Polini gietijzeren cilinder

Sebas!

bAng, bAng, bAng out!
OK, hoi vriendjes en vriendinnetjes.

Het blijkt dus dat ik een Polini cilinder onder me ark heb (olé!)


Ik ben zelf al tot de conclusie gekomen dat diet een gietijzeren is.
Alleen, hoe kom ik erachter of het een giet50 of giet70 is?
 
Advertisement - register to remove this

de polini 50 giet is ook zwart..deze is van kneiter007..let op de uitlaat poort...net alsof hij bewerkt is...en de linker fluitpoort...daar zit een kras in van ongeveer een mm!!! Er zaten er zelfs 2 maar op de foto zie je er maar 1
 
Re: cc

Originally posted by SRally
Als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat het een Corsa is. Corsa cilnder is namelijk zwart. Maar ik weet niet of er nog andere Polini modellen zijn, die dat ook zijn. (en Corsa is dus 70cc)

Gietijzeren scooter cilinders zijn meestal zwart....
 
Die cil van kneiter is dat een polini giet 50!! Zo ja, dan hebben ze de uitlaatpoort flink verbouwd, want bij mij is ie ovaal en daar hebben ze hem aan de onderkant helemaal vlak gemaakt. Gaat ie lekker van happen als je pech hebt.

Wat is trouwens het effect van een vlakkere bovenkant van je uitlaatpoort of een vlakkere onderkant?

Mzl
 
Originally posted by Scooterband
Die cil van kneiter is dat een polini giet 50!! Zo ja, dan hebben ze de uitlaatpoort flink verbouwd, want bij mij is ie ovaal en daar hebben ze hem aan de onderkant helemaal vlak gemaakt. Gaat ie lekker van happen als je pech hebt.

Wat is trouwens het effect van een vlakkere bovenkant van je uitlaatpoort of een vlakkere onderkant?

Mzl

het is idd een polini 50 giet. Volgens mij is de cilinder nooit getuned...alleen lijkt de uitlaatpoort wat vlakker..btw dit komt volgens mij omdat de cilinder goed is vastgelopen..
 
Hoe komt het dan dat ie mij bij helemaal ovaal is en ook niet een klein beetje vlak aan de onderkant? En door een vastloper word je uitlaatpoort niet opeens vlak aan de onderkant. Bovendien ziet die uitlaatpoort er zeer slecht afgewerkt uit wat duid op zelf tuning van de uitlaatpoort (wat overigens slecht is gedaan). Daardoor zal ie ook wel vastgelopen zijn.

Mzl
 
Originally posted by Scooterband
Hoe komt het dan dat ie mij bij helemaal ovaal is en ook niet een klein beetje vlak aan de onderkant? En door een vastloper word je uitlaatpoort niet opeens vlak aan de onderkant. Bovendien ziet die uitlaatpoort er zeer slecht afgewerkt uit wat duid op zelf tuning van de uitlaatpoort (wat overigens slecht is gedaan). Daardoor zal ie ook wel vastgelopen zijn.

Mzl

ik denk dat er wat aangekoekte zuigerveren het effect geven van een vlakke kant...
 
Hmmmmmmmzz! Die spoelpoort onder die fluitpoort is ook fucking breder als bij mijn polini giet 50. Of hij is flink bewerkt, of het is een ander model (ouder modeljaar ofzo). Snap er niks van. Die groeven zijn trouwens lekker ongezond.

Mzl
 
Een Beta Ark zonder prop in de luchtfilter en met orignele pijp hoeft niet perse een 70cc te hebben wil het geluid donker zijn. Daar kan je niet van uitgaan.
Bel de vorige eigenaar ff op.

En de snelheid kun je ook niet opletten, een 70 giet van polini is echt niet in de regel sneller dan die 50giet. Je zou het wel aan de toeren kunnen merken, een 70 giet is veel laagtoeriger dan die 50giet.

Maarhaal gewoon effe die kop eraf....
 
Je kunt ook je membraan eraf slopen en even in het carter voelen of het wandje dun is, bij een 70cc is de wand dunner dan bij een 50cc.
Hier heb je wel wat ervaring voor nodig, maar misschien kom je er zo uit :)
 
Back
Top