Piepende remmen - Aerox '08

A3r0x-Men

Well-Known Member
Ik heb een Aerox waarmee 450 km gereden is.
nou merk ik dat mijn remmen (vooral voorrem) erg piepen tijdens het remmen.
Heeft iemand hier een simpele oplossing voor? :P

ps. niet opgevoerd.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

harder maar korter remmen..

je remblokken zullen te warm zijn geweest , dat komt meestal door te lang je rem in houden.

goed hard remmen is gewoon het beste maar dat gaat niet altijd op natuurlijk.

ook soort remblokken maakt uit , sommige zijn er gevoeliger voor dan anderen.
 
damn jullie waren te snel, ik kan alleen nog toevoegen als bovenstaande niet helpt of niet helemaal helpt kan je nog de zijkanten(de randen dus) 'breken' met een slijptol.

als het scherpe randje eraf is dan zal je zien dat je remblokken in het algemeen al minder herrie maken bij het remmen...
 
of eventjes je remschijf en remblokjes schoonmaken met remmenreiniger. Het kan zijn dat er iets van een zandkorrel op zit.
Als je (zoals melf al aangaf) te lang remt, heb je ook kans dat je remblokjes zijn verglaast.
Dit kun je oplossen door ze op te schuren met een zeer grove korrel schuurpapier (minimaal 40) en voor het makkelijke zou ik dat machinaal doen, want remblokken zijn erg hard:)
 
Of nog beter!! :P
Ik laat het gewoon bij mijn 500 km service beurt verhelpen.

Bedankt voor de reacties allemaal :*

ok, maar waarom vraag je dat dan hier ipv aan je dealer bij je onderhoud achter 50km ?:L

@ Dragpert : echt geen remblokjes vol remmenreiniger spuiten kerel, daar worden je blokken knoerhard van en rem je je schijf naar de mallemoer ! <]
 
dat is onzin..

en waarom ? onderbouw dat eens...

ik zal dat van mij onderbouwen :

heb hier toch al een 3 tal mensen gehad met een remprobleem op hun rox, ze vonden de standaard remklauw kleur niet mooi en kochten zo'n setje om je klauwen rood te kleuren van 'folia tec'.

ze volgden de handleiding en daarbij kwam ook remmenreiniger op de schijf/remblokken.

korte tijd daarna pakten de remmen bijna niet meer...

ik heb toen nieuwe remblokjes gemonteerd en toen ging het weer goed.

naderhand heb ik aan een automonteur met veel ervaring gevraagd hoe het kwam en hij zei dat remmenrieniger niet op remblokken mochten gebruikt worden, op schijven en klauwen wél maar zonder de remblokken erin.

dat spul maakt de remblokken hard en moet je meer kracht zetten om te remmen, dit laatste maakt je schijven stuk...
 
Ik heb zelf al tal van remblokken opgeschuurd EN ONTVET zonder problemen.
Van remreiniger worden ze echt niet hard. vind ik ook onzin.

Ik heb ene tijdje gelden een chinese dax hersteld die ook last had van een piepende voorrem.
Eerst remblokken opgeschuurd en ontvet, schijf ook ontvet.
Hielp niets
Dan maar nieuwe remblokken geplaatst en schijf terug ontvet
Hielp ook niets
Nieuwe schijf geplaatst en piepen was gedaan, zowel met de nieuwe als met de oude
remblokken.
Brommer had 150Km op de teller.

Maar mijn ervaring is ook, dat het meestal opgelost is met ontvetten op opschuren van de blokken, of nieuwe blokken plaatsten.

En piepen wordt idd veroorzaakt door te zacht en te lang te remmen.

Ik heb ooit eens remblokken gehad die veel zachter waren als std.
Ik weet niet meer welk merk. maar dat was voor een klant die niet hard durfde te
te remmen, en dus alrijd piepende remmen had. met deze blokken was het compleet opgelost.
Maar spijtig genoeg weet ik niet meer welke deze waren
 
@ onbegrensd..
Je zit hier nog maar net, en denkt nu al dat je het beter weet.
Melf zit hier al heel wat jaren meer, en werkt dagelijks met scooters die zulke problemen hebben.
Ik zit zelf in de auto's en ken het probleem ook.
Dus alsjeblieft, doe niet zo bijdehand en opstandig want je hebt het zelf eerst over remblokken breken...kom op man!?

Remmenreiniger is overigens een zeer vluchtige ontvetter die geen filmpje achterlaat, en dus nooit je remblokken aan kan/mag tasten.

En @ ronnie

Waren dat K-star blokjes? ze zijn wel goedkoop, maar ik heb er betere ervaring mee aangezien ze een stuk zachter zijn dan Malossi blokjes bv.
 
ze waren wel goedkoop. het zou goed kunnen zijn dat ze van k-star waren.
Zachte remblokken is goed voor de onsportieve(lees geen snel rijgedrag) bestuurders op de weg. maar in de racerij ben je wel een stuk beter geholpen met harde blokken.

Heb zelf met een husqvarna 450 op circuit gerden, met de std blokken in.
Na 10min geen druk meer op de rem omdat alles te heet werd.

Ik ben daar dan even met andere coureurs gaan spreken en vertelde me dat ik
hardere blokjes moest monteren. zo gezegd en gedaan. en idd, rem blijf wel goed nu
(of toch na 50min circuit rijden)

Groeten, en min excuses voor de offtopic.
 
@ onbegrensd..
Je zit hier nog maar net, en denkt nu al dat je het beter weet.
Melf zit hier al heel wat jaren meer, en werkt dagelijks met scooters die zulke problemen hebben.
Ik zit zelf in de auto's en ken het probleem ook.
Dus alsjeblieft, doe niet zo bijdehand en opstandig want je hebt het zelf eerst over remblokken breken...kom op man!?

Remmenreiniger is overigens een zeer vluchtige ontvetter die geen filmpje achterlaat, en dus nooit je remblokken aan kan/mag tasten.

En @ ronnie

Waren dat K-star blokjes? ze zijn wel goedkoop, maar ik heb er betere ervaring mee aangezien ze een stuk zachter zijn dan Malossi blokjes bv.

jij kan beter helemaal zwijgen, hoe durf je zo over mij te praten terwijl je nog niet eens weet hoe lang ik al met die dingen bezig ben.
jij baseert mijn kennis op de tijd dat ik hier op het forum zit ???!!!???

komaan man, ga in een hoekje zitten en neem je duim in de mond.

en waar heb ik ergens geschreven van remblokken 'breken' ??

ik had het over de "kantjes breken" , dit betekend : met een slijptol over de randen van de remblokken gaan zodat er géén scherpe rand meer aanzit.

en jij als automonteur weet nog niet eens wat ik bedoel ???

sjonge sjonge, ik zeg gewoon wat een ervaren monteur tegen mij heeft gezegd toen ik de remblokjes liet zien en vertelde wat er gebeurd is.

wil niet zeggen dat Melf er veel van weet dat hij "alles" weet hé ??!!

btw : je doet nog erger of hij God is:rolleyes:


PS : nog iets, ik vroeg 'gewoon' of Melf zijn woorden hard kon maken omdat ik de mijne ook hard kon maken, als hij nu met een andere uitleg kwam die misschien zinniger klinkt waardoor mijn uitleg dan niet meer klopt geef ik hem gelijk.
daarom vroeg ik of hij het kon onderbouwen, kan hij het niet heb ik in mijn ogen gelijk.
kan hij het wel dan weet ik dat ik niet meer naar die automonteur moet luisteren.

maw : ik viel niemand aan, ik vroeg gewoon voor meer uitleg.(maar dat is hier niet aan de orde met dat niveau wat hier soms heerst...)
 
@ onbegrensd..
Je zit hier nog maar net, en denkt nu al dat je het beter weet.
Melf zit hier al heel wat jaren meer, en werkt dagelijks met scooters die zulke problemen hebben.
Ik zit zelf in de auto's en ken het probleem ook.
Dus alsjeblieft, doe niet zo bijdehand en opstandig want je hebt het zelf eerst over remblokken breken...kom op man!?

Remmenreiniger is overigens een zeer vluchtige ontvetter die geen filmpje achterlaat, en dus nooit je remblokken aan kan/mag tasten.

En @ ronnie

Waren dat K-star blokjes? ze zijn wel goedkoop, maar ik heb er betere ervaring mee aangezien ze een stuk zachter zijn dan Malossi blokjes bv.

nog sterker , ik zit momenteel ook in de auto's , ook nog eens een bedrijf wat is gespecialiseed in remmen enremrevisie :*

zo heb ik vandaag alleen al heel wat schijven en blokken vervangen , en dagelijks zit ik midden in de remmen , en ik gebruik bij elke klus wel remmenreiniger , ook om de voering schoon te maken. en om de schijven vetvrij te maken.

het verglazen van blokken komt puur en alleen door warmte , teveel warmte wel te verstaan , en door extreme ouderdom icm hitte..
 
nog sterker , ik zit momenteel ook in de auto's , ook nog eens een bedrijf wat is gespecialiseed in remmen enremrevisie :*

zo heb ik vandaag alleen al heel wat schijven en blokken vervangen , en dagelijks zit ik midden in de remmen , en ik gebruik bij elke klus wel remmenreiniger , ook om de voering schoon te maken. en om de schijven vetvrij te maken.

het verglazen van blokken komt puur en alleen door warmte , teveel warmte wel te verstaan , en door extreme ouderdom icm hitte..

voila, dat noem ik pas een 'onderbouw' ipv lukraak iemand vervloeken omdat hij nog maar net komt kijken op dit forum zoals onze vriend Dragster dat deed:P

Ok, ik geloof u, ik had nog wat resaerch gedaan(ik leer graag bij hé<]) en ik vond op het net dat iedereen hun remmen(schijven en met beleid ook de remklauwen) zuiver maakten met remmenreiniger, máár ik vind nergens echte info of die personen het ook op hun remblokken gebruikten...

Dus bij deze geloof ik je Melf, maar hoe komt het dan dat ik 3 personen bij mij heb gehad in de afgelopen 2-3 jaar die alledrie met remmenreiniger op hun klauw hadden gespoten(omze nadien te lakken).
en bij alledrie waren de remblokken steenhard geworden ?
wat was daar nu de juiste reden voor ?
zou het aan de verharder van de lak ofzo hebben gelegen ?(wat gemorst of dergelijke ?)
 
ik weet niet precies wat de handelingen waren, ik weet alleen dat ze zo'n pakketje gekocht hadden met remmmenreiniger, lak en verharder van folia tech(voor auto's).

en ze verklaarden dat binnen de 200km de remmen harder en harder werden totdat ze het gevoel hadden dat de remmen bijna niet meer pakten, het was telkens ook de voorrem die er het meest last van had.

dit was bij 2 aeroxxen gebeurd(2 vrienden die samen 1 set hadden gekocht) en eentje geloof ik met een neos als ik me niet vergis...
 
voila, dat noem ik pas een 'onderbouw' ipv lukraak iemand vervloeken omdat hij nog maar net komt kijken op dit forum zoals onze vriend Dragster dat deed:P

Ok, ik geloof u, ik had nog wat resaerch gedaan(ik leer graag bij hé<]) en ik vond op het net dat iedereen hun remmen(schijven en met beleid ook de remklauwen) zuiver maakten met remmenreiniger, máár ik vind nergens echte info of die personen het ook op hun remblokken gebruikten...

Dus bij deze geloof ik je Melf, maar hoe komt het dan dat ik 3 personen bij mij heb gehad in de afgelopen 2-3 jaar die alledrie met remmenreiniger op hun klauw hadden gespoten(omze nadien te lakken).
en bij alledrie waren de remblokken steenhard geworden ?
wat was daar nu de juiste reden voor ?
zou het aan de verharder van de lak ofzo hebben gelegen ?(wat gemorst of dergelijke ?)

Piepende remmen wordt over het algemeen veroorzaakt door remstof / harde remblokken / slechte rem schijven.

Goed schoon houden van de remmen doet wonderen, om de paar dagen even schoon spoelen en je hebt nergens last van.

De remblokken van een scooter worden onder het rijden al erg warm, puur omdat de rem schijven niet 100% recht zijn en dus vaak licht aanlopen.

Remreiniger heeft voor zover ik weet totaal geen invloed op de lak die op een remklauw zit of op de verharding van de blokken( gebruik het soms ook op me auto lak voor hardnekkige vlekken ) Remvloeistof is hier tegen wel een lak killer.
 
Back
Top