Bougiekabel schiet van bougie af met knal

LRbklf

New Member
Ik was aan het rijden en hoor opeens een veel harder geluid dan normaal, dus ik rem en zeg m’n scooter uit. Start ook niet meer, dus ik kijken bij de bougie, zit de kabel niet goed. Ik druk de kabel erop en start de scooter, maar vrijwel gelijk hoor ik een harde knal en is de bougiekabel weer losgeschoten. Enig idee wat dit kan veroorzaken/betekenen?
(Het is een Vespa S 4v)

Advertisement - register to remove this

Bougie kabel of de bougie zelf'?

De kabel met de bougie er nog in
Post automatically merged:

ik heb de bougiedraad in een kop rot gehad, daar bleef de bougie wel keurig in de dop hangen ;)
Het lukt me niet om de bougie weer vast te maken, omdat het vastdraaien niks lijkt te doen, dus denk dat de schroefdraad van het bougie gat slecht is. (Maar weet het niet zeker, zie foto)

Attachments

• IMG_3733.png
    IMG_3733.png
    777.4 KB · Views: 12
Andere kop is voor 4v best prijzig, weet je toevallig wat voor maat helicoil ik dan nodig heb? Het is een originele 4 klepper met 80cc malossi cilinder

(Reden dat ik er niet bij had gezegd dat de bougie met de kabel los was gekomen, was omdat ik dat nog niet had gezien)

Er is een speciale set , voor her repareren van je bougie gat , van helicol . Ik denk dat je ook een 14 mm bougie hebt .

Er is een speciale set , voor her repareren van je bougie gat , van helicol . Ik denk dat je ook een 14 mm bougie hebt .
ik zou die bougie eens goed opmeten (en gelijk kijken of je wel de volle/juiste lengte had, zo te zien had je niet de hele schroefdraadbus te pakken) maar voor 14 mm is geen plaats tussen vier kleppen: ik vind zelf M10 of slechts M8 (afhankelijk van welke er in moet)

Back