Post je Huisdier(en) !

Status
Not open for further replies.
wij hebben een bullmastief ongeveer de duurste hond die je kan kopen 1300 euro kost die. Wij hebben liever een rashond omdat je veel minder kans hebt ziektes en die Heupdisplasie (of hoe je het ook schrijft) Waardoor je de kans hebt dat je en hond een leven lang kan tillen en niet normaal kan leven. Ik vind het ook stom als je een goedkopen hond koopt en die het schijnt te hebben dan kan je volgens mij paar honderd euro meer uitgeven voor een goede rashond. Het is een blijft een levend dier en om daar nou op te bezuinigen vind ik zwaar triest.

Moet wel zeggen je hebt met een rashond ook de kans op ziektes maar aanzienelijk minder. Van die vuilnisbakken honden is de kans op ziektes helemaal erg.
 
JorneP said:
Rakker, of Tukker, wat was het ook alweer ? :X onthou die naam nooit 8P


*edit* Rendal toch ? :D
Randall ja 8) En de kat is Flex :W Randall lijkt beetje op randdebiel dusja dat klopt wel :P
 
Wanksta said:
wij hebben een bullmastief ongeveer de duurste hond die je kan kopen 1300 euro kost die. Wij hebben liever een rashond omdat je veel minder kans hebt ziektes en die Heupdisplasie (of hoe je het ook schrijft) Waardoor je de kans hebt dat je en hond een leven lang kan tillen en niet normaal kan leven. Ik vind het ook stom als je een goedkopen hond koopt en die het schijnt te hebben dan kan je volgens mij paar honderd euro meer uitgeven voor een goede rashond. Het is een blijft een levend dier en om daar nou op te bezuinigen vind ik zwaar triest.

Moet wel zeggen je hebt met een rashond ook de kans op ziektes maar aanzienelijk minder. Van die vuilnisbakken honden is de kans op ziektes helemaal erg.

Als niemand die zieke hondjes koopt moeten ze allemaal maar de vuilnisbak in?:L Denk is na ofzo :|
 
Wanksta said:
wij hebben een bullmastief ongeveer de duurste hond die je kan kopen 1300 euro kost die. Wij hebben liever een rashond omdat je veel minder kans hebt ziektes en die Heupdisplasie (of hoe je het ook schrijft) Waardoor je de kans hebt dat je en hond een leven lang kan tillen en niet normaal kan leven. Ik vind het ook stom als je een goedkopen hond koopt en die het schijnt te hebben dan kan je volgens mij paar honderd euro meer uitgeven voor een goede rashond. Het is een blijft een levend dier en om daar nou op te bezuinigen vind ik zwaar triest.

Moet wel zeggen je hebt met een rashond ook de kans op ziektes maar aanzienelijk minder. Van die vuilnisbakken honden is de kans op ziektes helemaal erg.
mijn vuilnisbakkie heeft dus echt nooit ergens last van:rolleyes:
 
Dan zou iedereen dus een bastaard moeten kopen volgens jou. Volgens deze logica dan ;)

Maar ik snap wel dat mensen een rashond (met stamboom) kopen. Je wilt een bepaald ras hond en dan kan je idd het beste een hond met stamboom kopen.
 
Wanksta said:
wij hebben een bullmastief ongeveer de duurste hond die je kan kopen 1300 euro kost die. Wij hebben liever een rashond omdat je veel minder kans hebt ziektes en die Heupdisplasie (of hoe je het ook schrijft) Waardoor je de kans hebt dat je en hond een leven lang kan tillen en niet normaal kan leven. Ik vind het ook stom als je een goedkopen hond koopt en die het schijnt te hebben dan kan je volgens mij paar honderd euro meer uitgeven voor een goede rashond. Het is een blijft een levend dier en om daar nou op te bezuinigen vind ik zwaar triest.

Moet wel zeggen je hebt met een rashond ook de kans op ziektes maar aanzienelijk minder. Van die vuilnisbakken honden is de kans op ziektes helemaal erg.

BS... vuilnisbakkenhonden zijn juist beter beschermt tegen ziektes.. omdat deze een veel beter afweersysteem hebben, van die rashonden zijn gefokt en kunnen dus tegen minder dingen als labradors of groenendalers ofso...
weet niet waarom dit zo is maar is bewezen. en dat jij een hond heb van 1300 euro, leuk. maar om te `bezuinigen`op een dier slaat nergens op, ze hebben ook gevoel en willen dus net zo graag een goed leven als die rashonden..
zo:)

heb trouwens 6 katten :D zijn echt super stoer, maar als ze met ze drieën om een uur of 3 snachts door je kamer stormen kan je ze soms wel wat doen:x
 
Zou zeggen kijk eens op een honden forum over dit onderwerp. Ik zeg ook niet allemaal:L . Maar de kans is groter en dan bedoel ik niet dat de helft ziek wordt maar het is gewoon meer dan bij een goede rashond.

Edit een minder prijzige hond kan ook goed zijn edit
 
Wanksta said:
Ik vind het ook stom als je een goedkopen hond koopt en die het schijnt te hebben dan kan je volgens mij paar honderd euro meer uitgeven voor een goede rashond.

Heh?

Jammer dat groot deel van de rashonden kapotgefokt zijn en daardoor vatbaar voor vanalles..

Bo is btw een ras-tervuerense herder, uit het asiel :)
 
Ralf said:
Heh?

Jammer dat groot deel van de rashonden kapotgefokt zijn en daardoor vatbaar voor vanalles..

Bo is btw een ras-tervuerense herder, uit het asiel :)

Bij onze (bullmastief) is dit haast niet het geval er zijn hier ook zeer weinig honden van en er zullen er ongeveer per jaar 40 geboren worden dit in tegenstelling tot veel andere honden waar er veel meer van zijn. Daarom is de prijs zo hoog.

Btw de duurste hond blijft een pitbulltje die zijn het duurst. die honden hebben alleen vaak laast van hun ademweg en hun heupen helaas. Ze zijn wel super woest met dat knorren en en hun lijpe gedrag :P
 
Vassago said:
Onze ook niet. Op het schooien na dan.
ja en het blaffen, en tegenwoordig het slapen ook ( oud type:P )
MAAARRR het is mijn vuilnisbakkie en iedereen die hem wat doet kan gaan rennen,


En trouwens, vaak kopen mensen een hond omdattie leuk is, en niet omdat hij een stamboom van hier tot gindert heeft ( natuurlijk zijn er genoeg mensen die een rashond willen )
 
Wanksta said:
wij hebben een bullmastief ongeveer de duurste hond die je kan kopen 1300 euro kost die. Wij hebben liever een rashond omdat je veel minder kans hebt ziektes en die Heupdisplasie (of hoe je het ook schrijft) Waardoor je de kans hebt dat je en hond een leven lang kan tillen en niet normaal kan leven. Ik vind het ook stom als je een goedkopen hond koopt en die het schijnt te hebben dan kan je volgens mij paar honderd euro meer uitgeven voor een goede rashond. Het is een blijft een levend dier en om daar nou op te bezuinigen vind ik zwaar triest.

Moet wel zeggen je hebt met een rashond ook de kans op ziektes maar aanzienelijk minder. Van die vuilnisbakken honden is de kans op ziektes helemaal erg.


Honden met stamboom zijn vaak gefokt voor de show. Dus er wordt niet of nauwlijks naar het karakter van een hond gekeken en ze krijgen vaak weinig aandacht.
Voor mij is het karakter van een hond het belangrijkste :) en met een stamboom heb je trouwens zeker GEEN garantie dat de hond gezond is. Je kan beter naar het ras kijken.

Het beste is gewoon een hond met een 'normaal postuur' zeg maar. Bijvoorbeeld tekkels hebben vaak last van hun rug, duitse herders van hun heupen ( bij duitse herders zijn ze altijd 'uitgezakt' ) Deense doggen hebben ook vaak last van hun botten omdat ze erg snel groeien in korte tijd.
 
wsjkb9.jpg


De grote is Gino, de kleine Tommy +pippi+
 
@ Tom, Ze zien er best kort uit zo :P. ik herken ze bijna niet :#. Ik haal ze nu helemaal door elkaar. wie is timmy en wie die andere :P


Mijn kat is aan het doodgaan ;(.. Eet weinig meer en blijft alleen maar telkens op 1 plek liggen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top