Poortmap DR70-Tuned

SNap

Well-Known Member
Hey ik ben van plan mijn dr70 zelf te gaan tunen. Heb er ook een boek over gekocht. Ik had hier al een topic geopend maar die was weer weg na de zoveelste crash.

Wat ik vragen wil is of iemand ff een poortmap van een dr tuned wil posten en dan gelijk het effect na tunen te vertellen.

alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Je ziet zoals gepost door Beta Ark Tuned. dus DUIDELIJK verschil bij de uitlaatpoort. Mijn DR IS-tuned ziet er bijna zo niet exact hetzelfde uit als de geposte poortmap van de TP JS-tuned.
 
En toch is ie niet exact hetzelfde :)

Originally posted by Patrick
Je ziet zoals gepost door Beta Ark Tuned. dus DUIDELIJK verschil bij de uitlaatpoort. Mijn DR IS-tuned ziet er bijna zo niet exact hetzelfde uit als de geposte poortmap van de TP JS-tuned.
 
kan ik mijn uitlaatpoort ook ongeveer zo'n vorm geven als die TP DP tuned? Hoef ik me dan geen zorgen te maken over een zuigerveer diie gaat happen?
 
De "regels" voor een Trophy zullen niet anders zijn dan voor een Due Plus, dus met enkele uitlaatpoort... Vuistregeltje; max. uitlaatpoortbreedte = 0,7 * boring... Bijv. jouw TP/DR; uitlaatpoortbreedte ongecorrigeerd = 0,7 * 47,6 mm = 33,3 mm...
Voor het juist meten van poorten> ff bij Macdizzy.com kijken...

Greetz.
 
ja die regels ken ik allemaal wel maar ik wou gewoon ff weten of ik niks over het hoofd gezien had. Het is toch wel zo dat doordat de uitlaatpoort van de due plus niet zo rond afloopt bovenaan de zuigerveren wel sneller slijten?

En de poort is niet veel hoger (0,6mm) dus hij zal ook niet veel hoogtoeriger worden toch?
 
oke ik denk dat ik morgen dan maar eens bezig ga. Maak ik de poort net zo (bijna :p ) als de throphy en dan hopen dat dat nog een beetje effect geeft!

Verder nog tips: over gereedschap wat ik het beste kan gebruiken? Ik heb ,vijlen ,dremel en verder standaard gereedschap. Als ik de dremel gebruik wat voor steentje kan ik dan het beste doen?

En moet ik kwa sproeier nog veel naar boven? Zal wel een paar maten zijn toch? Ach dat zie ik vanzelf ook wel eerst maar eens zien dat ik dat metaal daar weg krijg!:)
 
hmmm het is aardig rustig geworden....als jullie nog tips hebben hoor ik dat morgen wel...

En als ik alles morgen af krijg post ik de resultaten wel. (hopelijk positief):)
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
De "regels" voor een Trophy zullen niet anders zijn dan voor een Due Plus, dus met enkele uitlaatpoort... Vuistregeltje; max. uitlaatpoortbreedte = 0,7 * boring... Bijv. jouw TP/DR; uitlaatpoortbreedte ongecorrigeerd = 0,7 * 47,6 mm = 33,3 mm...
Voor het juist meten van poorten> ff bij Macdizzy.com kijken...

Greetz.

70% is zeker niet altijd veilig met een enkele uitlaatpoort, 65% wel. Hangt van de soort zuigerveer af. En waarschijlijk ook de vorm van de poort. En de slijtage die je je kan veroorloven.
 
Originally posted by Bart


70% is zeker niet altijd veilig met een enkele uitlaatpoort, 65% wel. Hangt van de soort zuigerveer af. En waarschijlijk ook de vorm van de poort. En de slijtage die je je kan veroorloven.

uhmz....70% veilig alles daarboven word minder "veilig" maar wat wil je....wil je risico nemen dan ga je net iets verder maar tot 70% is zeker wel veilig....
 
Back
Top