Of nog beter!!
Ik laat het gewoon bij mijn 500 km service beurt verhelpen.
Bedankt voor de reacties allemaal :*
dat is onzin..
@ onbegrensd..
Je zit hier nog maar net, en denkt nu al dat je het beter weet.
Melf zit hier al heel wat jaren meer, en werkt dagelijks met scooters die zulke problemen hebben.
Ik zit zelf in de auto's en ken het probleem ook.
Dus alsjeblieft, doe niet zo bijdehand en opstandig want je hebt het zelf eerst over remblokken breken...kom op man!?
Remmenreiniger is overigens een zeer vluchtige ontvetter die geen filmpje achterlaat, en dus nooit je remblokken aan kan/mag tasten.
En @ ronnie
Waren dat K-star blokjes? ze zijn wel goedkoop, maar ik heb er betere ervaring mee aangezien ze een stuk zachter zijn dan Malossi blokjes bv.
@ onbegrensd..
Je zit hier nog maar net, en denkt nu al dat je het beter weet.
Melf zit hier al heel wat jaren meer, en werkt dagelijks met scooters die zulke problemen hebben.
Ik zit zelf in de auto's en ken het probleem ook.
Dus alsjeblieft, doe niet zo bijdehand en opstandig want je hebt het zelf eerst over remblokken breken...kom op man!?
Remmenreiniger is overigens een zeer vluchtige ontvetter die geen filmpje achterlaat, en dus nooit je remblokken aan kan/mag tasten.
En @ ronnie
Waren dat K-star blokjes? ze zijn wel goedkoop, maar ik heb er betere ervaring mee aangezien ze een stuk zachter zijn dan Malossi blokjes bv.
nog sterker , ik zit momenteel ook in de auto's , ook nog eens een bedrijf wat is gespecialiseed in remmen enremrevisie :*
zo heb ik vandaag alleen al heel wat schijven en blokken vervangen , en dagelijks zit ik midden in de remmen , en ik gebruik bij elke klus wel remmenreiniger , ook om de voering schoon te maken. en om de schijven vetvrij te maken.
het verglazen van blokken komt puur en alleen door warmte , teveel warmte wel te verstaan , en door extreme ouderdom icm hitte..
voila, dat noem ik pas een 'onderbouw' ipv lukraak iemand vervloeken omdat hij nog maar net komt kijken op dit forum zoals onze vriend Dragster dat deed
Ok, ik geloof u, ik had nog wat resaerch gedaan(ik leer graag bij hé<]) en ik vond op het net dat iedereen hun remmen(schijven en met beleid ook de remklauwen) zuiver maakten met remmenreiniger, máár ik vind nergens echte info of die personen het ook op hun remblokken gebruikten...
Dus bij deze geloof ik je Melf, maar hoe komt het dan dat ik 3 personen bij mij heb gehad in de afgelopen 2-3 jaar die alledrie met remmenreiniger op hun klauw hadden gespoten(omze nadien te lakken).
en bij alledrie waren de remblokken steenhard geworden ?
wat was daar nu de juiste reden voor ?
zou het aan de verharder van de lak ofzo hebben gelegen ?(wat gemorst of dergelijke ?)