Power 1 vario

Ronnie_Ronald

supersnel 8)
Hallo allemaal:p :)

ik had een vraagje...
P1 vario? is dat wat? de fietenmaker zegt dat hij op de rollen na hetzelde is als een polini, alleen dan met een mooi prijsje. Want 35 euri is toch een mooi prijsje niet dan? Mischien heeft iemand hier ervaring mee? En is een andere V snaar noodzakelijk want mijn huidige zit er pas 800km in:)

Bij Voorbaad Dank ;)

Edit/ icm met bidalot s2 :)
 
Advertisement - register to remove this

een powerone is een vervangingsvario , hij schijnt het niet slecht te doen ,maar ik heb nog nooit zo'n ding getest.

ik gebruik in std setups met ander uitlaatje oid meestal gewoon std ,of dayco snaar , geen poliniof malossi oid, loopt ie vaak alleen maar minder door , moeilijker af te stellen etc.
 
nou ten eerste: waarvoor wil je een andere vario?
2e: de dealer zegt dat ie hetzelfde is als een polini vario, denk dus niet aan de EVO vario maar aan de speed/dipcontrol. en of ie het zelfde is betwijfel ik.
3e: een andere snaar heb je niet nodig... en ik kan je verder niet vertellen of het een goeie vario is want heb hem nog nooit gezien of mee gereden, misschien andere mensen ervaring met deze vario ???
 
Beter geef je wat meer uit, voor een goede vario waar je nog lang plezier aan hebt en ook goed is voor de toekomst(dikke setup mss?). Maar als deze goed is, zou ik die gwoon pakken. Voor die prijs zou k um niet laten ligge(indien goede prestaties).
 
HAha er komt in de toekomst geen dikke setup denk ik;) en zo jah dan komt er wel iets van MHR vario onder oid:p
Mijn orginele vario zit er ook la 23.000 km op dus ook wel tijd om te vervangen, en alsdie nou ook noch beter loopt met die P1 is dat helemaal mooi meegenomen .
Heeft niemand verder ervaringen met deze vario :S
 
Op diezelfde site wordt ook uitgelegd dat je met een andere vario maar standaard achterpoulie, je grote kans hebt op een dip ondeirn de je niet weg krijgt, ivm de knik in de spiebanen waar een orginele vario op is berekend, en de meeste 'snelle' vario's juist niet. Hoeveel hier van klopt.. dunno. Maar is misschien interessant om te lezen :)
 
mja ,ik ga nooit uit van tests omdat die door 1 persoon zijn getest onder waarschijnlijk gemiddelde en gunstige omstandigheden. en op een testbank getest zegt mij al helemaal niks btw , aangezien dat niet op straat is , en op straat moet ie het doen ,niet op een testbank.

mja , met std poelies kun je een scooter gewoon netjes aan het lopen krijgen, ik heb er zelfs mee geraced en dat wou prima.


ik zou persoonlijk zelf gewoon zorgen dat je een goeie vario hebt , powerone zal best goed zijn maar persoonlijk zou ik eerder een hebo oid nemen.

het enige wat je kunt doen om het zeker te weten is testen met vario's , anders kom je er niet achter wat het beste loopt. zo gebruik ik zelf gewoon de vario's , uitlaten etc. etc. wat ik ZELF goed heb bevonden.
 
melf #50 said:
mja ,ik ga nooit uit van tests omdat die door 1 persoon zijn getest onder waarschijnlijk gemiddelde en gunstige omstandigheden. en op een testbank getest zegt mij al helemaal niks btw , aangezien dat niet op straat is , en op straat moet ie het doen ,niet op een testbank.


Door meerdere personen op straat getest onder diverse setups en omstandigheden en daarnaast ook met een 'testbank' (een g-kracht meter, dus meet de situatie op zoals hij op straat loopt, dus niet met een rol..), door allemaal positief ontvangen en geen negatief onderscheid merkbaar met duurdere vario's.

Kortom: eerst lezen, daarna commentaar geven.

Echter staat die info over meerdere topics en posts verspreid, dus ik zal het je niet aanrekenen ;)
 
De prestaties zijn dus voldoende. Maar hoe zit het met de slijtage?
Aangezien hij goedkoper is hebben ze ergens op bezuinigd. Kan me niet voorstellen dat dit op onderzoek is geweest, want daar zal weinig onderzoek voor nodig zijn. Dus zullen ze bespaard moeten hebben op product of materiaalkosten (En natuurlijk marketing).
 
Je moet dit eigenlijk op een andere manier benaderen.

Het laten maken van een vario is helemaal niet moeilijk. Als jij importeur bent van Polini en import spullen (Creco) heb je genoeg voorbeelden liggen en met je contacten in Azie kan de productie lekker goedkoop worden uitbesteed. Je belt even op met TGB om een dwarsstraat te noemen en die zorgen wel voor een goed lopende vario voor een lage prijs.

Bovendien heb je als P1 importeur/fabrikant geen last van een geldverslindend moederbedrijf in italie, dure reclame, merknaam etc...

Of dacht je werkelijk dat een malossi vario van 52 euro zo duur was omdat het van zulke hoogwaardige materialen was gemaakt? Het ding slijt nota bene in no time onder je reet vandaan. Productie in europa + de extra kosten van een bekende merknaam maken zo een verschil van 20 euro.

Kijk alleen maar naar het verschil tussen DR en TP. Zelfde cylinder, zelfde doosje, zelfde handleiding, zelfde zuiger, zelfde afwerking.
Alleen is het papier niet geel maar wit.
Maar het kost wel 10 euro minder.


Maargoed, hier kan natuurlijk eindeloos (en nutteloos) over gediscussieerd blijven worden. Daarom test ik het ding gewoon in mijn eigen scooter. Mocht hij net zo dwaas slijten als een malossi dan zien we dat snel genoeg. Maar als de Doppler vario enige indicatie is (zelfde materiaalsoort) dan heb ik er het volste vertrouwen in dat deze P1 veel langer mooi blijft dan die dingen uit italie.
 
Last edited:
Aidix said:
Door meerdere personen op straat getest onder diverse setups en omstandigheden en daarnaast ook met een 'testbank' (een g-kracht meter, dus meet de situatie op zoals hij op straat loopt, dus niet met een rol..), door allemaal positief ontvangen en geen negatief onderscheid merkbaar met duurdere vario's.

Kortom: eerst lezen, daarna commentaar geven.

Echter staat die info over meerdere topics en posts verspreid, dus ik zal het je niet aanrekenen ;)


het gaat mij er meer om dat een bepaald ondrdeel het beste gewoon zelf getest kan worden , want alleen zo kun je je eigen ervaringen opdoen met zo'n onderdeel.

als ik de reacties op de vario zo hoor links en rechts moet het ook wel een goeie vario zijn , dat zeg ik ook niet.
 
Heb jij werkelijk zo'n achterlijke dealer? De P1 koppeling is een imititie van de Hebo. Polini heeft helemaal niets dat daarop lijkt.
Vraag anders even of hij de Polini kan pakken die erop lijkt :p

Als je de gammele standaard boutjes (die snel doldraaien) vervangt door betere zijn ze prima voor niet te snelle setups.
 
Aidix said:
Heb jij werkelijk zo'n achterlijke dealer? De P1 koppeling is een imititie van de Hebo. Polini heeft helemaal niets dat daarop lijkt.
Vraag anders even of hij de Polini kan pakken die erop lijkt :p

Als je de gammele standaard boutjes (die snel doldraaien) vervangt door betere zijn ze prima voor niet te snelle setups.


Whaha ik zij het nog tegen hem en hij zegt neenee is polini :p
vind ik dan wel weer mooi 8)

Mja als het ene hebo imi is dan is het wel ene goed ding ofniet?
 
Back
Top