This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Polini 70cc optrektuning?

lineo46

Booster NG
valt de polini 70cc te tunen op je standaard uitlaat zodat die heel veel optrek heeft ?, wat moet je dan verbreden of aanpassen,... (ik ga het niet zelf doen, polinidealer)
 
Polini dealer?

Breng hem beter naar Joel of Ivo, ben je er tenminste zeker van dat het goed gedaan wordt.
 
ik ben niet van nederland, dat is me te ver, pijp omdat ik hier in een heel grote stad zit "hasselt" => veel flikken, spijtig. er zijn er al veel gepakt geweest met crossmoto erachteraan en op school staan ze al te wachten om u naar de rollen te brengen
 
.......kijk das een logische antwoord. Van koppel van je standaard pijp, dat snapte ik ook wel. (ik dacht, alleen waarom ook niet harder ).....

Mzzls
 
harder moet hem echt niet, ik ben totaal tevreden over de top, maar de optrek is zo bijna hetzelfde als mijn 50cc en dat is niet zo fijn
 
Optrekken haast hetzelfde??? Volgens mij doe je dan toch echt iets fout met afstellen. Heb je al een grotere carb? Zijn de rollen niet te licht?

Mzl
 
Originally posted by lineo46
harder moet hem echt niet, ik ben totaal tevreden over de top, maar de optrek is zo bijna hetzelfde als mijn 50cc en dat is niet zo fijn

DAKANIE! Geef ons ff je preciese setup, want met 70 cc trek je normaal veeeeel harder als orginele 50.

flikken...:? Je zal wel wouten bedoelen

Greetz
 
flikke, wouten allemaal hetzelfde

setup:
-polini 70cc corsa giet
-weber 12mm, 90 spr (ja ik weet te klein, maar hij verbruikt nu al 1 op 14,5, als ik dan 17,5 neem het dubbele en dat is echt veel)
-gilera stalker
-rollenrigineel (5.2 ofzo) (heb ook nog 4.3 en 6.5 rollen liggen)
-drukveer: origineel (heb nog een 15% en 5% malossi liggen maar met die 15% trekt die nog slechter door)
-origi. uitlaat
-rest is allemaal origineel
 
alleen vanuit stilstand doet hem het wat beter en ook een hogere top natuurlijk maar top is goed nu, 'k wil alleen snelle optrek-doortrek hebben
 
1 op 14,5!!!! Hallo, dan zit er echt iets niet goed hoor, das niet normaal voor jouw setup met std carb.

Ik zou die witte malossi erin rammen. Heeft de bougie de goede kleur? Wat voor kachelpijp heb je? Zo´n pot, of zo´n runner uitlaat?

Je moet effe checken of de rollen goed zijn. Trekt ie harder op als je minder toeren maakt, dan moeten je rollen zwaarder. Merk je geen verschil ertussen dan kun je is iets lichter proberen en het trucje herhalen.

Oh ja, heb je al wat sterkere trekveertjes erin, dat helpt ook voor het oppakken als je je gas weer opendoet.

Mzl
 
ja ik snap ook niet hoe dat komt dat ik zoveel verbruik, boegie is donkerbruin, dus iets te rijk,
de optrek van 0-40 is eigenlijk nog wel redelijk goed, maar vanaf dan trekt hem maar traag door, ik hoor eigenlijk geen verschil in toeren na 10km/u
 
Dan zijn je trekveertjes wel goed denk ik. Je moet die andere drukveer is proberen.
Wat ik bedoel met die toeren is:
Je gaat optrekken en ipv volgas probeer je 3/4 gas zodat ie minder toeren maakt. Trekt ie dan harder (met minder toeren dus) dan betekent dat dat je rollen te licht zijn.

Mzl
 
Had je die 5% ook al geprobeerd dan? En welke std pijp heb je?
Die runner uitlaat is nl wel aardig, maar die kachelpijp minder.

Mzl
 
ik had de 15% (groene) drukveer erin gedaan en toen trok hem nog slechter door dus dacht ik dat mijn origineel wel goed zou zijn, maar zou hem toch beter gaan met de 5% (nog niet geprobeerd)?, kijk eens naar die link hierboven dan zie je welke pijp het is (hij is al eens uitgebrand geweest, zat vol roet)