Power One Racing, meningen gevraagd !

Status
Not open for further replies.

diether

Well-Known Member
Ik zoek dus een pijp voor onder mijn slider met volgende setup:

Polini gietijzeren 50cc
polini v-snaar
12mm dell'orto carb
powerfilter
polini 3g koppeling

((klein tussevraagje welke maat sproeier zou ik het rond moeten gaan zoeken))

Nu kan ik dus de Power One Racing uitlaat vrij goedkoop kopen.
Hij is nog steeds in goede staat enz..
Maar wat denken jullie nu van die pijp op deze setup?
 
Advertisement - register to remove this

een Powerone zal hier prima op lopen , een Polini 50cc is immers gewoon een imitatie van het origineel , zal iets harder optrekken mischien.

alleen zou ik wel het std filter gebruiken , een powerfilter is nergens voor nodig op zo'n setup , nog sterker , het is alleen maar nadelig.

verder zal de sproeier meestal iets groter moeten dan met std cilinder..
 
ik weet het powerfilter is nuteloos, maar eigenlijk is het niet echt een scooter voor dagelijks gebruik, tis eerder een optisch projectje :) dus dan staat zo een grote luchtfilter nogal lelijk (vind ik persoonlijk)

en wa maat sproeier zit er std in ? nu zit der een 100 in maar die is hulpeloos te groot want er stroomt benzine uit de carb.
Ma terug over de uitlaat is er eig veel verschil in als k deze derop gooi of bv een bidalot s2 fzoiets ?

maar in elk geval bedankt ;-)
 
als de sproeier te groot is zal ie geen benzine lekken hoor , ik denk eerder dat de carburateur niet goed in elkaar zit , waarschijnlijk de vlotter vast.

met een powerfilter met std 12mm kom je wel zo rond of boven de 100 uit..

mja , dan nog is een powerfilter gewoon waardeloos...

een Bidalot S2 zal wel een stukje meer vermogen afgeven dan een Powerone , maar waarom een Polini 50cc gietijzer eigenlijk?
 
Geen idee ik heb brommer 2dehands gekocht, dit zat er al onder maar de uitlaat was compleet waardeloos vandaar dat ik naar een andere, die mooi presteerd, opzoek ben. Is er dan iets mis met die polini fzo? Geen goede cilinder? Het is tenslotte toch polini, of vergis ik me ?

Oei, er stroomt echt veel benzine uit ook waar de luchtfiler zit en van onder.
gewoon eens uitelkaar draaien en terug tegoei in elkaar denk je ?
 
mja , het is gewoon een vervanging van std die mischien net wat beter trekt dan de std , vandaar dat ik vraag waarom een polini 50 gietijzer , polini is goed spul.

als je de vlotterbak er nou eerst even onder weg draait , dan de carb en bak leegmaken , dan weer in elkaar zetten(ondersteboven) en dan eens schudden zodat je de vlotter hoort bewegen , als je die niet hoort zit ie vast.
 
Ik heb ook zo'n power1 gehad op vertikaal, alles std buiten 17.5 ook met powerfilter.
reed wel goed, maar toen ik er een yasuni R op stak voelde ik wel een serieus verschil.

die power1 vond ik ook wel moeilijk afstellen en staat wel zeer hoog en schuin van je wiel :p
 
ah :D
keuze is toch gemaakt dan :)
trouwens degene waar k die power 1 van kon kopen doet ineens moeilijk :cool:
en ik kan voor 25 een bidalot s2 kopen , dus ik denk dat ik die maar ga nemen dan !
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top