ploffingen+vermogenverlies+uitvalle bw's 03

CyayC

BoOsTerBooY
Hallo, Sinds gisteren heb ik een probleem, voor het weekend ging mijn booster zeer goed, was er blij mee, heb een maandje goed rondgereden zo. Trok ontzettend goed op, met lichtjes aan stuur trekken al wheely (voorbeeld van vermogen). En plots nu NA het weekend, wil ik gaan tanken omdat de benzine ver op was. Nu als ik wou starten ging dit moeilijk tot niet, laat staan draaiende houden... Na een tijdje wou hij dan tog vooruit, maar haalde de 70 niet maar tot 55-60 opde teller.. Nu dacht ik 'nja omdat er niet veel benzine inzit' nu tank ik (euro95 niet dat jjullie denken dat ik er diesel heb ingegooid) volle tank.. Weer moeite met starten, blijft weer niet helemaal draaien.

Na en lange tijd was ik dus weer onderweg. En ik wil mijn bocht nemen en op dat moment maakt mijn uitlaat een FOMP geluid precies of er werd iets weggeschoten .. Ik dacht van wtf dus ga ik kijken, er lag niets opde baan. Dus er was niets weggeschoten, dan traag optrekken naarde 55. Weer remmen, weer een bocht, terug optrekken, en na de bocht hoor ik weer een zachter FOMP geluid ... !!!? Nu weet ik niet wat ik ermee moet doen, mijn afstellingen zijn tip-top in orde, want voor dit weekend reed ie per-fect
Mijn overwegingen zijn:

1) Vorige woensdag carwash, geen wasstraat maar gwn manueel met sproeirs met schuim je kent em wel --> Vocht op de bougie gekomen op bougiekabel waardoor ie niet goed meer vonkt of onregelmatig daarmee de ploffingen. Maar dan had ik dit meteen erna of de dag of 2dagen erna al moeten merken. + ik heb waterdichte bougiedop.

2) Cilinder ver op z'n einde aan het komen, na 27.000km heeft het beestje mss tog bijna de geest gegeven + mss veroorzaakte dit ook het kraak geluid (zie vorig topic 'stotteren')

3)Zit een grote scheur in mijn achterband die nog niet open is(dus nog geen luchtverlies) --> Daardoor snelheid verlies, maar heeft niets te maken met de ploffingen uit de uitlaat (word aangewerkt btw)

4) Carbu of cilinder vuil omdat op het einde van de benzinetank vuil mee is geraakt --> Ploffingen zijn stukken vuil die eruit vliegen.

5) Vriend vanme denkt dat de segmenten rond de piston los zijn gekomen of versleten. --> Daarmee snelheid, optrek verlies en kraak geluid.

Dit denk ik ervan, dus ik kan eens een nieuwe bougie gaan kopen en kijken wat ie doet, maar ondertussen stel ik de vraag aan jullie, want ik weet niet wat ik moet doen. Dank bij voorbaat
 
Advertisement - register to remove this

Maak je carburateur eens schoon.
Als je je tank ver op rijd dan komt er vuil door (er zit vuil in elke tank), hierdoor raakt je carburateur verstopt. (Vorige week helaas zelf nog gehad). Ding was niet meer vooruit te branden, stotteren, uitvallen etc. Na een schoonmaak beurtje weer helemaal de oude.
 
Ben net naar de garage gwst voor een NGK7 , hij zei me dat het de cilinder is die echt op z'n einde komt, dat verklaart het gekraak ook, dus als ik de cilinder plaats, zal ik de carbu ook is uitkuisen
 
OUde cilinder was volledig gekrast en de pistonkop opgebrand. Nieuwe top perform 50cc ondergestoken, en al die problemen zijn weg. Maar ik weet dat jullie deze vraag al 859876545678 keer hebben gehoord maar hoe rijd ik deze -realtief- standaart setup-up in? Pp wat moet ik letten?
 
niet opeens volgas wegboeken, en niet de hele tijd 40 km ofzo rijden.
afentoe toeren rustig opbouwen en weer afbouwen. een beetje extra olie kan ook geen kwaad.
 
Licht laten warmen, minuutjes stat laten draaien, zacht wegrijden tot 40-45 per uur, en soms is naar 70 gaan, en terugkomen naar 40-45 isdat goed? + 1 dopje olie bij inde naftbak tesame met de oliepomp. Goed?
 
Back
Top