pin van middenbok standaard

Cloak

LC Spy power
Hebben er hier misschien mensen tips hoe je die pin van je middenbok standaard (Wat in je blok zit zeg maar) te verwijderen?

ik heb al flink wat lopen hameren en met kruip olie lopen spuiten zonder resultaat.

nu wil ik een area ophanging gaan gebruiken dus deze moet er uit zonder dat ik de ophangpunten sloop (of verzwak).
 
Advertisement - register to remove this

eerst proberen zonder wat , dan kruipolie , dan verwarmen en als het dan nog niet lukt zit ie gewoonn vast gekankerd , dan gaat ie echt niet los en dan is losslijpen en uitboren de enige manier
 
Dat de pin vast zit is per minablok verschillend, bij een luchtgekoeld SR blok zat de pin gewoon los, terwijl ik bij een phantomblok al 2x heb gezien dat ze er niet uit te krijgen zijn, het zal denk ik wel aan de middenbok liggen die gebruikt wordt aangezien die verschillend zijn.

Eruit slaat of persen is geen optie, dan scheurt het alu als je pech hebt.
 
ABT said:
Dat de pin vast zit is per minablok verschillend, bij een luchtgekoeld SR blok zat de pin gewoon los, terwijl ik bij een phantomblok al 2x heb gezien dat ze er niet uit te krijgen zijn, het zal denk ik wel aan de middenbok liggen die gebruikt wordt aangezien die verschillend zijn.

Eruit slaat of persen is geen optie, dan scheurt het alu als je pech hebt.


ik heb bij verschillende merken zoals , aprilia,yamaha ,malaguti,beta, benelli etc. zowel ac als lc meegemaakt dat ze goed vast zitten , het beste zou zijn dat ze in de fabriek er vet oid aan doen maarja....

wat ook vaak gebeurd is dat de pen krom raakt omdat er te lang gewacht wordt met een nieuwe stander kopen , ik slijp altijd eerst de pen aan beide kanten helemaal tot het alu weg en dsan ga ik proberen om m eruit te krijgen met als laatste redmiddel boren (kutwerkje vindt ik)
 
Ik kick deze dus ff omhoog 8) ,

Ben dus ook bezig geweest om mijn middenbok eraf te krijgen, maar het lukt gewoon niet. Heb de stander eraf geslepen en de pin er proberen uit te slaan met veel deblock olie, uit te boren, warm stoken en mijn pa heeft tot 2 keer toe een moer erop proberen te lassen die gewoon er niet aan vast hechte. Uitboren gaat zeker niet lukken omdat het gewoon te hard staal is. Mijn pa heeft nu als enige oplossing dat hij met zuurstof en gas het pinnetje roodheet stookt, zodat die zijn sterkte verliest en dan uitboren.

Ik vind het zelf een minder idee, maar ik weet ook geen oplossing meer :X . Iemand anders misschien nog ideeen of ervaring hiermee :?
 
als je beter leest lees je in mijn reply's hierboven hoe het moet en wanneer het echt niet anders kan dan uitboren , zoals in jou geval....

je moet gewoon goeie boren kopen want zo hard is het staal niet...
 
Wij hebben dus thuis echt zeer goede boren, maar het lukt gewoon niet. Het echt zeer hard staal.

ik slijp altijd eerst de pen aan beide kanten helemaal tot het alu weg en dsan ga ik proberen om m eruit te krijgen met als laatste redmiddel boren (kutwerkje vindt ik)

Zo ver ben ik op het moment dus, maar hij zit echt goed vast :(. En boren lukt ECHT niet.
 
Back
Top