please jongens heb echt hulp nodig (geen Pshychiater)

TheFugitive

Well-Known Member
ben niet echt een noob met scoots

maar hier snap ik echt geen reet meer van!

sr(LC)
nrx
hebo koppeling
malossi multivar+ventivar en vsnaar
gele malossi drukveer
prop uit luchtfilter
sproeier 90
tp carterdeksel


gaat zo:


0 tot 40 echt super top snel weg maar daarna begint de ellende
hij houd in sputtert beeeeeeeetje laage toeren soms beetje hoger lager,hoger heel vreemd...bij de 70 rare schokjes beetje trillen
maar hij wil nu nietmeer harder dan 85 op teller terwijl 3 dagen terug en zelfs gister nog 110 op tellertje gehaald

alles is nieuw! drukveer,rollen en vsnaar

iemand please...met deze setup heb ik 1 jaar lang probleemsloos gereden maar nu begint de ellende...

blokje stuk? vario stuk?? wat normaal rijden wil niet meer ja tot de 40 ken je beest trekken maar dan is het gebeurt!
 
Advertisement - register to remove this

update:

carburateur losgehaald met buurman!
schoongemaakt luchtfilter schoongemaakt..
carburateur opnieuw afgesteld -stationair en luchtschroef 1.5 slagen open...

en op gereden maar nog kut hoor hij heeft gewoon niet genoeg toeren maar 2 maanden geleden heb ik er voor de gein 4,4 grams rollen ingedaan maar dat was veel te licht!! dus heb ik er 4,7 in gedaan en dat was echt goed! maar nu heb ik 4,5 en nog vette dips..zou de drukveer al wat verder versleten zijn en naarmate de drukveer slijt je ook langzaam wat lichtere rollen ken nemen?

ps. heb er vanmiddag net nieuwe bougie ingezet en dat is het dus ook niet!!
 
Originally posted by hebofirefox
ik had gedacht dat door bougie kwam, maar dat kan dus niet.
zuigerveer zou zomaar kunnen, maar kan dit niet met toerenbereik te maken hebben. dus cdi of ontsteking

wat is er dan met de ontsteking? stuk of draadje los waar moet ik het zoeken ...
 
update:whelpp

als ie warm is na ongeveer 10 minuten rijden

en ik trek van 0-100 op teller

dan gaat ie bij de 30 geheel in lage toeren verder!

dan ken je wel zeggen jaaaaa je rollen zijn dan te zwaar maar ik heb 3 maanden eerder al 4,4 grams rollen ingedaan en dat was iets teveel toeren blazen!

toen heb ik er maar 4,7 ingedaan en dat was perfect nu zit er 4,5 grams in maar vreemd is dit want ik heb toch echt een gele malossi drukveer die nog wel sterk is! maar wordt het dan niet te licht als ik met 4 grams ga en gele drukveer???
 
Last edited:
Originally posted by TheFugitive
dus....

Moeilijk probleem (vaag).....

Vervang iig je zuiger veren even! Dit is +_ 1,5 uur werk (de eerste keer :)) en kost max 10 euro.

Dan heb je dat zeker uitgesloten.

Je vario is wel mooi glad? geen krassen, gleuven etc?

Succes!
 
Originally posted by Puch NTT


Moeilijk probleem (vaag).....

Vervang iig je zuiger veren even! Dit is +_ 1,5 uur werk (de eerste keer :)) en kost max 10 euro.

Dan heb je dat zeker uitgesloten.

Je vario is wel mooi glad? geen krassen, gleuven etc?

Succes!
vario zit vol met gleuven maar nauwelijks voelbaar!
 
Back
Top