This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Probelemen met vervangen van krukas

Lauwe

Speed Member
Hey mensen!

Ik heb laatst een Malossi RHQ 10mm Pen krukas gekocht. Maar om deze erin te zetten moet natuurlijk het vliegwiel eruit. Ik heb een polietrekker (zo heet da toch) en zo zou dus het vliegwiel eraf moeten gaan.

Ik heb de bout die op de krukas zit verwijdert plus de ring die erachter zit. Maar als ik dus die poulietrekker erinzet en probeer het vliegwiel eraf te draaien lukt dit niet. Ik heb al een bout van de poulietrekker naar de tering gedraait, zit het vliegwiel nog ergens aan vast? Nee toch....!?!?

Weet iemand de oplossing?

(tsal wel weer iets lulligs zijn denk ik)
 
Ja de poulietrekker krijg ik er wel in! Maar als ik dus die bout aan draai (die dus in de grote bout zit) gaat dat ontiegelijk stroef (eigenlijk geen beweging in te krijgen) en bij een andere scoot deed ik dat zomaar.
 
Originally posted by Marco_v_W
je vliegwiel kan ook behoorlijk vast zitten... misschien paar kleine tikjes met hamer op vliegwiel geven, zodar er een beetje beweging in komt...

NEE!!! NIET op je vliegwiel slaan! Ding is magnetisch, daar ga je niet op meppen!
 
Originally posted by Marco_v_W
nee dat weet ik ook wel , maar paar hele kleine tikjes met een doek ertussen oid. kan toch geen kwaad ?

sja, ik zou er neit aan beginnen, maarje, wie ben ik
ten eerste is dat mangetische deel in het vliegwiel niet zo supersterk (zoals je zag bij die clown-doed, en als je erop slaat, dan verliest het zijn magnetische werking.