Probleem Met Dealer

Oom Agent

Corrupt
Ey mensen,

ff paar tips die ik graaaaaaaaaaag nodig heb.

Ik heb laatst een scooter gekocht, Om precies te zijn ander half maand geleden. Na een maand rijden kreeg ik allerlei problemen met de scooter. Ik was dus terug gegaan naar de zaak ( 2 weken geleden ) zeiden ze: ooh laat maar staan hier we repareren em wel. Nou in die 2 weken, Dus van toen ik er heen ging tot nu hebben ze nog steeds niet mn scooter gerepareerd. ze geven em wel weer terug van als het goed is is het probleem verholpen.
Nou is het dus dat mn bougie telkens nat word als ik er een dag niet mee heb gereden. en de Temperatuur meter die schiet heletijd in de Max en dan weer op de helft.... dat is uiteraard niet normaal dus er is iets defect.
Nou ben ik vandaag weer terug geweest en heb weeeeeeeeeer lopen zeggen dat hij niet in orde is. Ik zeg dus van nou wou je zeggen dat dat normaal is dat bougie telkens nat word en de Temperatuur meter telkens in de max komt. Zegt die dealer jah als hij niet aan de kook gaat of hij lekt niet dan is er nix kapots aan dus dan weet ik ook niet wat ik moet repareren.
Ik zeg dus van nou ik laat em hier dan wel een dagje staan en rij ermaar eens op. Zegt hij neuh daar begin ik niet aan ik ga mn tijd niet verdoen.

Dus de scooterzaak WILT NIET mijn scooter repareren en ik heb nog 1 maand garantie DUS HIJ MOET em toch repareren?

en oohja dit is het leuke : eerst zegt hij als je een vastloper krijgt dan vergoed ik het nu zegt hij neeeeeeeej vastlopers vergoed ik niet

heeft iemand nu een Tip wat ik moet doen?

alvast bedankt

Last edited:
Advertisement - register to remove this

En dat is nou typisch een kutzaak.... (I know...)
Ik zou niet weten wat je nu moet doen, helaas...
Je zou verwachten dat je gewoon garantie moet krijgen, zoals t hoort...
Ik hoop dat je je aankoopbewijs, met garantiepapieren enzo nog hebt..
In het uiterste geval kan je naar de ombudsman...

je hebt toch garantie? dan zou ie het officieel moeten vergoeden... zijn scooters ook bij een "bovag" aangesloten? anders daar ff aankloppen?? geld terug?
:Dof je scoot aan een steen binden en door de ruit gooien bij die zaak:D

Het is waarschijnlijk ook verstandig om ff met een ouder iemand(pa of ma) er langs gaan, dat wil nog wel is helpen. Daarnaast kan je hem erop wijzen dat je anders naar de ombudsman gaat.

En wat is de prijs van de scoot? Km stand e.d.?

Ik had zelf met de temp meter ook dat die constant in de max stond, was een foutje met de kabelboom.
Maar ff to the point: Als het product wat jij koopt niet aan de koopeisen voldoen dan kun je de aankoop altijd ongeldig laten verklaren!

Hartstikke bedankt voor de reply's,

Jah ik heb aankoop bon nog,
Scooter kostte 1000 euro hij wou der eerst 1500 voor
KM stand 21000 bij aankoop 24000 nu

Weet je ook nog wat die dealer zei:
jah voor 1000 euro kan je geen goeie scooter verwachten

oohw dus als ik em voor 1500 kocht dan wel?

maar ik word IDD SCHEIT ziek van die kerel dat ie me telkens met domme praatjes afscheept ik wil gewoon DAT HIJ em repareert

www.staiksterk.nl kan je ook nog informatie vinden

Maar uuuhm ik ben niet van plan om HEM een brief te gaan schrijven want hij heeft nu al door dat ik scheit ziek van em word en neej hij is niet aangemeld bij een Bovag of iets dergelijks

Last edited:
Voor 1000 euro moeten ze jouw een degelijk product leveren. Jij verwacht voor die smak geld wel een redelijke scooter, zonder mankementen. Hij is gewoon verplicht dit te maken, staat in het BW.

ok dealer wilt niet mee werken
mn pa ging dus ook ff op mn scoot rijden zodat hij kon zien wat het probleem was

nou maandag ga ik er wel WEER heen maar dit keer met mn broer want vorige keer luisterde ze wel naar mn broer ( moest koppakking veranderen) en die kerels wouden mij laten dokken .

maar ik houd jullie wel op de hoogte

Last edited:
Vaag verhaal. Ik kan die dealer opzich begrijpen. Die kerle heeft het zo te horen gewoon druk, vervolgens komt er een knaapje met een scooter met een vaag probleem, die een nog vagere omschrijving geeft, de scooter lijkt nog gewoon goed rijdende, tja wat wil je dan?

Ik vind je verhaal ook vaag en zou zo ook neit weten wat het kan zijn, besides, als jij zegt dat die bougie nat is geef je al aan dat je er zelf ook regelmatig onder ligt.

En een bougie hoort nat te worden 8P, en die temp meter, ene ritje is de andere niet.

Dat met die temperatuur meter hoort zo (tenminste dat is mij verteld). Als dat metertje omhoog vliegt in het begin betekent dat dat je scooter aan het warmlopen is. Als het meterje na een tijdje weer daalt dan is er niks aan de hand.

Back