Polini 2G of Hebo koppeling

dartmaster187

Well-Known Member
Hey,

Ik heb een vraagje, want ik heb een hebo koppeling liggen met drie segmenten en een polini 2G liggen met 2 segmenten.
Wat ik mij afvraag is welke nou beter is.
De polini zou sneller kunnen slippen omdat deze maar 2 segmenten heeft. De hebo daarintegen heeft er 3 maar deze is niet zo makkelijk verstelbaar als de 2G.
Daarom vraag ik mij af:
Welke is nou beter? Het gaat om een stnd scooter met alleen een andere vario en uitlaat :)
 
Advertisement - register to remove this

In een std scooter zou ik eerder die hebo doen. Is een goede koppeling.

De 2G kan beter of slechter zijn, de meningen hierover zijn nogal verdeeld.
Maar die 2G is sowieso beter voor snellere setups denk ik.

Grtz,
 
In een std scooter zou ik eerder die hebo doen. Is een goede koppeling.

De 2G kan beter of slechter zijn, de meningen hierover zijn nogal verdeeld.
Maar die 2G is sowieso beter voor snellere setups denk ik.

Grtz,

2g is wel leuk op een snelle setup maar voor even,meestal trekt de 2g krom is niet zo'n stevige kopelling,hebo is best een leuke koppeling maar je kan beter wat anders kopen als je op een snelle setup rijd.
 
Oh oke, maar ik ga voorlopig toch geen 70 erop knallen. Wil er gewoon mee op de straat rijden. Dus gewoon 50cc. Maar dan kan ik dus beter die hebo houden als ik standaard blij rijden? :)
Dan kan die 2G de deur, is nieuw, maar bij een aerox kreeg ik al een hebo bij en 2 is ook weer te veel van het goede :)
 
ik was niet zo tevreden over de 2g hij trok ook krom en liep toen aan op mn koppelingstrommel... :S heb toen de polini 3-schoentjes genomen. die klapte lekker vast.. dat zal de hebo ook wel doen :)
 
Op zich maakt het niet veel uit @ std setup...

maar als we het over kwaliteit hebben zou ik voor Hebo gaan...
Polini trekt snel krom....


(leuke handtekening trouwens :D)
 
Bedankt mensen..!!
Ik ga voor de hebo dan, puur omdat hij 3 schoentjes heeft en opzich wel redelijk kwaliteit is.
Vanwege het feit dat de 2G hand verstelbaar is zie ik dat het niet helemaal super werkt. De hebo zit erin. Bedankt :)

@VIPERPOWER: SR viper is al de deur uit x|
 
Even een update.
De cilinder is vastgelopen. Nou heb maar een andere besteld. Omdat iedereen zei dat een 2G beter was op een wat "brutere" setup wil ik graag weten of dat nu hetzelfde geval is.
Setup is nu:
DR70
17.5mm
Yasuni R zonder begrenzingen
Racevario polini.

Zal ik de hebo erinlaten of toch maar gaan voor de 2G nu? Wellicht dat de 2G het wat beter doet of zal het niks uitmaken?
Hartelijk dank :W
 
Oh oke, dan laat ik het zo. Hij heeft ook 3 schoentjes :)
Ik vind het een beetje een knakending om eerlijk te zijn. Slaat eigenlijk nergens op, maar omdat er op verschillende fora voornamelijk een polini/malossi gekte heerst slaat dat over op iedereen. Daarom lijkt het me niks, maar het kan gewoon een goed ding zijn :)
 
ik heb veel koppelingen gehad , malossi Delta clutch (onhandig ding) , Polini 2G , Doppler ,Power one , Top racing , DMP etc, maar Hebo is gewoon het makkelijkste koppelingetje om mee te werken.

Polini 2G scheuren ook nogal eens.
 
Heb de 2G in mijn scooter zitten, omdat ik hem goedkoop kon krijgen.
vind hem niet zo heel geweldig. Je hebt veel te weinig ruimte bij de stelschroeven om hier met een kleine steeksleutel bi te komen, en je komt er ook bijna niet tussen met e schuifmaat, wat een must is om te zien of beide segmenten gelijk zijn afgesteld.

Ik zou bij de hebo blijven.
 
Iedereen zegt maar dat de 2g kromt trekt, wel volgens mij is dat omdat de helft beide trekveren ook niet gelijk aanspannen waardoor het niet gelijk overeenkomt :rolleyes: raar want bij mij is m'n 2g nog nooit krom getrokken, zowel op std 50, lage 70, middel 70, hoogtoerige 70.
 
Klopt ik ook nooit. Maar wat ik wel zie is dat beide koppelingsschoentjes niet gelijk kunt afstellen. 1 zal dus altijd iets meer slijten. Ze moeten gewoon exact hetzelfde staan anders gaat het verkeerd. Ik blijf wel bij die hebo, lekker makkelijk en heb ook geen zin om het los te halen :)
 
Back
Top