Polini gietijzeren cilinder

Sebas!

bAng, bAng, bAng out!
OK, hoi vriendjes en vriendinnetjes.

Het blijkt dus dat ik een Polini cilinder onder me ark heb (olé!)


Ik ben zelf al tot de conclusie gekomen dat diet een gietijzeren is.
Alleen, hoe kom ik erachter of het een giet50 of giet70 is?
 
Advertisement - register to remove this

Het geluid????
Hoe hard ie gaat (neem aan dat een giet70 toch harder gaat dan een giet 50.
En anders zoals Jasper zegt eraf halen en de cil opmeten, kan je heel snel berekenen hoeveel cc dat ie is
 
opmeten?

met een normaal ge-eikt timmermans oog zie je het meteen :)

Ik bedoel, je wil toch niet zeggen dat je dat serieus opmeet? :)

Maar ff eronder uit schroeven. Heeft het ding veel koppel???
 
Ja, hij heeft behoorlijk veel koppel. Maar dat kan ook mijn idee zijn.


Is er niet iets anders wat ik van de buitekant kan opmeten?

Cilinderkop bv? Dies ongeveer 10x10 cm.
 
Haal gewoon ff de cilinderkop eraf en je zal het gelijk zien en als je het niet ziet pak dan iets om te meten en meet de diameter van de cilinder.
 
Originally posted by Freezerator
opmeten?

met een normaal ge-eikt timmermans oog zie je het meteen :)

Ik bedoel, je wil toch niet zeggen dat je dat serieus opmeet? :)


Tja, sorry. Maar niet iedereen heeft zoveel ervaring als jij hé Freez dat je dat zo onmiddelijk kan zien.
Ik zou bv wel kunnen zeggen van dat is een grotere waarschijnlijk, maar als je de doormeter opmeet ben je zeker en weet je direkt het exact aantal cc. Kan je op de site van polini gaan kijken welke het nu net is
(Laatste opmerking kan dom zijn, maar ik weetr niet of er op de cil EVO of Corsa staat ofzo... vandaar........ sorry dus)
 
idd....zoveel moeite is dat toch niet ff cilinder kop eraf halen??? oke eerst ff koelvloeistof eruitlaten lopen maar die 4 moertjes zal je toch niet zo moe van worden denkt ikus
 
Originally posted by Bob

(maar ik weetr niet of er op de cil EVO staat ofzo... vandaar........ sorry dus)

EVO = Alu, hij zegt dat het een Gietijzeren is.

Tja, cilinderkop eraf halen dan weet je het meteen.
Spoor verder de cilinder af op evt inscripties erop........

Je verdere setup is? Gewoon standaard ARK uitlaat? Is het motorgeluid echt donker? of knettert et wat meer.......

Ga naast een andere scooter staan (waarvan je zeker weet dattie een gewone 50 eronder heeft liggen en vergelijk het geluid)

Donker en zwaar= 70cc
'Licht' en knetterig= 50cc

Ook een idee, Misschien de Vorige eigenaar ff bellen? gewoon vragen kan geen kwaad.... Je hebt zn nummer vast nog wel
 
Originally posted by Boeie


EVO = Alu, hij zegt dat het een Gietijzeren is.

Tja, cilinderkop eraf halen dan weet je het meteen.
Spoor verder de cilinder af op evt inscripties erop........

Je verdere setup is? Gewoon standaard ARK uitlaat? Is het motorgeluid echt donker? of knettert et wat meer.......

Ga naast een andere scooter staan (waarvan je zeker weet dattie een gewone 50 eronder heeft liggen en vergelijk het geluid)

Donker en zwaar= 70cc
'Licht' en knetterig= 50cc

Ook een idee, Misschien de Vorige eigenaar ff bellen? gewoon vragen kan geen kwaad.... Je hebt zn nummer vast nog wel

Die van mij heb een Donker en knetterig geluid.....en een originele evo cross demper:p }) })
 
aanschouw!!

jvn02.jpg

jvn03.jpg

jvn04.jpg

jvn05.jpg



Nou freez, whats it gonna be, 50 of 70 ?
 
Last edited:
ik denk een 50cc..... aangezien de waarschijnlijk originele Kop er nog opzit....

er zit wel een '9' bougie in..... dus misschien ook wel een 70.... ik weet het niet zeker!! (kan ik niet echt goed over van mezelf, dat ik het niet weet....)
 
ik had in mn polini 50giet..ook een 9 bougie...8 kon het niet houden met al die toeren!! Ik denk dat het een 50 izz...maar volgens mij is het niet de originele kop!! Daar zitten namelijk 2 slangen op voor de carb. verwarming...en op de polini maar 1. En daar zit er volgens mij ook maar 1 op.
 
Originally posted by Hugo
ik had in mn polini 50giet..ook een 9 bougie...8 kon het niet houden met al die toeren!! Ik denk dat het een 50 izz...maar volgens mij is het niet de originele kop!! Daar zitten namelijk 2 slangen op voor de carb. verwarming...en op de polini maar 1. En daar zit er volgens mij ook maar 1 op.

goed opgelet hugo ;)
 
Back
Top