power 1 vario op vivacity

Status
Not open for further replies.

vivaspin

Banned
snelle vraagje:p,
Ik wil een power 1 vario op mijn vivacity zetten.
ervaringen? en moet ik nog wat aanpassen sproeier,of rollen(rollen moet volgens mij sowieso wel:?)
 
Advertisement - register to remove this

Is je scooter verder origineel en al afgesteld? Dan zou ik het niet doen, weinig effect voor het geld en de moeite
 
je bent een paar sec sneller aan je top maar bij die vario zitten meestal te zware rollen dus moet je nog is een aantal sets kopen en dan ben je al het dubbele kwijt als je 3sets moet kopen ;)
 
ik wil een power1 vario kopen, omdat er een gierend geluid uit mijn carterkap komt, dus ik denk dat het aan de variateur ligt. Dus wil ik die vervangen door een andere variateur.
 
lol dat kan ook aan iets helemaal anders liggen zo los je het probleem niet op met gewoon te gokken
 
Als je nou slim bent leen je even een vario van iemand en kijk je of het daarmee is opgelost, of je start je scooter even electrisch zonder vario bijv. als dat kan zonder dat de rest er dan afvliegt Als dat het niet blijkt te zijn heb je a) 50 euro bespaard en kan je b) gaan verder zoeken naar de echte oorzaak. Dan probeer je het eens met een andere koppeling, en kijk je je vertandingsolie eens na, en ga je goed kijken of er niet gewoon ergens wat los licht, en sta je er even bij stil hoe lang je lagers er al in zitten, enz
 
Last edited:
gasp, nee........
die gaat in mijn pm

anyways, dan weet je of het gierende geluid daarvan kwam... dat was toch je probleem.
 
ik zou dit niet doen zonder de startkoppeling even te verwijderen :D anders ga je als je pech hebt die nog bij je buren kunnen gaan zoeken :p trouwens als je hem dan start dan kan de koppeling toch niet werken? dus wat heeft hij daar aan? je gaat toch niks horen

aan ts breng je scooter aub binnen bij een dealer ik weet nu al zeker dat je het zelf niet gaat vinden.
 
Wist niet zeker of het wel kon, dwz of de rest dan wel op de krukas blijft zitten. En nee natuurlijk rijdt die dan niet, maar dan kan je het geluid toch horen of het weg is of niet :rolleyes:
 
Dacht laat ik het er voor de duidelijkheid nog achteraan zeggen, dat ik het niet wist, dat hij niet denkt "ooh die is een mod die zal het wel beter weten". Mensen beetje beschermen tegen mijn onwetendheid hier haha :p
 
jullie zijn blijkbaar niet de slimste personen hier...
Ik heb al tig keeer gezegd dat de scooter pas op topsnelheid!!!! gekke geluiden gaat maken, en dus niet bij stilstand!!!!!!!!!!!!!!!!!!!..
Dus als ik niet kan rijden zonder variateur dan lijkt het me wel zo logisch dat ik hem nooit op topsnelheid kan krygen stelletjes slimme jongetjes...
 
Je kan toch even volgas geven, zonder vario en enige weerstand zit die dan in notime op volle toeren :rolleyes: Maar blijkbaar kan je niet zonder vario rijden, dus leen even een andere voor je geld aan een nieuwe uitgeeft. En controleer dan de andere genoemde dingen ipv op 1 puntje te zeuren en de rest te negeren.

Misschien ben je sneller klaar als je hem naar de dealer brengt..
 
Als jij op topsnelheid rijdt dan heb je ook (normaal) de meeste toeren van je motor. Dus dat zegt dan alsnog niets qua of het aan de vertanding ligt of aan je krukas en alles wat daar aan hangt.

Oja en 1 tip: zulk soort negatief commentaar is wel het laatste wat je moet doen als je hier hulp wilt krijgen he...

Jij gaat er blijkbaar al van uit dat het geluid komt als je WIEL op volle snelheid draait, maar zoals al gezegd, kan het ook zijn dat het geluid komt van je MOTOR als die op volle snelheid draait.
 
Is en peugeot kwaaltje. Als je boven de 40/50 km/h gaat begint de vertanding te gieren. Gewoon vertandingsolie verversen...
 
Nope primair is ook schuin. Heb er een foto van...
vertandingjf.jpg


Zelf moet ik dit dus ook om de tijd doen (1 a 2 jaartjes).
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top