Polini Evo 50cc

MeVo

Well-Known Member
Hallo beste mensen,

Is een Polini Evo 50cc legaal? Aan de 50cc lijkt dat mij wel, maar er is mij ook verteld dat deze hoogtoerig is (naar mijn weten ga je dan harder rijden).

Ik zoek eigenlijk een standaard 50cc cilinder voor een piaggio maar kwam deze tegen voor een goede prijsje maar ik wacht nog even omdat ik wel wil weten of dit is toegestaan op de openbare weg.

Btw ik heb een sito uitlaat, is dit wel gewoon geschikt voor die cilinder?

Mvg,

MeVo
 
Advertisement - register to remove this

alles wat je opvoert aan een scooter mag eigenlijk niet , maar ook al zet je er een 80cc op en hij loopt maar 50 gaan ze echt niet kijken naar wat erop zit , en ook niet als je een beetje sneller rijdt..

een evo50 zal helemaal niet veel sneller lopen zomaar , en het toerental ligt geheel aan de setup , zo zal een evo50 met een uitlaat die is gemaakt voor std cilinder niet veel meer doen dan dat de std cilinder doet..
 
maar waarom wil je het aanschaffen?
dit is alleen maar weggegooid geld.

beter koop je dan een DR70 ofzo voor de helft van de prijs, daar heb je veel meer aan en valt ook minder op.
 
Idd ik schaf alleen de poline evo 50cc aan en dit doe ik 2de hands voor 50 euro.
Mijn bedoeling is gewoon mijn cillinder vervangen omdat die van mij te snel verhit en dan uitvalt.

Greetz,

MeVo
 
en dan koop je een andere cilinder?

is het dan niet slimmer om eerst je scooter eens GOED af te stellen?

zon EVO50 draait alleen maar sneller kapot aangezien het een aluminium cilinder is
 
daarom draait het niet perse sneller stuk , maar feit is wel dat er nu ook iets niet klopt , je moet dus eerst uitzoeken waarom dit gebeurd , want het gebeurd echt niet zomaar!!
 
Oke, ik heb het volgende gehad:

Toen ik de scooter had aangeschaft(2de hands overgenomen) reed ik weg en halverwege viel de scooter uit. Vervolgens kon ik de kickstarter niet naar beneden drukken (ik vermoed een warmloper??). Na even wachten deed hij het weer maar voor even en toen viel hij weer uit. De tempratuurmeter stond de heletijd op de hoogste stand. Toen hij de eerste keer uitviel had ik gelijk koelvloeistof bijgevuld(gekocht bij de benzinepomp.

Een vriend van mij die met mij mee was gegaan had daarna de buisjes waar de koelvloeistof doorheen gaat direct aangesloten op de cillinder(hij gaf aan dat dit beter was.) sindsdien heb ik niet met de scooter gereden omdat hij te snel warm werd en uitviel.


Wat zou het probleem kunnen zijn?

Mvg,

MeVo
 
Oke,

maar is het beter om de waterpomp langs de carb.(zoals het oorspronkelijk is) te laten gaan of direct op de cillinder?

Hoe kan ik testen of de waterpomp kapot is?

De temp. meter doet het wel volgens mij omdat die cillinder echt warm wordt en afslaat.
 
Hallo , Ik denk dat een hele nieuwe cill niet nodig is voor jou probleem .
zij loopt sowieso harder dan je std. cill , en je bent pas strafbaar zodra die boven de 60 teller loopt ...
Je scooter valt hoogst waarschijnlijk uit omdat je cillinder niet gekoeld wordt .
Heb je wel eens gekeken als jij je koelvloeistof bijvult of hij dan ook wel doorkomt ???
 
de waterpomp zit niet langs de carburateur , het moet zitten zoals het standaard hoort.

verder zit vanaf de cilinderkop alleen de carburateurverwarming , deze kun je het beste er gewoon op laten.

de waterpomp los halen en kijken of het radje dat door het vliewiel word aangedreven ook binnen in de pomp draait , dus even aan het witte wiel draaien wat in de pomp zit en de binnenkant tegenhouden met een schroevendraaier oid , als deze dan niet wil draaien is de pomp meestal goed , draait ie door is ie kapot.
 
Oke ik zal het straks misschien nog proberen, anders wordt het maandag.

Maar ik hou jullie op de hoogte.

Thanks dudes

Update:

Ik heb even gekeken ik heb geen idee waar die waterpomp zit en of het er uberhaupt een pomp op zit.

De radiateur is iig wel goed ik zie de koelvloeistof in een stromende beweging, bewegen.

Als ik de scooter start en even gas blijf geven gaat de temp meter omhoog en komt er een stank uit de scooter + er komt rook uit de cillinder misschien is dit normaal omdat water verdampt, maar ik denk dat het geen damp is i.v.m. de stank

Btw ik heb een Gilera Runner

Ik hoop dat dit meer verduidelijking geeft van mijn probleem en jullie mij hiermee verder kunnen helpen.

Greetz,

MeVo
 
Last edited:
Er zit geen water (nja, tenzij het een sbo sprinter is en niet toegestaan is met kvs te rijden) in maar gewoon koelvoeistof. Dit stinkt wel degelijk als het verdampt. Maar als het goed is komt het niet buiten je systeem, tenzij er bij het monteren wat op de cilinder oid gekomen is natuurlijk.
 
of je koppakking is gewoon stuk..

koelvloeistof wil heel goed roken , en stinken , ook al mot je maar een klein beetje :p
 
Back
Top