoeden dat je dat niet bedoelt... Maar als er stroom op je massa staat gaat er iets mis.

Maak anders even een paar foto's, dat maakt een hoop duidelijk.

Vroeger was zo'n knipperend lampje inderdaad bijna net zo goed als een echt alarm. Weet nog dat mijn vader specifiek een knipperend lampje kocht voor zijn auto. :tearsofjoy:
Ik zal later inderdaad even wat fotos maken, je hebt gelijk. Ik bedoel de massa loop inderdaad op het frame en dat ziet er wel keurig uit. Wat ik bedoel met dat lampje is dat de vorige eigenaar een led lamp heeft gemonteerd voor mooie verlichting.

Dat heb die op het contact slot aangesloten. Dus bij contact aan ging de lamp aan maar die zit inmiddels niet meer op de scooter.
wel zit de bedrading nog zo.

Als ik me knipperlichten aanzet knippert deze niet fel maar juist een klein beetje.
Haha ik hoop dat dit wat duidelijker is zal straks als ik nog tiid heb wat fotos maken.
 
Back
Top