Plamuren??

Speedfight M.L.

Well-Known Member
Ik zie overal op de site dat mensen hun lampen enz. wegwerken met plamuur. Op zich ziet dit er echt bruut uit. Maar gaat dan de sterkte van het licht niet achteruit? Ik had een panty over mijn voorlichtunit en daardoor kwam er al veel minder licht af...

Advertisement - register to remove this

Maar het is net zo als met panty over je koplamp, kunnen ze ook een boete voor geven.

Maar denk dat de politie van de meeste scooters wel weet of ze er op of niet zitten... die zien ze vaak voorbij komen. En met scooters zitten ze er bijna altijd op.
Maar als je een onbekend merk hebt, kan het zijn dat ze het over het hoofd zien.

scoop643 said:
Maar het is net zo als met panty over je koplamp, kunnen ze ook een boete voor geven.

Maar denk dat de politie van de meeste scooters wel weet of ze er op of niet zitten... die zien ze vaak voorbij komen. En met scooters zitten ze er bijna altijd op.
Maar als je een onbekend merk hebt, kan het zijn dat ze het over het hoofd zien.

de ts heb een speedfight aan ze naam te zien..., das nou niet bepaald een scootie die je dagelijks voorbij ziet gaan...:D;) NO OFFENCE! maar ik denk dat dat wel meevalt hoor welke scoots de wouten kennen en welke niet. 1 uitzondering....AEROX....:D

Aerox Wijchen said:
nee hoor, das onzin.
zoals ik al gezegd heb, als je ze erop hebt zitten moeten ze werken.
Er staan ook 2 boete's op die site die ik je gaf.

Eentje voor dat ze niet werken/verkeerd licht uitstralen enz (dan zijn ze er dus wel)
En die andere is dus voor dat ze er niet meer zijn.

firevos f-15 said:
de ts heb een speedfight aan ze naam te zien..., das nou niet bepaald een scootie die je dagelijks voorbij ziet gaan...:D;) NO OFFENCE! maar ik denk dat dat wel meevalt hoor welke scoots de wouten kennen en welke niet. 1 uitzondering....AEROX....:D
Als ze b.v. een neo's zien met dichte knippers dan merken ze dat ook wel op.
Bij mij is de laatste keer (daarvoor nooit) gevraagt of ik ze even wou laten zien dat ze braden. Dat was standaard volgens hun, ook lampen enzo wouden alles zien...

maar dat kan natuurlijk per agent / regio verschillen of ze het checken of niet.

scoop heeft geleik

knippers moeten indien orgineel aanwezig aanwezig blijven

dat er een gedoogbeleid is is mooi meegenomen maar je mag er zo een bekeuring voor krijgen (ik riskeer het ook gewoon hoor)

en bij tomos en puch enzo dat zijn brommers die met en zonder knippers leverbaar zijn

een aerox neos runner sr ed. zijn er alleen maar met knippers
dus oom agent weet dat heus wel

En wat nou als je je remlicht gwoon ergens anders verwerkt (wel aan de achterkant natuurlijk :rolleyes: ) En bijvoorbeeld gwoon een paar rondjes of weet ik veel wat van je voorlamp afplakt o.i.d. dan plamuren en spuiten en dan die rondjes er weer af haalt (zodat je voorlicht toch kan schijnen)

Speedfight M.L. said:
En wat nou als je je remlicht gwoon ergens anders verwerkt (wel aan de achterkant natuurlijk :rolleyes: ) En bijvoorbeeld gwoon een paar rondjes of weet ik veel wat van je voorlamp afplakt o.i.d. dan plamuren en spuiten en dan die rondjes er weer af haalt (zodat je voorlicht toch kan schijnen)
snap niet echt precies wat je bedoelt. Kan je het misschien wat beter uitleggen?

hij bedoelt dus gewoon dat hij zijn licht dichtplamuurt op een paar "rondjes" na zodat er nog wel licht is door die rondjes...tog??

Ik zou eerlijk gezegd egt niet weten of dat strafbaar is... ik denk dat het voor jezelf alleen maar kutter is want als jij over een onverlichte weg rijd is veel licht wel handig... maar dat moet je zelf weten. misschien dat iemand anders kan zeggen of die rondjes veboden zijn of niet??

gevonden :P

Artikel 5.6.55
1. De in de artikelen 5.6.51 en 5.6.52 bedoelde lichten moeten goed werken.

2. De verlichtingsarmaturen en de onderdelen daarvan moeten deugdelijk aan het voertuig zijn bevestigd.

3. De glazen van de verlichtingsarmaturen mogen niet zodanig zijn beschadigd, gerepareerd of bewerkt, dat de lichtopbrengst en het lichtbeeld dan wel de functie nadelig worden beïnvloed.

4. Lichten met dezelfde functie moeten van gelijke grootte, gelijke kleur en gelijke of nagenoeg gelijke sterkte zijn. Lichten en retroreflecterende voorzieningen met dezelfde functie moeten symmetrisch links en rechts van het midden van het voertuig zijn bevestigd.

5. De in de artikelen 5.6.51 en 5.6.52 bedoelde lichten en retroreflectoren mogen niet zijn afgeschermd.

In 5.6.51 staan ook je knipperlichten/koplamp enzo... dus mag niet

scoop643 said:
gevonden :P

Artikel 5.6.55

2. De verlichtingsarmaturen en de onderdelen daarvan moeten deugdelijk aan het voertuig zijn bevestigd.

3. De glazen van de verlichtingsarmaturen mogen niet zodanig zijn beschadigd, gerepareerd of bewerkt, dat de lichtopbrengst en het lichtbeeld dan wel de functie nadelig worden beïnvloed.

4. Lichten met dezelfde functie moeten van gelijke grootte, gelijke kleur en gelijke of nagenoeg gelijke sterkte zijn. Lichten en retroreflecterende voorzieningen met dezelfde functie moeten symmetrisch links en rechts van het midden van het voertuig zijn bevestigd.

5. De in de artikelen 5.6.51 en 5.6.52 bedoelde lichten en retroreflectoren mogen niet zijn afgeschermd.

+ralf+

scoop643 said:
snap niet echt precies wat je bedoelt. Kan je het misschien wat beter uitleggen?
Je hebt je voorkap voor je, daarin zit de lichtunit nog. Nu plak je over de lichtunit gwoon stukjes stof o.i.d. wat je er na het plamuren weer af kan halen (dus gwoon kleine stukjes stof op je unit, niet de hele unit)

kaj said:
Mijn voorlicht is zwart gespoten, maar ik heb er nog nooit last van gehad. Politie die ik tegemoet kwam reed altijd door! Er komt maar minimaal licht doorheen, maar dat vinden ze hier blijkbaar niet erg :P. Of omdat ik altijd rustig rijd. Als het kan zal ik vandaag wel even fototje plaatsen :).

Licht uit:

http://img10.exs.cx/my.php?loc=img10&image=voorlicht6lp.jpg
zoals ik dus al zei. het KAN het hoeft niet, met rollerbank en algemene controle zullen ze er zeker wat van zeggen, en misschien beboeten. Als jij een boete krijgt voor 0,9kW b.v. dan zullen ze het niet zo snel doen omdat ze al een boete hebben gegeven aan jouw.

maar als jij dan vervelend gaat doen tegen de agent, dan krijg je hem wel.

En het licht er maar net aan welke agent je tegen komt!

Volgens mij moeten ze het doen INDIEN aanwezig.. een vriend van mij had ze weg gewerkt en daar zeiden ze nix van.. maar een andere gast had ze nog maar deden ze het niet.. en daar ginge ze wel over zeiken.. Maar ik zal het ff navragen bij me pa.. hij is jood (politie voor de gene die nie weten wak bedoel:P)

Shane said:
Volgens mij moeten ze het doen INDIEN aanwezig.. een vriend van mij had ze weg gewerkt en daar zeiden ze nix van.. maar een andere gast had ze nog maar deden ze het niet.. en daar ginge ze wel over zeiken.. Maar ik zal het ff navragen bij me pa.. hij is jood (politie voor de gene die nie weten wak bedoel:P)
volgens de wegenverkeerswet mag het niet:

scoop643 said:
Artikel 5.6.55

Back