piepende scooter

csjaws

poep
hallo

ik heb een yamaha jogr en hij piept de laatste tijd.
mijn vader heeft mun scoot aflaten voeren naar 45 toen hij hem kocht :( want hij liep eerst 60.
maar goed nu schiet hij dus telkens door naar de 65 wat geen kwaad kan want dat heb ik na gevraagt.
toen ik terug kwam van mij 4 weken vakantie piepte hij gelukkig niet meer maar ik ben gisteren met mijn vriend naar de oude vuilnisbeld geweest ( dat zal jullie wel niks zeggen maar dat is nu gewoon een grote heuvel)
we zijn met de scooters omhoog gereden wat niet son succes was. er lagen groffe kiezels en mijn scooter slipte meestal ook weg. toen we weer terug naar huis reden piepte mun scooter weer. het geluit kwam agter uit mijn scooter, aan welke kant weet ik niet precies.
het zou best kunnen dat het uit de carter komt.
kan iemand mij mischien mee helpen??

groetjes Nikky

Advertisement - register to remove this

wat bedoel je met piepen? echt een pieptoon of af en toe piepen , bij het remmen of volgas?

btw als je de scooter helemaal zou ontgrenzen zou ie nog gewoon goed rijden en heel blijven , zo komen ze uit de fabriek normaal gesproken.

Mijn pa heeft toen hetzelfde laten doen toen ik mijn scooter kocht.
Alleen is het enige wat ze toen hebben gedaan een std uitlaat eronder hangen en de vario ring terug gepleurd. Totaal niet afgesteld dus. Weet niet of ze dit bij jou ook zo onfatsoenlijk hebben gedaan?

Maar dat piepen kan van alles zijn. Van aanlopende rem tot slippende vsnaar.. omschrijf het geluid, en wanneer je t hoort

ik bedoel:
als ik harder rij dan 20 krijgt ik een heel hard piep geluid uit mijn scooter, het enigste wat mijn vriend en ik kunnen bedenken is dat mischien de die ring mee draait ofzo.
wat bedoelde je precies met ontgrenzen? dat je die vario ring eruit haald?
ik mag van mij vader mijn scooter nog niet harder laten lopen dan 45
( ik heb hem van hem gekregen en als ik hem opvoer ben ik hem een paar maanden kwijt) nu heb ik hem al zover gekregen dat ie 65 mag blijven lopen maar als ik die ring eruit haal loopt ie 80.
maar waarschijnlijk is mun scoot dus niet goed afgevoerd ofsow? ik heb nog niet zoveel verstand van scooters dus heb zelf geen idee wat het is maar als jullie me kunnen helpen ben ik daar erg blij mee.
trouwens mijn remmen piepen ook als de nete maar dat maakt me niet zoveel uit. het piepende geluid is dus als ik gas geef en hoe meer gas hoe harder die word :S.
alles aan me scoot is orgineel en hoe ze dat hebben gedaan weet ik dus neit ik was er zelf niet bij dus ik zou niet weten of ze het zelfde als bij jou hebben gedaan.

groetjes nikky

1: 80 op teller is netaan 70 op autoteller
dus dan ga je 5 km te hard :P

2: hoevaak controleert jou pa je scoot?

3: pahap jij hebt vroeger toch een ...... gehad , hoe hard ging die?
(en dan moet hij niet aankomen met 40 want iedreeen ree te hard)

dat piepgeluid werd bij mij veroorzaakt door de v snaar

deze was versleten

ook kan het voorkomen als de pullys vettig zijn

dan slipt de snaar door

okeej
mijn vriend en ik gaan morge ff me scoot uit elkaar halen om te kijken en als we niks kunnen vinden dan breng ik hem wel weg.
haha is altijd makkelijker...
maja bedankt
groetjes nikky

bedankt franky dat je dit op inet hebt gezet: pahap jij hebt vroeger toch een ...... gehad , hoe hard ging die?
(en dan moet hij niet aankomen met 40 want iedreeen ree te hard)
mun pa ging vanochtend lezen ik ik vroeg nouw hoe hard leip ie hij zij 40.
ik zo egt niet, zij hij neej +50 haha mischien nog wel harder dusse ik mag me scoot nu 80 laten lopen ( mij scoot kan niet harder en ik vind het hard genoeg voor mij).
ik ga meteen vanmiddag me scoot weg brengen en meteen laten kijken waar die piep vandaan komt
bedankt doei

groetjes nikky

hallo

ik heb een yamaha jogr en hij piept de laatste tijd.
mijn vader heeft mun scoot aflaten voeren naar 45 toen hij hem kocht :( want hij liep eerst 60.
maar goed nu schiet hij dus telkens door naar de 65 wat geen kwaad kan want dat heb ik na gevraagt.
toen ik terug kwam van mij 4 weken vakantie piepte hij gelukkig niet meer maar ik ben gisteren met mijn vriend naar de oude vuilnisbeld geweest ( dat zal jullie wel niks zeggen maar dat is nu gewoon een grote heuvel)
we zijn met de scooters omhoog gereden wat niet son succes was. er lagen groffe kiezels en mijn scooter slipte meestal ook weg. toen we weer terug naar huis reden piepte mun scooter weer. het geluit kwam agter uit mijn scooter, aan welke kant weet ik niet precies.
het zou best kunnen dat het uit de carter komt.
kan iemand mij mischien mee helpen??

groetjes Nikky

vuilnisbeld?:D is die in neunen? waar een golfbaan naast ligt?:D ..trouwens mijn scooter piept ook het komt wel van voor ergens bij mijn stuur lijkt het..:'(

Back