Probleem Met Dealer

Originally posted by Kiekerjan
Dat met die temperatuur meter hoort zo (tenminste dat is mij verteld). Als dat metertje omhoog vliegt in het begin betekent dat dat je scooter aan het warmlopen is. Als het meterje na een tijdje weer daalt dan is er niks aan de hand.




:|
 
Originally posted by w-m
Idd... vervalt je garantie niet als je der zelf aan loopt te knutselen ?

Ik denk niet dat je bougie checken valt onder "garantie vervallende handelingen''.

Staan gewoon in het onderhoudsboekjes.
 
Laat ff je cilinder vastlopen ofzo..
Hij geeft hem vervolgens grote beurt, (nieuwe cilinder, as lagers etc.)
Grote kans dat je probleem dan ook is opgelost.
 
Tja, het verhaal heeft volgens mij twee kanten. Een temp meter loopt eerst flink op bij koude motor. (termostaat is nog dicht) vervolgens gaat na een tijdje termo open en koelt de meter flink af. (stroomt koel water langs) Dus meter zakt flink. Normaal dus. Maar dealer had je dat ook wel ff duidelijk uit kunnen leggen natuurlijk. Was probleem opgelost! Vwb de "natte" bougie; dat is een vaag verhaal. Zolang je scoot goed start en rijdt en een kofiiebruine kleur heeft is er nix aan de hand...... Tip; ga niet meteen schelden op die dealer. Ik ken hem niet maar je bereikt meestal meer met praten dan met "de consumentenbond" dreigen, want daar lachen dealers om. Believe me...... Neem je Pa en/of je broer gerust mee als je het niet vertrouwd. Dat is geen schande. Het gaat om het doel tenslotte. En dat is een goede relatie met je dealer en een goed rijdende scoot. Suc6!
 
sommige van jullie kunnen wel gelijk beginnen van hoe je het moet oplossen om te maken maar daar gaat het hier niet om.
Die dealer verkoopt een scooter en die moet gewoon goed zijn. Alles moet werken en anders had ie het erbij moeten zeggen voor de scoot verkocht werd.
Ik zou als niks meer werkt gewoon je scoot bij een ander laten fixen. veel zal het waarschijnlijk niet kosten en dan ga je gewoon met de rekening naar die fuck dealer. Gewoon met grofgeweld laten betalen.
Lang blijven zeuren en je krijgt het heuswel want hij word het echt wel zat :p
Hier heb ik t eens gezien dat iemand een 2de hands scoot en zijn eigen scoot terug kreeg omdat de dealer zijn scoot niet binnen een half jaar aan de praat kreeg. Hij kreeg dus gewoon een rijdende goede speedfight erbij omdat de dealer helemaal gek werd. Bijna slaande ruzie daaro hahaha.....

maarjah dit zou is natuurlijk niet overal zo en ik zou dit pas doen als niets meer werkt. Anders gewoon knok ploeg erheen. Misschien reageer ik een beetje overdreven maar ik ken ook wat dealers zoals jij vermeld en ik weet precies hoe kut het is. Ik word altijd helemaal gek!!!
suc6
 
Temp metertje komt continue in het rooie niet alleen maar bij koude motor

ik moet mn bougie toch droog maken :S anders krijg ik em niet aan....
ten tweede ben geen noob dus kom niet met vage antwoorden

ten derde
wat A-Bizar zegt Dealer hoord gewoon een goed lopende scooter te verkopen dat heeft hij dus bij mij niet gedaan hij heeft me een beetje lopen naaien
 
Originally posted by Oom Agent
Temp metertje komt continue in het rooie niet alleen maar bij koude motor

ik moet mn bougie toch droog maken :S anders krijg ik em niet aan....
ten tweede ben geen noob dus kom niet met vage antwoorden

ten derde
wat A-Bizar zegt Dealer hoord gewoon een goed lopende scooter te verkopen dat heeft hij dus bij mij niet gedaan hij heeft me een beetje lopen naaien

Wat voor scooter ehb je ?

Kan ook gewoon kapotte tempmeter zijn he, of eentje die slecht contact maakt.

Ik schat bijna dat je een aprillia hebt klopt dat? Die hebben daar last van dat je tempbeter ineens in het rode schiet als je temp sensor stuk is.
 
Okay, het is nu iets duidelijker. Je meter staat continue in het rooie. Dat staat hier niet in je eerste reply. Daar staat toch echt dat ie weer terug schiet naar het midden... Maar goed. Scoot is dus niet goed en dealer wil niet meer helpen zeg je. Is ie Bovag dealer? Dan Bovag bellen en klacht doorgeven. Bovag bemiddelt voor jouw in conflict. Geen Bovag lid? Dan naar de rechtsbijstandswinkel en advies vragen. (= gratis) Of je Pa zijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen. Gebruik het feit dat je minderjarig bent! Suc6!
 
Originally posted by MarcelB
Okay, het is nu iets duidelijker. Je meter staat continue in het rooie. Dat staat hier niet in je eerste reply. Daar staat toch echt dat ie weer terug schiet naar het midden... Maar goed. Scoot is dus niet goed en dealer wil niet meer helpen zeg je. Is ie Bovag dealer? Dan Bovag bellen en klacht doorgeven. Bovag bemiddelt voor jouw in conflict. Geen Bovag lid? Dan naar de rechtsbijstandswinkel en advies vragen. (= gratis) Of je Pa zijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen. Gebruik het feit dat je minderjarig bent! Suc6!

anders lees je de rest van het toppic ook nog ff door... :p
 
Miscchien is er iets niet goed met je koppakking. Je gaf net zelf al aan dat de koppakking is vervangen. Ik zou er gewoon ff zelfmee aan de slag gaan. ff nieuwe koppaking proberen, want met die dealer van je kom je niet ver.
 
zo ik ben der weer,

Met broer en paps naar dealer geweest,
nu zegt hij jah ik haal em morge wel op dan kijken we em ff goed na.... tis nu al 3 dagen dat hij em heeft en ben benieuwd OF hij em ook weer helemaal in orde terug geeft,

Jah scooter is Aprilia SR50 :D

ik verwacht wel dat hij die scoot na een week wel klaar heeft... heb geen zin om elke dag 15 km te fietsen naar school toe

maar goed beter iets langer wachten en een goede scoot terug dan snel snel snel en nog steeds defect

jullie horen het nog van mij als ik em weer in huis heb

neej scoot-dealer is nergens bij aangemeld ( bovag of iets dergelijks)

maar ik kan al merken dat het een vuile rat is die dealer

wij hadden ( ik en mn broer) eerst een MONDELINGEN afspraak gemaakt komt hij zn afspraakjes niet meer na.... zei hij ohw er was sprake van een mis communicatie ( verkeerd begrepen)

eens kijke of hij zich nu wel aan zn afspraakjes houd..
 
Originally posted by 70ccAerox
Miscchien is er iets niet goed met je koppakking. Je gaf net zelf al aan dat de koppakking is vervangen. Ik zou er gewoon ff zelfmee aan de slag gaan. ff nieuwe koppaking proberen, want met die dealer van je kom je niet ver.


Ik heb nog garantie en dealer hoord een goed scooter te verkopen dus ik ga er niet zelf aan sleutelen ten eerste geen zin en geen tijd omdat ik weet dat HIJ mijn scoot moet maken
 
Nou Dealer heeft scoot piekobello gemaakt start probleem en temp meter doen het naar behoren ik kon em vandaag ophalen en heeft alles in orde gemaakt.

achteraf toch nog goeie kerel;)

probleem is opgelost
close topic maar :)
 
Originally posted by Oom Agent
Nou Dealer heeft scoot piekobello gemaakt start probleem en temp meter doen het naar behoren ik kon em vandaag ophalen en heeft alles in orde gemaakt.

achteraf toch nog goeie kerel;)

probleem is opgelost
close topic maar :)

iig nog veel suc6 met je scoot.

en fijn dat het is opgelost.
 
Ja ik ben zeeeer benieuwd waarom je nu ineens 180 graden bent gedraaid met je mening over de dealer????? (het lijkt erop dat hij je gedwongen heeft om hier iets positiefs neer te zetten omdat ie anders je scoot niet wou maken ofzo......)
 
Back
Top