Plamuren??

Speedfight M.L.

Well-Known Member
Ik zie overal op de site dat mensen hun lampen enz. wegwerken met plamuur. Op zich ziet dit er echt bruut uit. Maar gaat dan de sterkte van het licht niet achteruit? Ik had een panty over mijn voorlichtunit en daardoor kwam er al veel minder licht af...
 
Advertisement - register to remove this

Heb dus ff het algemene commentaar gelezen...
Ik dacht op zich zelf dat er door het plamuur nog wel licht doorheen zou komen...dus dat je ook in het donker wel op de weg mag... |( :rolleyes:
Heb nu door dat het echt alleen voor de sier is...je mag toch met geplamuurde kappen (lichten) wel overdag over straat?? niet dat de police ineens zegt dat ze je een boete geven omdat je geen licht hebt. Of is het plamuren ECHT alleen maar voor de sier en voor meetings-mooiigheid enz.
 
hum knipperlichten mag je wel dicht maken....omdat je ook je hadn uit mag steken op brommer.... (zo heb ik het in het theorie boek geloof ik gelezen)

en koplamp of achterlicht niet...want dat MOET je gewoon hebben naar mijn idee.... lijkt me sterk dat je zonder lampen over straat mag... maar dat weet ik dus niet zeker
 
Speedfight M.L. said:
Heb dus ff het algemene commentaar gelezen...
Ik dacht op zich zelf dat er door het plamuur nog wel licht doorheen zou komen...dus dat je ook in het donker wel op de weg mag... |( :rolleyes:
Heb nu door dat het echt alleen voor de sier is...je mag toch met geplamuurde kappen (lichten) wel overdag over straat?? niet dat de police ineens zegt dat ze je een boete geven omdat je geen licht hebt. Of is het plamuren ECHT alleen maar voor de sier en voor meetings-mooiigheid enz.
Ja ik heb het ook gedaan (booskijkers).

maar er zit nogal wat verschil tussen booskijkers, en alles wegplamuren.

Als je alles wegplamuurt zal je zeker een boete krijgen.
Als je booskijkers hebt zal het vaak gedoogt worden.

Maar ze kunnen je een boete geven omdat het wat licht wegvalt.
En ook overdag, omdat er ineens een mistbank kan ontstaan. Of het kan ineens keihard regenen dan moeten je lampjes ook werken.

maar zoals ik al zei word het vaak gedoogd. Toen ik op de roller moest wezen ze mij er wel op dat ik er een boete voor zou kunnen krijgen. Ik zei zo van ja maar het is maar een klein randje dus je mist bijna geen lichtopbrengst. En dat vonden ze goed. maarja politie is niet overal zo aardig:(
 
ik weet niet cker maareh al sje gewoon in daglicht rijd is er volges mij nix aan de hand... maar kan het mis hebben! Enige wat ik wel weet is dat als jij je achterlicht plamuurd, je ook geen remlicht hebt, en die is wel verplicht in daglicht...;) zou et dus maar niet doen als je agelijks over straat gat...

edit: mag dus niet zie ik net hierboven...:D
 
~RoNaLd~ said:
hum knipperlichten mag je wel dicht maken....omdat je ook je hadn uit mag steken op brommer.... (zo heb ik het in het theorie boek geloof ik gelezen)

en koplamp of achterlicht niet...want dat MOET je gewoon hebben naar mijn idee.... lijkt me sterk dat je zonder lampen over straat mag... maar dat weet ik dus niet zeker
BS knipperlichten mag je niet wegwerken.
Als ze std op je scooter zitten moeten ze er ook altijd op blijven zitten.
Dat je op je brommer je handje uit mag steken (niet dat iedereen het doet) is omdat daar geen knipperlichten op zitten.

[edit]
De boete's zijn:
- geen knipperlichten €15,00 (weet niet of het per stuk is)
- Geen goede voorlamp €40,00
- Remlicht €15,00
 
scoop643 said:
BS knipperlichten mag je niet wegwerken.
Als ze std op je scooter zitten moeten ze er ook altijd op blijven zitten.
Dat je op je brommer je handje uit mag steken (niet dat iedereen het doet) is omdat daar geen knipperlichten op zitten.

[edit]
De boete's zijn:
- geen knipperlichten €15,00 (weet niet of het per stuk is)
- Geen goede voorlamp €40,00
- Remlicht €15,00

BS wat jij zegt, mag je gerust wegwerken..gewoon je hand uitsteken dan.

ik had ze niet weggewerkt, maar had tnt stuur en ze erachter eraf gehaalt.
wrom zou je het dan op een andere scoot niet weg mogen werken?
BS dus;)
 
Aerox Wijchen said:
ik had ze niet weggewerkt, maar had tnt stuur en ze erachter eraf gehaalt.
wrom zou je het dan op een andere scoot niet weg mogen werken?
BS dus;)

Omdat alles wat er op zit er op moet blijven volgens OM.
dus als jij je knipperlichten er af sloopt is het niet meer origineel.
Je mag zonder rijden, als hij ook zo uit de fabriek is gekomen.
Dus als jij een scooter hebt, waarbij knipperlichten zaten toen hij in de winkel/fabriek stond. Dan moet je ze ook altijd hebben, en ze moeten kunnen werken.

Aerox Wijchen said:
het enigste wat ze als regel hebben, is dat ALS je ze er op hebt zitten, ze goed moeten werken. meer niet.
Je bedoelt als ze toen je hem kocht in de winkel op zaten. Ja dan moeten ze er nu nog steedts op zitten, en werken.
 
scoop643 said:
Omdat alles wat er op zit er op moet blijven volgens OM.
dus als jij je knipperlichten er af sloopt is het niet meer origineel.
Je mag zonder rijden, als hij ook zo uit de fabriek is gekomen.
Dus als jij een scooter hebt, waarbij knipperlichten zaten toen hij in de winkel/fabriek stond. Dan moet je ze ook altijd hebben, en ze moeten kunnen werken.


Je bedoelt als ze toen je hem kocht in de winkel op zaten. Ja dan moeten ze er nu nog steedts op zitten, en werken.


volgens mij heb scoop gelijk... maareh nog ff 1 ding...: wouten weten echt niet welke scoot er met of zonder knippers uit de fabriek komt rollen...! dus als jij het goed wegwerkt zou je er wel mee kunnen rijden. smerissen gaan heus niet controleren of die scoot met of zonder de winkel uit komt...! Maar dan moet je het wel goed wegwerken en dat kan niet iedereen even goed...;)
 
Back
Top