Hallo,
Ik ben in het bezit van een Piaggio Zyp iGet 4t 3v. Het volgende wat ik toevallig constateer bij het vervangen van de uitlaat tapeinden :
Nadat ik tevens de kleppen had gesteld de kleppendeksel weer gemonteerd. Bij het starten van de motor constateerde ik, wat leek op, compressie overdruk bij de bougie ! Vervolgens kom ik tot de ontdekking dat ik de zwarte rubberen afdichtring rond de bougie was vergeten terug te plaatsen. Nu is de vraag : ik verwachtte geen, wat leek op, compressie verlies ? Of is dit een 'normale' situatie ? (enigszin toelaatbare lichte pulserende overdruk onder de kleppendeksel wat weliswaar doet lijken op lekkende kleppen!)
Het zou ook nog de bougie zelf kunnen zijn waarbij zijn afsluitring niet goed meer zijn werking doet. Iemand ervaring hiermee en op welke wijze dit kunt oplossen zonder een nieuwe bougie te hoeven aan te schaffen ?
Alvast bedankt voor jullie reaktie/input.
Groet,
Charl
Ik ben in het bezit van een Piaggio Zyp iGet 4t 3v. Het volgende wat ik toevallig constateer bij het vervangen van de uitlaat tapeinden :
Nadat ik tevens de kleppen had gesteld de kleppendeksel weer gemonteerd. Bij het starten van de motor constateerde ik, wat leek op, compressie overdruk bij de bougie ! Vervolgens kom ik tot de ontdekking dat ik de zwarte rubberen afdichtring rond de bougie was vergeten terug te plaatsen. Nu is de vraag : ik verwachtte geen, wat leek op, compressie verlies ? Of is dit een 'normale' situatie ? (enigszin toelaatbare lichte pulserende overdruk onder de kleppendeksel wat weliswaar doet lijken op lekkende kleppen!)
Het zou ook nog de bougie zelf kunnen zijn waarbij zijn afsluitring niet goed meer zijn werking doet. Iemand ervaring hiermee en op welke wijze dit kunt oplossen zonder een nieuwe bougie te hoeven aan te schaffen ?
Alvast bedankt voor jullie reaktie/input.
Groet,
Charl