please jongens heb echt hulp nodig (geen Pshychiater)

TheFugitive

Well-Known Member
ben niet echt een noob met scoots

maar hier snap ik echt geen reet meer van!

sr(LC)
nrx
hebo koppeling
malossi multivar+ventivar en vsnaar
gele malossi drukveer
prop uit luchtfilter
sproeier 90
tp carterdeksel

gaat zo:

0 tot 40 echt super top snel weg maar daarna begint de ellende
hij houd in sputtert beeeeeeeetje laage toeren soms beetje hoger lager,hoger heel vreemd...bij de 70 rare schokjes beetje trillen
maar hij wil nu nietmeer harder dan 85 op teller terwijl 3 dagen terug en zelfs gister nog 110 op tellertje gehaald

alles is nieuw! drukveer,rollen en vsnaar

iemand please...met deze setup heb ik 1 jaar lang probleemsloos gereden maar nu begint de ellende...

blokje stuk? vario stuk?? wat normaal rijden wil niet meer ja tot de 40 ken je beest trekken maar dan is het gebeurt!

Advertisement - register to remove this

gvd wat ben ik ook een domme sukkel jeesus!

er zat aangekoekt spul op mijn variobus waarschijnlijk slijtage van dat kopere rommel waar de variobus indraait!

en omdat de vario zo moeilijk draait....komt de motor dus ook niet op toeren omdat de variorollen zichzelf niet naar buiten kunnen drukken..en vandaar dat ik af en toe ook schokte omdat die vario gewoon bijna vastliep :( grrr

maar ja ik vind dit ook best wel kewl want je leert hier echt van :) niks kapot ofzo maar toch weer een ervaring rijker :)

heb de carb opnieuw afgesteld en filter schoongemaakt toen was het gestputter over het was echt die aanslag op de variobus daardoor draaide de vario wel maar niet echt soepel meer!

serieus ben hele middag wezen toeren en dat was het dus wel!

want als ik maar 5 min wegging en hij werd warm ijzer zet uit en als ie al stroef loopt loopt ie dan helemaal voor geen meter meer he :) dus ff met 1500 schuurpapier die rotzooi erafgehaald :)

en ff ingevet en draait als een trein!

Back